Auteur Topic: John Lobb  (427695 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #945 Gepost op: 04 oktober 2012 - 16:24:03
Lekker door de plassen lopen met suède monks van een paar honderd euro. Right.

Ik heb zelf een paar JL Aldgates en loop daar zeer zeker wel mee door de plassen, omdat dit vaak niet te vermijden is dus.

Er zitten niet voor niets dikke zolen onder, ze zijn er voor gemaakt en dat geldt ook voor deze monks; de schoenen zijn voor jaren weerbestendig; Right dus.  :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #946 Gepost op: 04 oktober 2012 - 16:38:45

Hoge leren boots zijn wel wat anders dan suède monks Leone. Maar goed, veel plezier ermee.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #947 Gepost op: 04 oktober 2012 - 19:50:59
Dat is juist, maar maakt voor mijn honderden euro's en herfst punt niets uit en indien het mijn maat zou zijn, waren ze zeker iets voor mij; ze hebben de zolen en het materiaal er voor dus zou ik ze er ook voor kunnen gebruiken.  8-[
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

G.J.

• Gebruiker
  • I have a very simple taste. I only want the best
    • Bekijk profiel
Reactie #949 Gepost op: 21 oktober 2012 - 11:14:16
Waarde Heren !

Gedurende mijn bezoek aan Londen ben ik natuurlijk naar het oude familiebedrijf van de Lobbjes gegaan. Het zag er allemaal zeer gelikt uit. Ik heb er zelfs een volledige rondleiding gekregen en alles mogen aanschouwen.

Voor de liefhebber ( die maandag en / of dinsdag tijd heeft ) : William Lobb komt naar het Intercontinental Amstel op het Professor Tulpplein nummer 1 te Amsterdam. Degene die zich hier een paar schoenen willen aanmeten kunnen dat doen door naar het familiebedrijf in Londen te bellen of te mailen voor een afspraak.

Verder, de prijzen zijn gemiddeld genomen 2800 pond incl. VAT ( zo is mij daar verteld ). Ze vragen om een aanbetaling van 1600 pond. ( kwa prijzen zegt de website johnlobbltd.co.uk toch dat de schoenen een 3100 pond kosten incl. VAT ).

Met Groet!

G.J.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #950 Gepost op: 21 oktober 2012 - 11:22:28
Leone let's go
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

guest45

• Gast
Reactie #951 Gepost op: 21 oktober 2012 - 11:31:22
Dit is het familiebedrijf Lobb, Orno. De Britse bespoke maker.
Leone heeft, als ik mij niet vergis, vooral Lobbs van de rtw maker John Lobb (van Hermes). Beetje verwarrend maar er zijn 2 John Lobbs.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #952 Gepost op: 21 oktober 2012 - 11:43:03

Uit het verhaal van G.J. maak ik op dat hij idd bij John Lobb ltd geweest is en dit is in tegenstelling John Lobb Paris welke ook in London gevestigd is geen RTW schoenmaker.

Het is idd. wel erg boeiend een bezoekje aan deze shop af te leggen vooral om de verschillen te kunnen merken tussen JL ltd en JLP, waarbij opgemerkt dat JLP ook bespoke kent
en vergelijkbaar is met JL ltd.

De JLP was voorheen van JL ltd, maar een paar decennia geleden overgenomen door Hermes.

Ik ben in het gelukkige bezit van 1 paar bespoke JL ltd en een paar bespoke JLP, het voornaamste verschil zit in de voorkeursstijl van de beide firma's; het prijsverschil is niet zo groot.

Ik ben vanwege deze prijzen wel blij dat mijn voet al blij wordt van de RTW leest 7000/8000 en ik voor beduidend minder bij JLP kan slagen; euro 1500,= ipv. euro 3000,=
Waarbij opgemerkt kan worden dat het verschil  tussen bespoke en prestige line niet veel voor elkaar onderdoen qua maakwijze en kwalitei, maar het verschil vooral zit in de perfecte pasvorm aan de voet door aanmeten.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

G.J.

• Gebruiker
  • I have a very simple taste. I only want the best
    • Bekijk profiel
Reactie #953 Gepost op: 21 oktober 2012 - 23:44:04
Ik ben ook bij de John Lobb shop geweest waar ze de RTW schoenen verkochten. Deze ligt vlakbij de Edward Green shop op Jermyn street. Echter is er maar één echte John Lobb en dat is degene op st. James Street.
De kwaliteit van de leersoorten en het vakmanschap is veel groter bij de schoenen die gemaakt zijn op st. James Street.

Aangezien ik 17 jaar oud ben, werd mij geadviseerd om nog een aantal jaren te wachten. Tot ongeveer een leeftijd van 23. Dan ga ik er natuurlijk onmiddelijk naartoe !

Maar heren, het was weer mooi voor vandaag. Nu weer aan de bak, de eindexamens beginnen er al aan te komen........

Met Groet !

G.J.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #954 Gepost op: 22 oktober 2012 - 08:59:21

Natuurlijk is er maar 1 echte John Lobb, maar je moet dan ook de RTW line van JLP niet vergelijken met bespoke van JL ltd.

Wanneer je enig vergelijk wilt maken dan kan je bespoke JLP op Rue Magador te Parijs vergelijken met bespoke van JL ltd.

Over 6 jaar ben je wellicht het baasje en is het de keuze aan jou voor de super klassieke JL ltd of de moderne JLP te gaan.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
John Lobb
Reactie #955 Gepost op: 22 oktober 2012 - 11:18:51
23 jaar en dan schoenen van 3k, doe je goed.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #956 Gepost op: 22 oktober 2012 - 11:28:13

In mijn ogen is het een beetje over de top...

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #957 Gepost op: 22 oktober 2012 - 12:09:40

Haha, sterker nog "Aangezien ik 17 jaar oud ben, werd mij geadviseerd om nog een aantal jaren te wachten"

Ik denk dat je de enige bent in dit land die denkt aan schoenen van 3k op zn 17e. Waarom is me toch echt een raadsel.
Laatst bewerkt op: 22 oktober 2012 - 14:18:02 door Pitti Carabinieri
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #958 Gepost op: 22 oktober 2012 - 13:19:56
In mijn ogen is het een beetje over de top...
+1. Ik zou me op die leeftijd liever druk maken over andere dingen.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #959 Gepost op: 22 oktober 2012 - 16:52:40
Ik zou sowieso niet 3k stukslaan op één paar.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."