Wat vind je er minder aan? Leg het me uit, wellicht kan ik er iets mee voor mijn eventuele eigen jasje.
Van het G&H jasje ben ik afgestapt, ik werd beinvloed door de naam.
Hij heeft het jasje laten tailleren, maar te extreem. In combinatie met de bredere, (te) gevulde schouders krijg je dan een soort zandlopersilhouette. Niet bepaald flatterend. Verder zijn de mouwen veel te kort. Dat kan een probleem vormen als je een maatje kleiner gaat om smallere schouders te krijgen: er is te weinig stof om de mouw fatsoenlijk op lengte te krijgen.
Oh ja, bij de meeste oude jasjes moet je rekenen op grote scyes (=armgaten), als je je armen optilt, zal je jasje heel lelijk omhoog kruipen. Tevens is heb ik vaak het gevoel dat de meeste van die RTW tweed jasjes niet eens half-canvas zijn, maar volledig geplakt.
Ga eens op zoek naar (niet Savile Row) vintage bespoke, betaal je meer voor, maar dan ben je verzekerd van full canvas, kleinere scyes en ze zullen in detaillering het beste in de huidige RTW herenmode in Nederland verkrijgbaar benaderen of overstijgen. Dus denk aan handgemaakte knoopsgaten, hand aangezette kraag, ongeplakte revers etc etc.