Voor mij is dit, in de dubbele gesp uitvoering, samen met de William [wat klassieker dan deze Chapel] een van de mooiste double strap monks.
Hoewel mijn persoonlijke voorkeur duidelijk meer uitgaat naar de single strap version zoals de JL Vale maar daarnaast ook de EG Oundle.
De voorkeur qua kleur voor de gesp is voor mij duidelijk afhankelijk van de kleur van de schoen.
Second betekend bij John Lobb regelmatig dat er weinig tot niets technisch aan mankeert, maar vooral optisch en dit beperkt in dit segment de verkoop duidelijk.
Heb zelf seconds gezien waarbij men bij JL zelf aangaf dat een kras in het leer aan de binnenzijde, of kleur-/structuur verschil van de schoen, al aanleiding is tot het stempelen van de R.
Los van het feit dat er in schoenenland wel erg veel differentiatie is te ontdekking in maatvoering tussen de diverse landen in europa [en daarbuiten] onderling, gebruiken zij ook afwijkende belettering voor de breedte aanduiding.
Hetzelfde met het stempelen in de schoen; bij John Lobb betekend een S geen sub of second maar een Sale artikel waar verder niets aan mankeert en met een R wordt second of sub aangegeven,terwijl hiervoor bij veel anderen juist de S wordt gebruikt.
Het mooie/mooiste aan deze monk en dit geldt nog meer voor de Vale is dat het eigenlijk [bijna] een wholecut is; geen naad aan de achterzijde van de schoen, het leer is in 1 stuk om de leest gespannen waarbij het uiteinde de monkstrap is en alleen daar een stiknaad op/aan de schoen te vinden is, dit vind ik persoonlijk erg geslaagd.