Auteur Topic: John Lobb  (427635 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
Reactie #495 Gepost op: 22 oktober 2010 - 11:24:08
Een [foto]verslag van een Koreaanse bezoeker aan de John Lobb bespoke vestiging in Parijs:
http://shoes.pe.kr/shoemaking4.htm
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

dewortel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #496 Gepost op: 22 oktober 2010 - 16:25:04
Dank je voor de info. Krijg deze lobbs (city) binnenkort en z'n rebuild is het wellicht waard. Weet nog niet pressies hoe ze er aan toe zijn. Heb ook net sf.net gelezen dat ze wel eens moeilijk kunnen doen als je van die rubber paches op je zool hebt. Maar ze raden dan aan direct met de fabriek contact op te nemen.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #497 Gepost op: 22 oktober 2010 - 19:56:41
Dat zijn erg fraaie schoenen [ik ben zelf in het bezit van een zwarte MTM versie in een materiaal combinatie van Leder en Canvas] ze zitten geweldig!
Ik zou de topy gewoon laten zitten en de hak bij een erkende cobbler laten doen, dan ben je voor een aantal tienen klaar.
De Fransen laten overigens soms zelfs nieuw een topy onder de lederen zool zetten vanwege "slipgevaar" en met de winter in aantocht is dat hier wellicht ook een goed idee. :-k
Indien je zowel de zool als de hak wilt laten vervangen is de John Lobb Parijs/London oplossing wellicht dan toch de beste. :-$
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

dewortel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #498 Gepost op: 22 oktober 2010 - 21:15:53
Wacht even af hoe hard ze onderhoud nodig hebben. Ga soms voor advies en reparaties naar een schoenmaker bij mij in de buurt in Leiden. Hij maakte vroeger geloof ik zelf schoenen en komt erg vakkundig over. http://www.bakkersteeg.nl/.
Dat slipgevaar is inderdaad wel een goed punt. Als ik ze naar Lobb stuur zal ik bij interesse wel een foto before & after kunnen maken.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #499 Gepost op: 23 oktober 2010 - 12:03:07
Kennis van zaken aangaande schoenen in de categorie John Lobb en dergelijke is toch wel iets anders dan ervaring met schoeisel van Ambiorix i.m.h.o. offcourse.
Op de foto's lijken uitsluitend de hakken behoefte te hebben aan onderhoud en het zou mooi zijn indien het daar voorlopig bij blijft nietwaar?
Ik zou mijn geld eerder uitgeven aan een paar goed passende schoenspanners van John Lobb waardoor het model van de schoenen gewaarborgd blijft, voor 40 euro te koop op e-bay hoewel ik niet weet of het de goede maatvoering voor je is:
http://cgi.ebay.fr/EMBAUCHOIR-JOHN-LOBB-T-9-E-43-TBEG-/300483913283?pt=FR_YO_Vetements_ChaussuresHommes&hash=item45f63ca643
Bij verzending naar John Lobb is een before en after reportage zeer welkom, dan weet ik in ieder geval wat het verschil is wanneer ik aan de beurt ben. :wink:
Laatst bewerkt op: 23 oktober 2010 - 12:09:33 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

dewortel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #500 Gepost op: 23 oktober 2010 - 13:08:59
Citaat
Op de foto's lijken uitsluitend de hakken behoefte te hebben aan onderhoud en het zou mooi zijn indien het daar voorlopig bij blijft nietwaar?
Dank je voor het advies. Klink inderdaad logisch. Als alleen de hak vervangen zou moeten zou dat voor nu weer geld schelen. Heb nog nauwelijks ervaring met het herkennen van dit soort zaken.

Citaat
Ik zou mijn geld eerder uitgeven aan een paar goed passende schoenspanners van John Lobb waardoor het model van de schoenen gewaarborgd blijft, voor 40 euro te koop op e-bay hoewel ik niet weet of het de goede maatvoering voor je is:
Mee eens goed idee. Heb al een beetje gezocht naar welke spanners ik dan zou moeten hebben, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk. Deze schoenen zijn 9 1/2 E en die spanners zijn 9E. Werk een 9 ook voor een 9 1/2 of gaat het echt per maat. Welke spanners je nodig hebt is dat ook niet afhankelijk van je leest?  
Laatst bewerkt op: 23 oktober 2010 - 13:27:18 door dewortel

Charlie

• Gast
Reactie #501 Gepost op: 23 oktober 2010 - 13:22:26
De JLP spanners zijn - net zoals overigens EG - altijd op de leest. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld C&J of Tricker's.

Edit: die City van JLP is wel erg prachtig zeg...  :shock:
Laatst bewerkt op: 23 oktober 2010 - 13:24:06 door Charlie

dewortel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #502 Gepost op: 23 oktober 2010 - 13:35:29
Citaat
De JLP spanners zijn - net zoals overigens EG - altijd op de leest. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld C&J of Tricker's.
Dus begrijp ik dan goed dat er ook voor deze rtw Lobbs city spanners zijn speciaal voor die leest.
Zag deze  spanners (niet als koop optie):
http://cgi.ebay.com/JOHN-LOBB-SHOE-TREES-SIGNATURE-SHOE-LASTS-8-5-9-5US-NEW-/370422193908?pt=US_Men_s_Shoes&hash=item563ee21ef4
Daar staat in de advertentie "Sized from the most popular lasts for Size 7.5-8.5uk, 8.5-9.5us."
Of is dat grote onzin wat daar gesuggereerd wordt?
Vraag is eigenlijk of die 9E spanners zouden werken voor de *9 1/2E city lobbs.  

*Die nu in Frankrijk op het postkantoor liggen te wachten tot er weer benzine is om ze naar Nederland te rijden :)

Charlie

• Gast
Reactie #503 Gepost op: 23 oktober 2010 - 13:53:49
Dus begrijp ik dan goed dat er ook voor deze rtw Lobbs city spanners zijn speciaal voor die leest.

Ja, als ik het goed heb wel.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #504 Gepost op: 23 oktober 2010 - 19:48:23
Ook John Lobb maakt zijn RTW schoen spanners zodanig dat deze geschikt zijn voor de meeste leesten iets tussen de slanke 7000 tot de bredere 8000, uitsluitend de wat afwijkende leesten 9695 e.d. zullen wat meer ruimte geven op bepaalde plaatsen tussen de spanner en de schoen.
De RTW schoen spanners passen erg goed op de City leest [dat is de fraaie 7000 leest] en dus in deze schoen; de schoen spanner in Amerikaanse advertentie is zeer zeker te klein [heeft volgens mijn inschatting maat UK8E] de door mij aangegeven advertentie uit Frankrijk gaat zeer goed passen omdat deze maat UK9E heeft en uitstekend past in alle schoenmaten tussen UK8,5E en UK9,5E
Indien je de schoenen naar John Lobb stuurt wordt deze wel op de daar aanwezige exacte 7000 leest geplaatst bij vervanging van de zool, maar uitsluitend bij {edit} Prestige line {edit}, MTM en Bespoke krijg je een precies passende leest mee.
Laatst bewerkt op: 24 oktober 2010 - 11:40:39 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Charlie

• Gast
Reactie #505 Gepost op: 23 oktober 2010 - 20:02:24
Indien je de schoenen naar John Lobb stuurt wordt deze wel op de daar aanwezige exacte 7000 leest geplaatst bij vervanging van de zool, maar uitsluitend bij MTM en Bespoke krijg je een precies passende leest mee.

Dan had ik het dus mis. Dit valt me toch wel tegen van JLP. EG doet het wat dat betreft dan wel beter.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #506 Gepost op: 28 oktober 2010 - 22:12:46
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #507 Gepost op: 29 oktober 2010 - 10:13:01
He! Die wilde ik net gaan posten, kwam 'm (ook?) tegen op I like it pretty blog.
Erg mooi plaatje.

You can buy clothes, but you can't buy style

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #508 Gepost op: 29 oktober 2010 - 10:16:56
Hehe yep ;)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #509 Gepost op: 29 oktober 2010 - 10:56:15
Prins Charles die een extra zakcentje aan het verdienen is?