Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637037 keer gelezen)

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Re: Tod's
Reactie #3300 Gepost op: 11 maart 2013 - 14:07:30
Het gebrek aan duurzaamheid van een car shoe is inderdaad het uiterste in deze prijsklasse, maar het is natuurlijk geen toeval dat deze vinding juist uit Italië komt. Mijn post was vrij ongenuanceerd, maar ook bij een groot deel van de betere schoenen uit Italië zoals de duurdere Santoni-modellen vind ik alleen al het vaak erg tijdelijke en opvallende uiterlijk gewoon zonde. Natuurlijk zijn er tegenvoorbeelden. Waarschijnlijk minstens 10.  :mrgreen:

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3301 Gepost op: 11 maart 2013 - 14:27:20
Het gebrek aan duurzaamheid van een car shoe is inderdaad het uiterste in deze prijsklasse, maar het is natuurlijk geen toeval dat deze vinding juist uit Italië komt. Mijn post was vrij ongenuanceerd, maar ook bij een groot deel van de betere schoenen uit Italië zoals de duurdere Santoni-modellen vind ik alleen al het vaak erg tijdelijke en opvallende uiterlijk gewoon zonde. Natuurlijk zijn er tegenvoorbeelden. Waarschijnlijk minstens 10.  :mrgreen:

en er komt ook veel shit uit engeland. jouw 'bewijs uit het ongerijmde' is slechts een merkwaardige boude stelling. maar goed.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3302 Gepost op: 11 maart 2013 - 14:46:52
Ik probeerde noch iets te bewijzen noch iemand te overtuigen, alleen m'n gevoel uit te drukken: Afkeer van Italiaanse schoenen.  :)

guest45

• Gast
Re: Schoenen algemeen
Reactie #3303 Gepost op: 11 maart 2013 - 15:00:01
Ben het grotendeels wel met he eens Idomeneo, ben zelf ook uit het italokamp vertrokken. (Wat schoenen betreft)
Uitzondering die de regel bevestigt denk ik.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3304 Gepost op: 11 maart 2013 - 15:40:42
Beetje zinloze discussie natuurlijk. Hangt er totaal vanaf in welke prijscategorie je kijkt!

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3305 Gepost op: 11 maart 2013 - 17:18:14
italiaanse schoenen hebben altijd iets ordinairs.
live and let die

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #3306 Gepost op: 11 maart 2013 - 17:32:53
Amerikaanse schoenen hebben altijd iets buschauffeurig..

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3307 Gepost op: 11 maart 2013 - 17:41:24
is beter :mrgreen:
live and let die

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3308 Gepost op: 11 maart 2013 - 17:48:55
Amerikaanse schoenen hebben altijd iets buschauffeurig..

+1 of conducteur style.. Zo'n derby.
Fashion can be bought, style one must possess

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3309 Gepost op: 11 maart 2013 - 18:24:08
Amerikaans is vooral anders, maar zeker niet beter of mooier (hoewel dat laatste natuurlijk zeer persoonlijk is en een buschauffeur zal het ongetwijfeld niet met mij eens zijn  :wink:)

Een merk als Silvano Lattanzi, Bontoni of Paolo Scafora bijvoorbeeld is niet(s) slechter dan Engels, laat staan Amerikaans, maar ook in dit geval vooral anders en soms zelfs mooier/beter. 8)

Ik kan Edward Green of John Lobb niet beter vinden dan genoemde Italiaanse merken, wel zeer goed vergelijkbaar.

Op een lager niveau zullen er ongetwijfeld verschillen waar te nemen in het voordeel van de Engelsen qua kwaliteit en stijl blijft daarbij dan weer wel discutabel.
Laatst bewerkt op: 11 maart 2013 - 19:02:01 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3310 Gepost op: 11 maart 2013 - 18:27:40
een deftige italiaan draagt angelsaxisch.
live and let die

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3311 Gepost op: 11 maart 2013 - 18:27:49
Op het niveau Santoni vs. C&J komt C&J als winnaar uit de bus. Maar op lager niveau Il Gergo en op hoger niveau Sutor Mantellassi om maar wat te noemen doen echt niet onder voor hun Engelse equivalenten.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3312 Gepost op: 11 maart 2013 - 18:29:46
probleem is uiterlijk. te gelikt te gepatineerd, zu spitz. mediterrane mooiboyschoenen.
live and let die

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3313 Gepost op: 11 maart 2013 - 18:46:51
Ik denk er nog even over na.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3314 Gepost op: 11 maart 2013 - 19:08:55
probleem is uiterlijk. te gelikt te gepatineerd, zu spitz. mediterrane mooiboyschoenen.

Alle Italiaanse merken maken ook rustige, weinig gepatineerde schoenen en zijn kwalitatief en uiterlijk zeer goed vergelijkbaar; het is maar waar je de voorkeur aan geeft.

Ik heb bijvoorbeeld van Silvano Lattanzi een simpele wholecut in zwart en een rood/bruine captoe oxford welke in ieder opzicht goed vergelijkbaar is met een Engelse top schoenmakers variant.

Wanneer je echter alles ongenuanceerd op een hoop gooit is een Italiaanse schoen gemiddeld wat gewaagder dan de Engelse tegenhanger.

Hierboven wordt Santoni vs C&J genoemd; de C&J benchgrade is imho idd. wat beter dan Santoni, maar de handgrade Santoni is duidelijk beter dan die van C&J; mede daarom is merkvergelijk best lastig, evenals onderling per land.
Laatst bewerkt op: 12 maart 2013 - 09:12:45 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“