Auteur Topic: Kwaliteit maatshirt online  (19078 keer gelezen)

Stef

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Gepost op: 14 december 2015 – 17:00:09
Dag trouwe SF'ers. Al een tijdje niet meer hier geweest maar ik heb eigenlijk jullie hulp weer eens nodig. Ik ben mijn hele kledingkast een beetje aan het vernieuwen en dat begon met een Traveller Suit van SuSu. Meteen 3 hempjes van hen erbij (slechts ingenomen) en we kunnen er weer even tegen aan.

Niet dus. Ik wil weer meer.

Qua pakken en schoenen ben ik weer helemaal bij momenteel, maar ik merk dat ik nu steeds dezelfde 2-3 hemden draag en dat het gros echt af is dus toe aan vervanging. Ik moet dus weer een kleine collectie aanleggen. Ik wil geen simpele V&D hemden, maar ook geen Ignatius Joseph meer.

En ik wil er eigenlijk niet meer voor naar de winkel toe, dus online. iTailor is rommel, shirtbyhand mis ik net de details die ik graag zie, dus hier ben ik benieuwd of jullie ideeλn hebben :)

Wat ik zoek:
- Dikke paarlemoer knoop, zoals Ign. Joseph,
- Gestikt met hanenpoot,
- Fatsoenlijke stof (geen schuurpapier of karton)

En enigszins betaalbaar dus. Budget tussen de 80 en 140e per hemd, afhankelijk in welke mate ze aan de wensen voldoen.
Is dit mogelijk of kan ik maar beter meteen weer de buidel leeg kieperen op kwaliteit...? :)

gasgitaartje

  • Gebruiker
  • Berichten: 362
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #1 Gepost op: 14 december 2015 – 17:02:54
Luxire?

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #2 Gepost op: 14 december 2015 – 17:07:30
Dag trouwe SF'ers. Al een tijdje niet meer hier geweest maar ik heb eigenlijk jullie hulp weer eens nodig. Ik ben mijn hele kledingkast een beetje aan het vernieuwen en dat begon met een Traveller Suit van SuSu. Meteen 3 hempjes van hen erbij (slechts ingenomen) en we kunnen er weer even tegen aan.

Niet dus. Ik wil weer meer.

Qua pakken en schoenen ben ik weer helemaal bij momenteel, maar ik merk dat ik nu steeds dezelfde 2-3 hemden draag en dat het gros echt af is dus toe aan vervanging. Ik moet dus weer een kleine collectie aanleggen. Ik wil geen simpele V&D hemden, maar ook geen Ignatius Joseph meer.

En ik wil er eigenlijk niet meer voor naar de winkel toe, dus online. iTailor is rommel, shirtbyhand mis ik net de details die ik graag zie, dus hier ben ik benieuwd of jullie ideeλn hebben :)

Wat ik zoek:
- Dikke paarlemoer knoop, zoals Ign. Joseph,
- Gestikt met hanenpoot,
- Fatsoenlijke stof (geen schuurpapier of karton)

En enigszins betaalbaar dus. Budget tussen de 80 en 140e per hemd, afhankelijk in welke mate ze aan de wensen voldoen.
Is dit mogelijk of kan ik maar beter meteen weer de buidel leeg kieperen op kwaliteit...? :)


Als online zo belangrijk voor je is en je hebt twee of drie (naar ik aanneem) goed passende hemden, dan zou ik er eentje sturen naar een aanbieder die een hemd kan kopiλren door er een patroontje van te klussen.

Als het resultaat bevalt kun je er daarna meer bestellen. Of niet.

Volgens mij heeft het eerder genoemde Luxire een dergelijke service.

Stef

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #3 Gepost op: 14 december 2015 – 18:23:54
Excuus, online heeft de voorkeur ivm tijdsplanning maar hoeft niet perse. In Den Bosch zat een winkel waar echt alles mogelijk was, maar de verkoper was de meest arrogante lul die je maar kon voorstellen, dus daar heb ik niet zo'n zin meer in.

In Amsterdam zijn er ongetwijfeld veel van dit soort zaken, misschien daar wat aanraders voor?

Leonardus

  • Gebruiker
  • Berichten: 915
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #4 Gepost op: 14 december 2015 – 18:35:08
Welke winkel was dat?

Stef

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #5 Gepost op: 14 december 2015 – 19:13:53
Weet niet meer precies hoe het heette, is na een poos failliet gegaan en doorstart onder andere naam gemaakt volgens mij. Zat als ik het me goed herinner in de Fonteinstraat.

/edit:
LCT heette het. Heb het terug gevonden :)

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #6 Gepost op: 14 december 2015 – 19:28:17
Excuus, online heeft de voorkeur ivm tijdsplanning maar hoeft niet perse. In Den Bosch zat een winkel waar echt alles mogelijk was, maar de verkoper was de meest arrogante lul die je maar kon voorstellen, dus daar heb ik niet zo'n zin meer in.

In Amsterdam zijn er ongetwijfeld veel van dit soort zaken, misschien daar wat aanraders voor?

Ben zelf tevreden over Gallery Tailors in A'dam als "offline" aanbieder.

Online luxire idd, shirt opsturen en laten namaken, NOBD kan vast de juiste stoffen aanraden.

Stef

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #7 Gepost op: 14 december 2015 – 19:42:11
Luxire ken ik niet, zal ik eens naar kijken.

Maar bij het terugzoeken van de naam LCT kwam ik ook de naam Shirby tegen. Dat heet inmiddels weer Michael & Giso. Zal daar ook eens een blik binnen werpen. Doe ik eveneens met Gallery Tailors Clay :)

Sartoria Casper

  • Gebruiker
  • Berichten: 215
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #8 Gepost op: 14 december 2015 – 19:56:41
Weet niet meer precies hoe het heette, is na een poos failliet gegaan en doorstart onder andere naam gemaakt volgens mij. Zat als ik het me goed herinner in de Fonteinstraat.

/edit:
LCT heette het. Heb het terug gevonden :)

Zijn idd enorme prutsers bij LCT. Duur, matige service, veel fouten bij de bestellingen etc. Ben overgegaan op
Oger, mooie hemden, betere service en meer betaalbaar. Voor €150 ben je rond.

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #9 Gepost op: 14 december 2015 – 20:19:01
2 voor 350 Maffeis of Isaia heb je beste deal imo. Of 2 snip voor 2 Gherardi maar die vind ik beduidend minder.

Koop minder maar beter is mijn devies.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

marsvos

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.124
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #10 Gepost op: 14 december 2015 – 20:24:16
Iedereen die dat zegt koop veel en duur.

roen

  • Gebruiker
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #11 Gepost op: 14 december 2015 – 21:03:11
Clay, vertel eens wat meer over dat Gallery. Had er nooit van gehoord, en van hun website word ik niet veel wijzer.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #12 Gepost op: 14 december 2015 – 21:24:43
Clay, vertel eens wat meer over dat Gallery. Had er nooit van gehoord, en van hun website word ik niet veel wijzer.

Is een zaakje in de Jordaan, gerund door 2 gasten met redelijk wat ervaring in maatwerk (Tom is jarenlang bij possen werkzaam geweest als creative director).

Doen maatwerk (Munro - zelfde als oger etc.) en hebben een paar rtw dingetjes van Smedley en dassen van viola milano.

Prettige zaak, qua prijzen iets beter dan de concullega's in de P.C. en voor mij persoonlijk ook hogere gun-factor.


roen

  • Gebruiker
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #13 Gepost op: 14 december 2015 – 21:28:38
Tnx! Klinkt aardig, is voor mij dichtbij en op de PC heb ik 't niet zo. Ik ga er eens kijken binnenkort.

Stef

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #14 Gepost op: 14 december 2015 – 22:21:34
Is een zaakje in de Jordaan, gerund door 2 gasten met redelijk wat ervaring in maatwerk (Tom is jarenlang bij possen werkzaam geweest als creative director).

Doen maatwerk (Munro - zelfde als oger etc.) en hebben een paar rtw dingetjes van Smedley en dassen van viola milano.

Prettige zaak, qua prijzen iets beter dan de concullega's in de P.C. en voor mij persoonlijk ook hogere gun-factor.



Wat is iets beter qua prijzen? Denk ik dan aan 130? Of 100? Heb nu weer mooi wat inspiratie in ieder geval waarvoor dank!