Auteur Topic: Tweeds  (153085 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Tweeds
Reactie #210 Gepost op: 30 december 2009 - 18:51:54
Stuk duurder... :lol:

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 31 december 2009 - 15:10:36
Heren,

Op deze drie vier jasjes ben ik aan het bieden:

Wijziging; andere knopen.

Wijziging; andere knopen of ik word een Fuoco Fanboy.

Favoriet; vanwege de opgestikte zakken.

[IMG]http://i45.tinypic.rry in Herringbone Harris Tweed.
Harris Tweed

Al ervaring met Harris tweed IRL? Ikzelf heb een roestbruine (heel Hollands) hand-me-down, die stof zit te verzamelen, ik draag het niet meer dat ding is mij te vierkant. Weet waar je aan begint, de stof is zeer ruw, zwaar en stevig. De jasjes die je op het oog hebt zullen zo stijf als een plank zijn, zeker met de hoeveelheid voering en (shoulder)padding die erin zit.

En er zijn grenzen aan wat je kan laten vermaken en aan hoeveel padding je kan laten verwijderen zonder verlies van proporties...
Laatst bewerkt op: 31 december 2009 - 15:12:39 door Daedalus

Mediaman

• Gast
Reactie #212 Gepost op: 31 december 2009 - 16:00:21
Dank voor de informatie D. voor de maximale prijs die ik bereid ben te besteden per jasje durf ik het wel aan. Ik heb één herringbone tweed jasje en dat bevalt goed, iets stijf idd. Ik heb het past gepost in WDDHV met de coltrui. Als ik op Ebay 'win' zal ik hier een verslag posten. Het eerste item loopt vier januari af, dus ergens half of eind januari weet ik of ik een goede koop heb gedaan.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 31 december 2009 - 16:08:33
FWIW: het resultaat in de blogpost waarvan je de url postte vind ik teleurstellend. Is het geld en de moeite niet waard.

En weet dat oude RTW G&H jasjes vaak onder licentie (vooral voor de Amerikaanse markt) zijn gemaakt door derde partijen. Het heeft buiten de naam om, vrij weinig met de bespoke operation op Savile Row te maken...
Laatst bewerkt op: 31 december 2009 - 16:10:46 door Daedalus

Mediaman

• Gast
Reactie #214 Gepost op: 31 december 2009 - 16:19:30
FWIW: het resultaat in de blogpost waarvan je de url postte vind ik teleurstellend. Is het geld en de moeite niet waard.

En weet dat oude RTW G&H jasjes vaak onder licentie (vooral voor de Amerikaanse markt) zijn gemaakt door derde partijen. Het heeft buiten de naam om, vrij weinig met de bespoke operation op Savile Row te maken...

Wat vind je er minder aan? Leg het me uit, wellicht kan ik er iets mee voor mijn eventuele eigen jasje.

Van het G&H jasje ben ik afgestapt, ik werd beinvloed door de naam.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 31 december 2009 - 19:37:34
Wat vind je er minder aan? Leg het me uit, wellicht kan ik er iets mee voor mijn eventuele eigen jasje.

Van het G&H jasje ben ik afgestapt, ik werd beinvloed door de naam.

Hij heeft het jasje laten tailleren, maar te extreem. In combinatie met de bredere, (te) gevulde schouders krijg je dan een soort zandlopersilhouette. Niet bepaald flatterend. Verder zijn de mouwen veel te kort. Dat kan een probleem vormen als je een maatje kleiner gaat om smallere schouders te krijgen: er is te weinig stof om de mouw fatsoenlijk op lengte te krijgen.

Oh ja, bij de meeste oude jasjes moet je rekenen op grote scyes (=armgaten), als je je armen optilt, zal je jasje heel lelijk omhoog kruipen. Tevens is heb ik vaak het gevoel dat de meeste van die RTW tweed jasjes niet eens half-canvas zijn, maar volledig geplakt.

Ga eens op zoek naar (niet Savile Row) vintage bespoke, betaal je meer voor, maar dan ben je verzekerd van full canvas, kleinere scyes en ze zullen in detaillering het beste in de huidige RTW herenmode in Nederland verkrijgbaar benaderen of overstijgen. Dus denk aan handgemaakte knoopsgaten, hand aangezette kraag, ongeplakte revers etc etc.  
Laatst bewerkt op: 31 december 2009 - 19:51:22 door Daedalus

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 31 december 2009 - 19:39:20
Goede informatie, D.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 31 december 2009 - 19:45:48
Maar beste Mm, je kan natuurlijk ook Made-in-Milan-Armani stijl zo'n jasje aanvallen: dus de voering openen en alle padding rigoureus, gewapend met schaar en tornmes, verwijderen. Om zo zelf een soort licht Boglioli-achtig jasje te 'creëren', ik voorzie baggy mouwen maar ik zou het een interessant experiment vinden.
Laatst bewerkt op: 31 december 2009 - 19:54:34 door Daedalus

Mediaman

• Gast
Reactie #218 Gepost op: 31 december 2009 - 20:48:23
Duidelijk verhaal D. en ik neem het mee in mijn beslissingen over de eventuele wijzgingen. Ik ben nu realistisch en verwacht geen wonderen van een jasje van Ebay.

Dit is neem ik aan het plaatje waarop je beoordeling hebt losgelaten?

Laatst bewerkt op: 31 december 2009 - 21:01:25 door Mediaman

Mediaman

• Gast
Reactie #219 Gepost op: 03 januari 2010 - 19:28:00
Eén van de tweed jaskes is net voor € 25,- verkocht. Ik heb ervan afgezien, hij had maar één split en dat lijkt me toch niks. Nog drie te gaan.

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #220 Gepost op: 03 januari 2010 - 20:48:48
Ook ik heb er 1 op het oog, de veiling duurt nog 2,5 dag !
Mocht het lukken plaats ik het hier uiteraard.

Vind het mooi staan icm een rode broek.
"Greed is good"

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 04 januari 2010 - 00:15:04
Ja.

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 06 januari 2010 - 19:27:24
Helaas voor me neus weggekaapt  :x
"Greed is good"

Mediaman

• Gast
Reactie #223 Gepost op: 06 januari 2010 - 19:28:32
Zojuist één van de Harris tweed jasjes gewonnen en € 33,50 betaald. Het was niet mijn favoriet, maar we zien het wel en ik zal hier verslag doen van het project.

En deze methode naast stomen, ga ik gebruiken tegen de 'Vintage Funk' een tip van styliste van Mad Men: http://www.valetmag.com/the-handbook/features/2009/31-days/day10-fight_vintage_funk.php?31days_bottom_grid

@JJ; niet deze hoop ik en waar is het jasje voor weggegaan?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #224 Gepost op: 06 januari 2010 - 19:33:36
Gefeli....Mediaman met de Tweedjas.