Auteur Topic: John Lobb  (427623 keer gelezen)

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #105 Gepost op: 23 september 2009 - 16:30:28
allemaal snel naar Northampton dus!
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #106 Gepost op: 23 september 2009 - 17:31:51
Die van je vrouw vind ik mooier. :mrgreen:
This, madame, is Versailles.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #107 Gepost op: 23 september 2009 - 17:46:17
Mooie aankopen Leone Giuseppe Zanotti maakt wel mooie schoen.Mijn vriendin heeft afgelopen zomer van die balerina's met metaal op de neus gekocht.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #108 Gepost op: 23 september 2009 - 19:48:25
Die van je vrouw vind ik mooier. :mrgreen:

maar niet aan mijn voeten!  :lol:
of die van jou?  :-k
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 23 september 2009 - 19:50:18
Mooie aankopen Leone Giuseppe Zanotti maakt wel mooie schoen.Mijn vriendin heeft afgelopen zomer van die balerina's met metaal op de neus gekocht.

Zanotti maakt idd. prachtige schoenen en laarsjes, vooral de triple zip ankle boot, maar ja dan kost deze ook al weer zo'n euro 1500,=  :-#
De Santoni's zijn naast de Zanotti's plotseling "gewoon", maar wel erg fraai, vooral aan de voet vinden wij beiden.
Laatst bewerkt op: 23 september 2009 - 19:53:12 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #110 Gepost op: 23 september 2009 - 19:50:42
maar niet aan mijn voeten!  :lol:
of die van jou?  :-k
Waar.
This, madame, is Versailles.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 23 september 2009 - 20:45:29
allemaal snel naar Northampton dus!

Zowiezo zinvol zeker qua prijsstelling, zelfs een schram in het leer aan de binnenzijde van de schoen heeft bij john lobb een R stempel in de schoen tot gevolg, maar zelfs daar in Northampton heeft men 1 maal per jaar sales voor een nog lagere prijs:
http://www.styleforum.net/showthread.php?t=86636
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #112 Gepost op: 02 oktober 2009 - 09:59:54
Af en toe is John Lobb betaalbaar en dat niet alleen door naar de factory in Northampton te rijden:
Een heel mooi John Lobb aanbod via e-bay voor relatief weinig:

http://cgi.ebay.nl/JOHN-LOBB-PRESTIGE-CHAPEL-BLACK-MUSEUM-CALF-UK-9E_W0QQitemZ200388432731QQcmdZViewItemQQptZUK_Clothing_Menswear_MensShoes_GL?hash=item2ea814d35b&_trksid=p3286.c0.m14

Na/naast de Vale John Lobb single monk, dit de double monk in de RTW prestigeline [=toplijn] versie: de mooiste schoen/monk imho.
Wel mijn leest, maar helaas niet mijn maat.
Wat vinden wij hier van deze schoen? en wellicht heeft iemand met interesse deze maat wel?
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #113 Gepost op: 02 oktober 2009 - 11:17:06
Een heel mooi John Lobb aanbod via e-bay voor relatief weinig:

http://cgi.ebay.nl/JOHN-LOBB-PRESTIGE-CHAPEL-BLACK-MUSEUM-CALF-UK-9E_W0QQitemZ200388432731QQcmdZViewItemQQptZUK_Clothing_Menswear_MensShoes_GL?hash=item2ea814d35b&_trksid=p3286.c0.m14

Wat vinden wij hier van deze schoen?

Mooie schoen en ik heb maat 9.
Die combinatie maakt me wel een beetje hebberig.
Maar ik kan me beter even niet laten leiden door hebberigheid, de schoenen dragen die ik heb en financieel zonniger tijden afwachten.
Tegen die tijd zijn deze Lobb's misschien al weer aan verzoling toe aan andermans voeten.

Wat ik niet zo mooi vind:
Die dubbele gesp, zo dicht op elkaar, maakt het wel heel erg gesperig. De balans lijkt een beetje verstoord.
En het feit dat het een second is, terwijl de verkoper zegt niet te weten waar dat aan ligt, maakt mij huiverig.

Deze schoenen gaan dus aan mijn neus voorbij, op naar de stinkende voeten van een ander..
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #114 Gepost op: 02 oktober 2009 - 11:52:34
Mooie schoen en ik heb maat 9.
Die combinatie maakt me wel een beetje hebberig.
Maar ik kan me beter even niet laten leiden door hebberigheid, de schoenen dragen die ik heb en financieel zonniger tijden afwachten.
Tegen die tijd zijn deze Lobb's misschien al weer aan verzoling toe aan andermans voeten.

Wat ik niet zo mooi vind:
Die dubbele gesp, zo dicht op elkaar, maakt het wel heel erg gesperig. De balans lijkt een beetje verstoord.
En het feit dat het een second is, terwijl de verkoper zegt niet te weten waar dat aan ligt, maakt mij huiverig.

Deze schoenen gaan dus aan mijn neus voorbij, op naar de stinkende voeten van een ander..

Ik krijg bij het dubbele gesp-gedoe altijd een clowneske connotatie. Ik vind het een beetje klittenbandachtig worden, tenzij heel mooi uitgevoerd. Heb tot nu toe weinig dubbele monks gezien die me anders hebben doen denken.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #115 Gepost op: 02 oktober 2009 - 12:46:45
Voor mij is dit, in de dubbele gesp uitvoering, samen met de William [wat klassieker dan deze Chapel] een van de mooiste double strap monks.
Hoewel mijn persoonlijke voorkeur duidelijk meer uitgaat naar de single strap version zoals de JL Vale maar daarnaast ook de EG Oundle.
De voorkeur qua kleur voor de gesp is voor mij duidelijk afhankelijk van de kleur van de schoen.
Second betekend bij John Lobb regelmatig dat er weinig tot niets technisch aan mankeert, maar vooral optisch en dit beperkt in dit segment de verkoop duidelijk.
Heb zelf seconds gezien waarbij men bij JL zelf aangaf dat een kras in het leer aan de binnenzijde, of kleur-/structuur verschil van de schoen, al aanleiding is tot het stempelen van de R.
Los van het feit dat er in schoenenland wel erg veel differentiatie is te ontdekking in maatvoering tussen de diverse landen in europa [en daarbuiten] onderling, gebruiken zij ook afwijkende belettering voor de breedte aanduiding.
Hetzelfde met het stempelen in de schoen; bij John Lobb betekend een S geen sub of second maar een Sale artikel waar verder niets aan mankeert en met een R wordt second of sub aangegeven,terwijl hiervoor bij veel anderen juist de S wordt gebruikt.
Het mooie/mooiste aan deze monk en dit geldt nog meer voor de Vale is dat het eigenlijk [bijna] een wholecut is; geen naad aan de achterzijde van de schoen, het leer is in 1 stuk om de leest gespannen waarbij het uiteinde de monkstrap is en alleen daar een stiknaad op/aan de schoen te vinden is, dit vind ik persoonlijk erg geslaagd.
Laatst bewerkt op: 02 oktober 2009 - 15:18:27 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #116 Gepost op: 03 oktober 2009 - 16:54:02
Vandaag binnengekregen van JL: uitgevoerd in de kleur chocolade [puur] :

Zitten als de bekende pantoffeltjes; dit is een van de weinige modellen van JL welke niet fully lined is, maar zit [mede]daarom wellicht super soft en als gegoten.
In werkelijkheid is de kleur duidelijk donkerder dit is een van de redenen waarom deze mij, los van de pasvorm, zo goed beviel bij het passen en nu met het dragen.  :)
Laatst bewerkt op: 03 oktober 2009 - 17:27:14 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #117 Gepost op: 10 oktober 2009 - 13:15:58
Via de parallel import een [bijna] captoe versie van mijn favoriete John Lobb schoen {de Brampton-deze doet mee aan de kekke schoenen competitie van dit jaar}kunnen scoren voor [relatief]weinig; hoe vinden jullie deze ?
Het opvallende aan deze schoen is dat het geen echte captoe is met een op/aangenaaide neus is maar een plooi en dat geldt ook voor de semi stiksels nabij de achterzijde van de schoen, heel verrassend en lijkt een echte captoe met stiknaden.
Ze zijn bovendien uitgevoerd in mijn favoriete John Lobb kleur : donkerbruin op naturel gepatineerd aka museum brown.

„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 10 oktober 2009 - 14:44:51
Erg mooi!

DL

• Gebruiker