Auteur Topic: John Lobb  (402399 keer gelezen)

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #75 Gepost op: 28 augustus 2009 – 12:18:57
nog meer moois en lekkers van John Lobb; ondanks de mooie spannende en strakke ontwerpen van Corthay, Berluti, Dimitri bottier etc. kom ik toch telkens weer uit bij John Lobb, wellicht iets minder spannend maar m.i. o zo fraai en comfortabel.







Persoonlijk vind ik het vorige model sneaker van John Lobb "mijn" Sprint II mooier dan deze Winner, maar toch zeker ook niet te versmaden.

http://lyramag.blogspot.com/2009/04/john-lobb-new-la-mogador-bespoke.html





Laatst bewerkt op: 28 augustus 2009 – 12:27:14 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #76 Gepost op: 06 september 2009 – 13:36:38
Sinds een meeting gisteren [2 paar prachtige schoenen voor het eerst in het echt mogen aanschouwen] zijn er voor mij nog twee opties bijgekomen om live te passen in Parijs over 2 weken, hetgeen de keuze nog lastiger gaat maken :
tot mijn eigen verbazing 2 monks !!
de John Lobb Osner en de John Lobb Vale, waarbij de eerste erg speels en fraai is maar wellicht minder geschikt voor echt formele gelegenheden ?  :-k en de 2e wellicht de mooiste monk uberhaubt is ?!  =D> zo slank en van een kant amper te herkennen als een monk shoe, bovendien een naadloze achterzijde hetgeen wel chique lijkt.
wat vinden jullie ?


Laatst bewerkt op: 07 september 2009 – 09:25:47 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #77 Gepost op: 06 september 2009 – 13:42:31
De eerste foto doet mij een beetje aan de monk van Edward Green denken.Overigens beiden schoen zijn mooi.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #78 Gepost op: 06 september 2009 – 13:45:52
Vraag is natuurlijk waarom dit in het Corthay-topic wordt geplaatst, het zijn toch Lobbs?
Zijn allebei wel mooie monks overigens!

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #79 Gepost op: 06 september 2009 – 13:49:15
Vraag is natuurlijk waarom dit in het Corthay-topic wordt geplaatst, het zijn toch Lobbs?

Inderdaad. Om het forum overzichtelijk te houden, heb ik de posts naar het John Lobb-topic verplaatst.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #80 Gepost op: 06 september 2009 – 13:53:43
Kijk, dat oogt beter. De eerste monk heeft zo'n gespleten teen. Daar ben ik absoluut geen fan van en daardoor valt hij ook af voor mij, Leone. Ik weet wel dat er genoeg mensen zijn die wel gecharmeerd zijn van zo'n hoef. De tweede is erg 'fashionable' met zo'n scherpe strap. Het heeft wel wat, bovendien is het een mooie donkere doch warme kleur.

Pax

  • Gebruiker
  • Berichten: 782
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #81 Gepost op: 06 september 2009 – 13:59:32
...murmel...,.......murmel...
wat vinden jullie ?

"foto's"

Vooral de 2e vind ik erg mooi!
Maar als ik jou was, en ik had de vrije hand, dan zou ik eens een andere schoenmaker proberen.
Het is goed ook schoenen te hebben voor als je eens niet in de "John Lobb-mood" bent.
Maar misschien wordt je bij het passen toch weer naar JL getrokken, dan weet je waar je hart ligt.
 =P~
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #82 Gepost op: 06 september 2009 – 14:58:57
Vooral de 2e vind ik erg mooi!
Maar als ik jou was, en ik had de vrije hand, dan zou ik eens een andere schoenmaker proberen.
Het is goed ook schoenen te hebben voor als je eens niet in de "John Lobb-mood" bent.
Maar misschien wordt je bij het passen toch weer naar JL getrokken, dan weet je waar je hart ligt.
 =P~

Welke schoenmaker zou je mij kunnen en willen aanraden?  G&G of EG? Wel gaat mijn voorkeur uit naar zo'n strakke of split-toe monk, maar wellicht toch een wholecut? in ieder geval zonder "motiefje" of broguering op de neus.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pax

  • Gebruiker
  • Berichten: 782
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #83 Gepost op: 06 september 2009 – 15:34:41
Welke schoenmaker zou je mij kunnen en willen aanraden?  G&G of EG? Wel gaat mijn voorkeur uit naar zo'n strakke of split-toe monk, maar wellicht toch een wholecut? in ieder geval zonder "motiefje" of broguering op de neus.

Volgens mij had je een prachtige route in je hoofd, met o.a. stops bij Corthay en Dimitri Gomez.
Daar heb je nog geen schoenen van en die zullen een indrukwekkende aanvulling zijn.
Als ik jou was dan ging ik 2 dagen naar Parijs en liep al die zaken af (ook Lobb natuurlijk), en liet me verrassen door welke schoen ik zou worden gegrepen. Zo weinig mogelijk bevooroordeeld op pad gaan (als "Alice in Schoenenland").
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #84 Gepost op: 06 september 2009 – 16:11:05
Volgens mij had je een prachtige route in je hoofd, met o.a. stops bij Corthay en Dimitri Gomez.
Daar heb je nog geen schoenen van en die zullen een indrukwekkende aanvulling zijn.
Als ik jou was dan ging ik 2 dagen naar Parijs en liep al die zaken af (ook Lobb natuurlijk), en liet me verrassen door welke schoen ik zou worden gegrepen. Zo weinig mogelijk bevooroordeeld op pad gaan (als "Alice in Schoenenland").
Dank voor de suggestie en zal me "alex in shoeland" laten verrassen op mijn route en John Lobb als laatste aandoen indien ik niet voordien geslaagd ben  :-k
PS. ik bezit wel een paar suede Pierre Corthay loafers in een donker rode tint, maar deze schaar ik niet in de rij "echt mooie" Pierre Corthay schoenen en tel ik dan ook niet helemaal mee  :-$
Laatst bewerkt op: 07 september 2009 – 11:25:10 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: John Lobb
Reactie #85 Gepost op: 06 september 2009 – 18:51:39
Dank voor de suggestie en zal me alex in shoeland" laten verrassen op mijn route en John Lobb als laatste aandoen indien ik niet voordien geslaagd ben  :-k
PS. ik bezit wel een paar suede Pierre Corthay loafers in een donker rode tint, maar deze schaar ik niet in de rij "echt mooie" Pierre Corthay schoenen en tel ik dan ook niet helemaal mee  :-$

pics voor beoordeling!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #86 Gepost op: 06 september 2009 – 19:22:07
pics voor beoordeling!!

Hierbij de plaatjes de PC's geparkeerd op/in mijn eigen rolf benz'je :



„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: John Lobb
Reactie #87 Gepost op: 06 september 2009 – 21:09:07
Die zijn zeker niet onaardig, maar inderdaad niet de leest waarvan een corthay zo begerenswaardig wordt!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #88 Gepost op: 07 september 2009 – 09:23:23
deze lopen ook zeer comfortabel, maar hebben idd. niet de spannende Pierre Corthay leest van recente[re] modellen.

foto's op verzoek verplaatst naar het Pierre Corthay topic  :roll:
Laatst bewerkt op: 07 september 2009 – 19:34:49 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #89 Gepost op: 07 september 2009 – 09:30:50
Kijk, dat oogt beter. De eerste monk heeft zo'n gespleten teen. Daar ben ik absoluut geen fan van en daardoor valt hij ook af voor mij, Leone. Ik weet wel dat er genoeg mensen zijn die wel gecharmeerd zijn van zo'n hoef. De tweede is erg 'fashionable' met zo'n scherpe strap. Het heeft wel wat, bovendien is het een mooie donkere doch warme kleur.

Het woord "hoef" geeft duidelijk aan waar jouw voorkeur ligt  :)
Indien ik de John Lobb winkel in Parijs meer behoef te bereiken op onze {schoen}winkel route, omdat ik voordien niet geslaagd ben, wil ik deze wel beide modellen in ieder geval passen en niet uitsluitend voor het uiterlijk gaan {hetgeen wel erg verleidelijk is}
Laatst bewerkt op: 07 september 2009 – 11:26:33 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“