Uit het verhaal van G.J. maak ik op dat hij idd bij John Lobb ltd geweest is en dit is in tegenstelling John Lobb Paris welke ook in London gevestigd is geen RTW schoenmaker.
Het is idd. wel erg boeiend een bezoekje aan deze shop af te leggen vooral om de verschillen te kunnen merken tussen JL ltd en JLP, waarbij opgemerkt dat JLP ook bespoke kent
en vergelijkbaar is met JL ltd.
De JLP was voorheen van JL ltd, maar een paar decennia geleden overgenomen door Hermes.
Ik ben in het gelukkige bezit van 1 paar bespoke JL ltd en een paar bespoke JLP, het voornaamste verschil zit in de voorkeursstijl van de beide firma's; het prijsverschil is niet zo groot.
Ik ben vanwege deze prijzen wel blij dat mijn voet al blij wordt van de RTW leest 7000/8000 en ik voor beduidend minder bij JLP kan slagen; euro 1500,= ipv. euro 3000,=
Waarbij opgemerkt kan worden dat het verschil tussen bespoke en prestige line niet veel voor elkaar onderdoen qua maakwijze en kwalitei, maar het verschil vooral zit in de perfecte pasvorm aan de voet door aanmeten.