Auteur Topic: Grenson  (46566 keer gelezen)

Krishan

  • Gebruiker
  • Berichten: 151
    • Bekijk profiel
Grenson
Gepost op: 29 september 2004 – 20:06:23
heeft een van jullie toevallig de hype gevolgd rondom de Grenson Masterline schoenen op danwel askandyaboutclothes.com danwel styleforum.net?

Deze schoenen schijnen tegen dumpprijzen aangeboden te worden op www.benniesshoes.com. (150 dollar plus 10 dollar verzendkosten, eventueel iets meer voor Nederland, maar dit komt neer op 130 a 135 euro, nog altijd minder dan een gemiddelde van Lier of van Bommel-schoen)

Moderated:

Unfortunately Bennie's Shoes is no longer able to ship to European and United Kingdom countries. Due to the inability to protect against fraudulent credit card usage, and the restrictions placed by governmental privacy issues, we are unable to verify information ragrding credit card verification identity matches. Therefore, effective 1 September, 2002, we will not be processing any over seas orders. We do apologize.

Aan de schoenenkenners (Solitarias?) Wat is de kwaliteit van het materiaal van deze schoen en de kwaliteit van de maakwijze?

En in welke maat geeft van Lier zijn maten aan? Engelse of Amerikaanse maten?

Alvast bedankt!

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Grenson
Reactie #1 Gepost op: 29 september 2004 – 20:59:54
Ok, goede tip, dank je!

Van Lier geeft, net als VB, zover ik uit mijn collectie kan afleiden, Britse  maten
bv: ik heb een VL in maat 8, past OK. Ik heb een VB maat 9, is te ruim (dus geschikt voor dikke sokken).

Ik heb een aantal Amerikaanse schoenen, in maat 8.5D, en die passen werkelijk als gegoten!

Britse maat 8 komt overeen met Amerikaanse maat 8.5, Europeses maat 42.5 ongeveer

Het kan zijn dat Grenson, evenals Church's dat doet bv,  2 maatreeksen voert, 1 voor de Amerikaanse markt, en 1 voor de Europese/Britse markt. Deze zijn aan de breedtemaatreeksen te herkennen
bv:  
8.5 B/C/D/E : Amerikaans (B-C= smalle leest)
8.0 F/G/H : Brits
Zo past een Church's 80G en een Cheaney 8F mij (bijna) perfect (gekocht in NL)
Of een Grenson 8.5D (Dit is dus blijkbaar een Grenson voor de Amerikaanse markt, maar heb ik toch in NL gekocht...)

Bij Santoni heb ik overigens vaak maat 7...... :roll:

Nogmaals, dit verhaal is puur op empirisch leest geschoeid, beste gewoon de schoen aanpassen  of als dat niet gaat vanwege bv  kopen-op-afstand - de afmetingen (in cm dus) van de schoen vragen (binnen en buiten, lengte en breedte en hoogte, gewoon alles dus....)...
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Krishan

  • Gebruiker
  • Berichten: 151
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #2 Gepost op: 29 september 2004 – 21:24:47
Top hartstikke bedankt! Ik haal uit jouw informatie dat ik met een 7,5 van Lier die gewoon goed lijkt te zitten dus het beste voor een 8D in aanmerking kom?

Daar ik de schoenen niet aan kan passen, koop ik ze liever ietsje te groot dan ietsje te klein.. Met dien verstande dat ik iets dikkere sokken zou kunnen dragen of allicht een inlegzool.. of is dit vloeken in de kerk?

Aangezien je zelf een paar Grensons hebt, hoe verhouden zij zich ten opzichte van bijvoorbeeld church's of C&J's? en dan met name de masterpiece line.. Of zit dit zelfs tegen Edward Green aan?

Groetjes,

Krishan

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Grenson
Reactie #3 Gepost op: 29 september 2004 – 21:43:30
Zie bv http://www.styleforum.net/cgi-bin/ikonboard.cgi?s=415b0c50352bffff;act=ST;f=1;t=4885;hl=grenson

Het paar Grensons dat ik heb is, naar mijn eigen oordeel, vergelijkbaar met C&J/Cheaney, ongeveer in die klasse

De Masterline van Grenson  heeft, begrijp ik uit de discussie op Andy, geen zichtbare loopzoolnaad (die is weggewerkt in een groef). Bij mijn paar is de loopzoolnaad wel zichtbaar.....

Ja van Lier 7.5 zou dus Amerikaans maat 8 zijn. Let wel ook op de breedtemaat. Schoenen lopen uit in de breedte nvvt. Ik koop ze altijd knellend in de breedte, dan zitten ze na een paar maanden prima

Ik zelf doe vrijwel altijd een (dunne leren) inlegzool in mijn schoenen, maar da's meer om het binnenwerk schoon te houden en vocht te absorberen . Maar kan idd ook om wat ruimte op te vullen.

Vergeet de schoenspannners ook niet!

Succes ermee!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2006 – 00:09:10
Bij Zwartjes in Amsterdam hebben ze een mooie collectie van Grenson. Vooral de oxford van 1 stuk leer vind ik erg mooi. Heeft iemand van  jullie ervaring met dit merk? Kan ik de kwaliteit met C&J vergelijken?

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: Grenson
Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2006 – 00:49:23
Citaat van: "cypripedium"
Bij Zwartjes in Amsterdam hebben ze een mooie collectie van Grenson. Vooral de oxford van 1 stuk leer vind ik erg mooi. Heeft iemand van  jullie ervaring met dit merk? Kan ik de kwaliteit met C&J vergelijken?


Ik heb ik paar loafers van G: ik vind ze regelijk vergelijkbaar met C&J
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2006 – 01:08:32
Ik kan ze nog van vroeger in londen toen was het o.a een veel gevraagd merk.Had er zelf ook een paar van die wat slank van model was.Hoe zij nu in de markt staan weet ik niet maar dat het een goede schoen van naam is wel.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Napoleon

  • Gast
Grenson
Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2006 – 11:27:59
voor hetzelfde geld heb de C&J of santoni, dan is de keus snel gemaakt

Looking to improve

  • Gebruiker
  • Berichten: 421
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2006 – 14:42:04
Citaat van: "Napoleon"
voor hetzelfde geld heb de C&J of santoni, dan is de keus snel gemaakt

Want?

Is Grenson dan kwalitatief (zoveel) minder dan C&J of (de doorsnee) Santoni?

MtB

N.B.: Ik heb noch Grensons, noch C&J's en ben hoofdzakelijk geïnteresseerd in de kwaliteitsrangschikking. Een discussie over de esthetica van de diverse merken wil ik helemaal in het midden laten: we hebben ieder zo onze voorkeuren  :wink: .
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #9 Gepost op: 19 augustus 2006 – 20:08:41
Citaat van: "Looking to improve"
Citaat van: "Napoleon"
voor hetzelfde geld heb de C&J of santoni, dan is de keus snel gemaakt

Want?

Is Grenson dan kwalitatief (zoveel) minder dan C&J of (de doorsnee) Santoni?

MtB

N.B.: Ik heb noch Grensons, noch C&J's en ben hoofdzakelijk geïnteresseerd in de kwaliteitsrangschikking. Een discussie over de esthetica van de diverse merken wil ik helemaal in het midden laten: we hebben ieder zo onze voorkeuren  :wink: .


jullie reacties hebben me aangezet tot een kort online prijsonderzoek. mij valt op dat het prijsbeeld bij grenson duidelijk minder stabiel is dan bij C&J. Grenson kost op internet in engeland minder dan hier. Ze leveren ook al schoenen onder de 140 Euro! C&J 's zijn overal even duur.De prijzen beginnen v.a. 330 euri. Daaruit maak ik (misschien onterecht) op dat C&J een constantere kwaliteit kan leveren.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2006 – 20:40:32
Of zij minder constante kwaliteit leveren als c&j edward green zou ik niet durven zeggen.Het enige wat ik van grenson weet is dat zij 20 jaar geleden een merk was die ook wat te betekenen had neem aan dat het nu nog zo is.Zij zien er misschien niet zo flitsend uit als de andere maar dat zeg opzich niets.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2006 – 20:50:59
Citaat van: "gusto napolitano"
Of zij minder constante kwaliteit leveren als c&j edward green zou ik niet durven zeggen.Het enige wat ik van grenson weet is dat zij 20 jaar geleden een merk was die ook wat te betekenen had neem aan dat het nu nog zo is.Zij zien er misschien niet zo flitsend uit als de andere maar dat zeg opzich niets.


Dankje gusto napolitano,
misschien doen ze inderdaad minder aan marketing od gaan ze minder mee met de nieuwste trends. dat is opzich een pre, want de materiaalkeuze en de afwerking is voor mij het belangrijkste, uiteraard moet het wel mooi zijn.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #12 Gepost op: 19 augustus 2006 – 20:54:01
Als ik langs zwartjes ga zal ik er eens naar kijken.Had ze al een tijd niet meer gezien de grenson schoenen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Grenson
Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2006 – 21:15:28
Citaat van: "gusto napolitano"
Als ik langs zwartjes ga zal ik er eens naar kijken.Had ze al een tijd niet meer gezien de grenson schoenen.


Bij S&S staan ze ook en daar voeren ze ze toch als een beetje een goedkoper alternatief voor de rest... MIj kon het zowiezo niet bekoren... Maar dat zou ook aan het Grenson assortiment bij S&S kunnen liggen.
Ik ga liever voor C&J of E. Green!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Grenson
Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2006 – 21:17:30
Ik kan de modellen van nu niet is wat meer clasic neem ik aan.
Support your local Mikey Fuoco chapter.