Auteur Topic: John Lobb  (338225 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #60 Gepost op: 04 augustus 2009 – 12:52:01
Op deze was mijn oog ook gevallen en vond ze eigenlijk heel mooi tot ik de bovenstaande foto zag. De 'strap' is wel heel erg ver weg gesneden. Had liever gezien dat hij wat verder over de schoen heen zou vallen.

Verder kent John Lobb ook aardige prijzen voor een setje schoenspanners zeg!

normaliter kan de schoenspanners "erbij regelen" en dan valt de prijs reuze mee  :P
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #61 Gepost op: 04 augustus 2009 – 13:06:42
Iemand van jullie ook daadwerkelijk wel eens paar JL's laten maken daar? Ben zeer benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen met John Lobb...
heb destijds bijna een paar JL's in bespoke laten doen, maar tot mijn verbazing en opluchting van mijn credit-card werd mij tijdens een pas sessie verteld dat ik een 8000 voet heb en dat klinkt in het engels voor een nederlander best vreemd in de oren  :wink:
maar het blijkt dat mijn linker en rechtervoet niet echt verschillend zijn en perfect passen op een 8000 leest van JL waarbij het verschil in hoogte tussen een veterschoen en een monk opgevangen kon worden met een standaard half maatje groter met een iets grotere width m.a.w. E wordt EE.
ze geven dus zelf aan dat een bespoke qua pasvorm niet nodig is en ik toe kan met de aanschaf van een goedkopere schoen bij hen, dat noem nog eens service en eerlijk handelen.
Ze hebben een stevig prijskaartje maar is naar mijn bescheiden mening wel een van de beste schoenen te koop qua afwerking en {engels} draagcomfort; dit geldt al voor de RTW, omdat de MTO ligt op een nog hoger niveau ligt.
De eerlijkheid gebied mij echter aan te geven dat ik nog nooit een EG in RTW of MTO gepast heb, maar zoals gezegd: wie de schoen past trekke hem aan en dat werd dus al jaren geleden JL op 8000, tevens is het ook wel prettig dat JL paris dit soort zaken regelt, omdat deze franse-engelsen of zijn het dan toch engelse-fransen regelmatig met nieuwe modellen/kleuren komen op deze leest en dus niet zo behoudend zijn/blijven als de engelse school :P
Laatst bewerkt op: 04 augustus 2009 – 13:08:22 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #62 Gepost op: 04 augustus 2009 – 13:55:21
persoonlijk vind ik deze twee niet echt [of misschien zelfs echt niet] op elkaar lijken.
Nee, je hebt hélemaal gelijk: ik heb gelijke plaatsjes vandezelfde schoenen met elkaar vergeleken [het was ook allemaal zo verwarrend: plaatjes en merken duikelden over elkaar heen hier zodat ik niet meer wist welk plaatje bij welk merk hoorde], denkend dat de één een EG en de ander een Vale was :-).
Ik trek al mijn woorden daarover weer in.

BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #63 Gepost op: 04 augustus 2009 – 18:15:09
Kan iemand mij een prijsindicatie geven voor dit paar schoenen.
Ik was op zoek naar iets klassiek en relatief sober,  al gekeken bij Church en John Lobb maar toen kwam ik op een site zoals SF dit paar tegen.
Wel zou ik ze in een donkere kleur verkiezen.

Maar ik vind het zeer moeilijk om bij John Lobb een idee van de prijs te krijgen. (is dit 800 euro, 1200 euro, 1500 ? 1800 ??)
Dus mocht iemand meer weten over dit paar (richtprijs) laat het mij aub weten

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #64 Gepost op: 04 augustus 2009 – 20:01:16
dit lijkt erg veel op de Ascot en zal je ongeveer 1200 euro gaan kosten, maar via "ascot shoes" sales op ebay voor minder,wel hopen dat ze jouw maat en kleur hebben, indien je er een trip naar Northampton in Engeland [in the old factory van E.G.] voor over hebt zijn [ook] dit type schoenen van JL voor rond de 500,= GBP te koop = factory sales.
via onderstaande link kan je zoeken naar modellen van John Lobb met typenaam maar zonder prijs - succes.

http://www.flickr.com/photos/modern-vintage/sets/72157602516581064/
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #65 Gepost op: 04 augustus 2009 – 20:41:35
Leone, bedankt voor uw antwoord !
Zijn er ook dergelijke factory sales te vinden voor C&J of Church ?

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #66 Gepost op: 04 augustus 2009 – 21:17:16
Leone, bedankt voor uw antwoord !
Zijn er ook dergelijke factory sales te vinden voor C&J of Church ?

geen idee, maar webshop "pediwear" verkoopt zowiezo CJ's tegen lagere prijzen dan de "gewone" dealer-shops [zowel de benchgrade, als de handgrade shoes]

CJ en Church zijn toch wel een trapje lager hoor t.o.v. JL en EG imho, maar de prijs gelukkig ook :-)
let op : de meeste leest[en] van Church zijn veelal erg smal tov. CJ en zeer zeker ook tov. EG en JL
trouwens schoenen kopen via internet kan een best kostbare gok zijn zonder passen, tenzij je jouw "echte" maat kent in merk en leest.

verdere John Lobb [schoentype met afbeelding voor de kijkers] info is ook te vinden via onderstaande link:

http://styleforum.pbworks.com/Shoe+Pictoral+Index
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #67 Gepost op: 05 augustus 2009 – 13:30:37
als john lobb schoenen drager met kromme tenen [en dat gaat ook in een JL niet lekker passen]naar gekeken :

http://nl.wannahaves.com/item/babef568/a/lobb-is-de-meest-exclusieve-schoenenzaak

:-k
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #69 Gepost op: 24 augustus 2009 – 20:26:24
Een beetje saai, voor dat geld wil ik het wel zien, maar ja; ik kom uit Rotterdam. De stad van de driedubbele boorden en contrastkragen. :mrgreen:

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #70 Gepost op: 24 augustus 2009 – 21:13:27
Heuh, volgens mij wordt alle RTW John Lobb gewoon in Northampton gemaakt hoor. Alleen de Parijse en Londense bespoke operaties verschillen.

Bij JL RTW blijft de Jermyn II voor mij onovertroffen. Zo'n monk moet ik hebben in het zwart.
Laatst bewerkt op: 24 augustus 2009 – 21:25:07 door Daedalus
cyka blyat

GSA

• Gast
Reactie #71 Gepost op: 24 augustus 2009 – 21:25:36
Bij JL RTW blijft de Jermyn II voor mij onovertroffen. Zo'n monk moet ik hebben in het zwart én in het bruin.

x2 :)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #72 Gepost op: 24 augustus 2009 – 21:27:33

En onder de RTW JL oxfords is de 2004 een dikke winnaar.
cyka blyat

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #73 Gepost op: 25 augustus 2009 – 09:41:11
Heuh, volgens mij wordt alle RTW John Lobb gewoon in Northampton gemaakt hoor. Alleen de Parijse en Londense bespoke operaties verschillen.

Bij JL RTW blijft de Jermyn II voor mij onovertroffen. Zo'n monk moet ik hebben in het zwart.

"franse" was uiteraard gekscherend bedoeld, alhoewel John Lobb onder invloed van de vestiging Parijs inmiddels toch een iets andere behoefte vervuld qua leest en of model, hetgeen zij overigens zelf erkennen; frans elan in engelse kwaliteit, so to speak.

Idd. is de Jermyn II een van mijn all time favorites ever, zowel in bruin als in zwart.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #74 Gepost op: 25 augustus 2009 – 09:43:11

En onder de RTW JL oxfords is de 2004 een dikke winnaar.

een hele dikke winnaar zelfs wat mij betreft.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“