Auteur Topic: John Lobb  (427636 keer gelezen)

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: John Lobb
Reactie #480 Gepost op: 17 september 2010 - 11:17:44
Ja, dat wel Mediaman, maar ik bedoel het meer als de schoen an sich.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #481 Gepost op: 17 september 2010 - 11:36:56
Ik vind het ook een raar model, maar ik moet eerlijk zeggen dat de verhouding flap met dubbele gesp ten opzichte van de verdeling en de plaats op de schoen een stuk beter is dan bij elke lage schoen met dubbele gesp (zonder hier de discussie te openen of dat een dubbele monk wel of niet mooi is, en welk merk de mooiste heeft; ja, ook Narci kan een dubbele monk waarderen, maar het blijft wennen).
Dus eigenlijk probeer je mij een raar model aan te smeren omdat er John Lobb op staat. :wink:
Eigenlijk heeft deze schoen met uitzondering van de kleur voor mij bijna alles tegen: chukka, captoe en een soort derby stiksels aan de zijkant, kortom ik zie persoonlijk geen echte balans in deze schoen.
Het bovenste riempje mee laten lopen met het stiksel op de schoen vind ik overigens wel een leuk detail.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mediaman

• Gast
Reactie #482 Gepost op: 17 september 2010 - 11:40:58
Scheisse, ik had de neuzen nog niet gezien, wat een schizofrene schoen.

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #483 Gepost op: 17 september 2010 - 12:42:32
Ik zou niet durven, Leone! Ik kan een cap toe in combinatie met een monk wel waarderen, dat is dan weer het positieve van deze schoen.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #484 Gepost op: 17 september 2010 - 12:54:17
Ik vind ze wel mooi eigenlijk.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #485 Gepost op: 17 september 2010 - 13:17:26
Ik vind ze wel mooi eigenlijk.
Dan kunnen ze bij deze voor jou gereserveerd worden? :wink:
Ik ben overigens zeer benieuwd naar de prijsstelling en wellicht krijgt men de JL schoen poets apron erbij?
http://www.johnlobb.com/care/products/john-lobb-apron/
Laatst bewerkt op: 17 september 2010 - 13:28:40 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

KING Henry

• Bekijk profiel
Reactie #486 Gepost op: 24 september 2010 - 20:27:13
Voor iemand met een true size UK9,5E schoen maat staat op ebay een paar prachtige prestige line leest 8000 John Lobb Becketts in de kleur blauw/zwart te koop voor de helft van de prijs, een buitenkansje derhalve:
http://cgi.ebay.fr/50-JOHN-LOBB-PRESTIGE-Becketts-deep-blue-9-5-uk-NEW-/120596445738?cmd=ViewItem&pt=FR_YO_Vetements_ChaussuresHommes&hash=item1c141bba2a

Dit model is voor mij een van de mooiste strakke oxford modellen van John Lobb, helaas is deze schoen een halve maat te klein. :(

Hi there,

I have the exact shoes/model your looking for. It's slightly used, but i will sell it to you with a very good price.
Btw, Just to make sure, what is the exact size you need again?

Regards,

Henry F.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #487 Gepost op: 24 september 2010 - 22:06:07

Hi there,

I have the exact shoes/model your looking for. It's slightly used, but i will sell it to you with a very good price.
Btw, Just to make sure, what is the exact size you need again?

Regards,

Henry F.

We've got:

Hello King Henry,

Wenn I read it well i would say size 10 UK.

Can you please post some pictures of your shoes?

Greetz, Pier.
Het is maar hoe je het bekijkt..

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #488 Gepost op: 27 september 2010 - 21:27:59

John Lobb Vale - Khaki museum calf.  :-k
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #489 Gepost op: 27 september 2010 - 22:03:01
Voor mij veeel te klein; De John Lobb Vale is voor mij de ultieme schoen qua pasvorm en model, hoewel dit wel een bijzondere maar zeker niet verkeerde kleurstelling is.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #490 Gepost op: 29 september 2010 - 13:27:14
Aanvulling: indien deze schoen in maat was, zou ik er zelfs voor durven c.q.. kunnen gaan als 2e exemplaar naast mijn zwarte exemplaar. :)
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #491 Gepost op: 29 september 2010 - 13:38:33
Aanvulling: indien deze schoen in maat was, zou ik er zelfs voor durven c.q.. kunnen gaan als 2e exemplaar naast mijn zwarte exemplaar. :)

Ik zou dan veel liever voor onderstaande kleur gaan. Ik vind khaki museum calf niet mooi.

Zag ook eens een suede Vale op SF.net voorbij komen, ook mooi.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #492 Gepost op: 29 september 2010 - 16:03:56
Dat is een van de mooiste kleuren van John Lobb [paris brown museum calf] ik heb een paar schoenen in deze kleur, maar ondanks de minder mooie kleur zou ik toch naar een combi zoeken met deze khaki kleur; ik ben geen fan van suede maar mede dankzij dit forum heb ik dit jaar reeds een aantal drempels genomen waaronder de aanschaf van suede en nu zelfs een bloem op de neus en vind de Vale in suede eigenlijk ook best fraai. :wink:

Hieronder een link naar de 190 stappen een John Lobb schoen te maken, soms een filmpje, soms een foto maar de meeste stappen worden duidelijk in beeld gebracht en geven dan ook aan dat handgemaakt duur is:
http://www.johnlobb.com/190-steps/
Laatst bewerkt op: 30 september 2010 - 11:53:07 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

dewortel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #493 Gepost op: 22 oktober 2010 - 00:49:46
Heeft iemand ervaring met het laten verzolen van een John Lobb Paris? Heb wel eens gelezen dat je hem naar de fabriek kan terug sturen en dan kan laten verzolen of herbouwen. Voordeel is dat ze dan de juiste zool er onderzetten en bv. ook het binnenwerk opnieuw doen. Weet iemand of dit klopt, wat zoiets dan kost en waar je dan moet zijn. Krijg als het goed is binnenkort een paar Lobbs die wellicht een verzolings beurt kunnen gebruiken.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #494 Gepost op: 22 oktober 2010 - 08:52:35
Heeft iemand ervaring met het laten verzolen van een John Lobb Paris? Heb wel eens gelezen dat je hem naar de fabriek kan terug sturen en dan kan laten verzolen of herbouwen. Voordeel is dat ze dan de juiste zool er onderzetten en bv. ook het binnenwerk opnieuw doen. Weet iemand of dit klopt, wat zoiets dan kost en waar je dan moet zijn. Krijg als het goed is binnenkort een paar Lobbs die wellicht een verzolings beurt kunnen gebruiken.
Ik ben in het gelukkige bezit van diverse John Lobb's maar heb nog geen schoen hoeven laten verzolen en heb hierin dan ook geen ervaring opgedaan.
Persoonlijk zou ik de schoenen altijd laten herstellen door John Lobb Paris:

Repairing quality hand-crafted shoes.
This is a no-brainer.  For all of the shoes in the articles above, take them back to the original maker and have them factory repaired.
This is important.
When the shoes go back to the factory they are re-fitted to the original last that they were make on.  They will be steam-moulded back to the last, restoring the original shape that they had when they were made.
The craftsmen who repair the shoes will know the characteristics of that style of shoe and will look for damage and flaws that need to be repaired.
Finally they will put on a new sole which will be precisely fitted back to the welt it was made for.
You are getting back an almost new shoe.  I have written about this before here, there is a small but distinctive joy in getting back an almost new pair of shoes.  When you do this you add something to the world, to your personal armoury of culture, you become a small part of the craft tradition.  
Never take your shoes to a generic repair shop and never have a half-sole repair, it destroys the shoes.
Prices:                          Prices start at around £500
Store:                          Flagship Store (ready to wear)
                                   John Lobb
                                   88 Jermyn Street
                                   St James
                                   London
                                   SW1Y 6JD
                                    44 (0)20 7930 8089
Website:                       http://www.johnlobb.com/
Repairs:                        Return to factory, ten weeks.
bron: bron:www.whatmakesaman.net

Ik schat dat het wellicht euro 250/300 gaat kosten, maar 1 telefoontje en je weet de exacte prijs. 8-[
Heb begrepen dat de schoenen dan wel "als nieuw" terugkomen inclusief poetsbeurt in de originele kleustelling.

Onderstaande UK cobbler heeft ervaring in het herstellen van o.a. John Lobb's en is beduidend goedkoper:
http://www.hughgreenly.co.uk/

Hierbij de mening van een erkend schoenhersteller in Duitsland welke eveneens aangeeft dat het vervangen van een hak geen problemen op zal leveren, maar het vervangen van de zool overgelaten zou moeten worden aan John Lobb in dit geval vanwege de aldaar beschikbare passende leest.
Zij zijn overigens van mening dat men geen metalen embouts onder GY schoenen moet plaatsen maar lederen of gummi exemplaren i.v.m. het beschadigen van de welt; wat vinden wij hier van?
http://www.eins-a-schuhe.de/pdf/rahmengenaehte.pdf

PS. welk model John Lobb heb je aangeschaft?
Laatst bewerkt op: 22 oktober 2010 - 15:21:07 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“