Auteur Topic: Grenson  (49823 keer gelezen)

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2006 - 09:02:33
ik ben van plan later dit jaar CJ's aan te schaffen, maar ik zal hier ook eens naar kijken
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Papageno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #16 Gepost op: 21 augustus 2006 - 09:11:34
Ik heb een paar kalfslederen zwarte schoenen hiervan. Afgezien van de bies op de hak is de schoen uit 1 stuk gemaakt. Het is wel een kwetsbare schoen t.ov. mijn santoni's. Die zijn wat robuuster (groffer??).

De Grenson is nu ongeveer 5 jaar oud en ziet er nog netjes uit.  Loopt erg lekker.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2006 - 10:50:48
Citaat van: "Reemer"
Ik heb een paar kalfslederen zwarte schoenen hiervan. Afgezien van de bies op de hak is de schoen uit 1 stuk gemaakt. Het is wel een kwetsbare schoen t.ov. mijn santoni's. Die zijn wat robuuster (groffer??).

De Grenson is nu ongeveer 5 jaar oud en ziet er nog netjes uit.  Loopt erg lekker.

wat bedoel je met kwetsbaar?
raakt ie uit de vorm of blijft het leer niet mooi?

Papageno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2006 - 11:47:08
De vorm blijft goed. Qua kwetsbaarheid doel ik meer op; het leer is dermate soepel en zacht, dat een beschadiging snel is opgedaan.
Met liefdevol poetsen is een kras ook wel weer weggewerkt, toch was dat een duidelijke waarschuwing.

Ik ben er voorzichtiger mee geworden.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #19 Gepost op: 21 augustus 2006 - 19:44:37
Citaat van: "Reemer"
De vorm blijft goed. Qua kwetsbaarheid doel ik meer op; het leer is dermate soepel en zacht, dat een beschadiging snel is opgedaan.
Met liefdevol poetsen is een kras ook wel weer weggewerkt, toch was dat een duidelijke waarschuwing.

Ik ben er voorzichtiger mee geworden.

OK, dankje! erg jammer, maar dan is het niets voor mij. Ik loop niet de hele dag op de vloerbedekkingen van de nederlandse kantoren. Ben nogal veel onderweg op asphalt en betonnen vloeren. C&J handgrade is stijlvol EN kan wel tegen een stootje.

Papageno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #20 Gepost op: 22 augustus 2006 - 08:42:21
Als dat voornamelijk je ondergrond dan zou ik ook voor wat robuuster gaan. Maarhet kan zijn dat andere Grensons dit niet hebben. Ik heb maar ervaring met 1 paar Grensons.

Tenslotte maakt Lattanzi ook bergschoenen en met gewone Lattanzi's ga je ook niet dagelijks het asfalt en beton op..

pemazel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
25 jaar geleden ...
Reactie #21 Gepost op: 27 augustus 2006 - 18:26:01
Ik heb van alles wat, dus durf ik geen algemeen kwaliteitsoordeel uit te spreken. Vanmiddag wel mijn oudste paar - Grenson - gepoetst. Het leer is gekwetst (krassen, hapjes eruit, etc), maar het zijn nog steeds prima schoenen (die het nodige en het onnodige hebben meegemaakt). Ik heb er een zwak voor.

Paul

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Grenson
Reactie #22 Gepost op: 05 september 2006 - 18:08:03
Citaat van: "cypripedium"
Bij Zwartjes in Amsterdam hebben ze een mooie collectie van Grenson. Vooral de oxford van 1 stuk leer vind ik erg mooi. Heeft iemand van  jullie ervaring met dit merk? Kan ik de kwaliteit met C&J vergelijken?
Die schoen heb ik vanmiddag gezien en moet zeggen dat het een erg mooie schoen is.Het leer lijkt een beetje op de crockett schoen die een vak verder staat.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #23 Gepost op: 27 april 2007 - 00:09:35
Nog wat Grenson shoes.........

Napoleon

• Gast
Grenson
Reactie #24 Gepost op: 27 april 2007 - 13:05:51
best mooie schoen

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #25 Gepost op: 27 april 2007 - 14:38:32
Citaat van: "Napoleon"
best mooie schoen

Niks mis mee idd

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #26 Gepost op: 27 april 2007 - 14:53:27
Citaat van: "Monsieur Seriziat"
Citaat van: "Napoleon"
best mooie schoen

Niks mis mee idd

Ziet er een beetje breed uit, maar wel mooi.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #27 Gepost op: 27 april 2007 - 14:56:17
Persoonlijk vind ik er helemaal niets aan. Veel te klassiek..

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #28 Gepost op: 27 april 2007 - 15:02:13
Ik had er maar een foto van gemaakt in parijs voor het forum.

Tinus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #29 Gepost op: 27 april 2007 - 15:06:17
Mijn vader laat bij Grenson altijd bespoke maken. heeft er een heel aantal. zijn inderdaad best klassiek maar zijn wel mooie schoenen.
You should wear your clothes; never allow your clothes to wear you” Hertog van Bedford