Auteur Topic: Kwaliteit maatshirt online  (19001 keer gelezen)

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #30 Gepost op: 16 mei 2016 – 18:19:20
Zou Timo meer details weten ?

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #31 Gepost op: 17 mei 2016 – 00:24:40
Lol ben wel benieuwd naar de hemden voor €69. Op hun FB zien de hemden er vrij "vlak" uit. Niks bijzonders. Maar kun je denk ik ook niet verwachten voor €69,-

jij werkt toch in een deftige kledingwinkel?  Kan toch nooit iets zijn voor € 69. Neem aan dat je zelf de kwaliteit van een goed shirt herkent.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #32 Gepost op: 17 mei 2016 – 07:56:35
Lol ben wel benieuwd naar de hemden voor €69. Op hun FB zien de hemden er vrij "vlak" uit. Niks bijzonders. Maar kun je denk ik ook niet verwachten voor €69,-

Even logisch nadenken: if it's too good to be true...

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #33 Gepost op: 19 mei 2016 – 18:16:07
Hij dacht die nep Rolex voor € 69 was ook best goed...  :mrgreen:
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

1188timo

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #34 Gepost op: 24 mei 2016 – 17:52:00
Ze verkopen de premium reeks voor 99 euro, dat is wel betere stof en parelmoer knopen. Kwalitatief zijn ze beter dan Suitsupply bijvoorbeeld, maar niet te vergelijken met bijv. een premium Kiton (Mattabisch).
Ik vind de overhemden voornamelijk makkelijk omdat je ze kunt dragen zonder iets eronder (niet doorschijnend) en ze gaan best lang mee, ik heb er nu 2 ongeveer 1 jaar, liggen wekelijks in de was en zien er nog uit als nieuw.

Gezien de prijs zijn het nette shirts, maar als je echt hoge premium kwaliteit wil dan is dit geen goede keuze.

1188timo

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Kwaliteit maatshirt online
Reactie #35 Gepost op: 07 juni 2016 – 21:23:09
Correctie, ben er van de week achter gekomen dat Barba Napoli overhemden goed passen (alleen zijn de schouders iets te smal). Met mijn postuur was het altijd moeilijk om een goed passend overhemd te vinden, 190cm en 68 kilo. Dus vanaf nu alleen nog Barba voor mij!

Hulsebosch

  • Gebruiker
  • Berichten: 291
    • Bekijk profiel
Re: Kwaliteit maatshirt online
Reactie #36 Gepost op: 05 april 2024 – 12:27:37
Wat is tegenwoordig de staat van betaalbare MtM-shirts? Ik heb jaren met veel plezier Luxire besteld, en heb daar ondertussen alle details, maten, kragen en manchetten die ik wil opgeslagen. Nu wilde ik weer wat shirts bijbestellen, en valt het me op dat er onder de €110 eigenlijk weinig keuze meer is. Er zit tegenwoordig wel netjes verzending via een Duitse entiteit bij, en de BTW en import wordt daarmee netjes afgehandeld, maar het zijn wel prijzigere shirts geworden.

Ik lees over ShirtByHand schamperende reactie, en ik heb iTailor gehad en daar was ik niet over te spreken. Zijn er tegenwoordig nog een beetje betaalbare adresjes, of zijn shirts met de inflatie van de laatste jaren gewoon duurder geworden? Dan blijf ik gewoon bij Luxire, en doet het maar een beetje meer pijn.


L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Re: Kwaliteit maatshirt online
Reactie #37 Gepost op: 05 april 2024 – 12:31:47
Wat is tegenwoordig de staat van betaalbare MtM-shirts? Ik heb jaren met veel plezier Luxire besteld, en heb daar ondertussen alle details, maten, kragen en manchetten die ik wil opgeslagen. Nu wilde ik weer wat shirts bijbestellen, en valt het me op dat er onder de €110 eigenlijk weinig keuze meer is. Er zit tegenwoordig wel netjes verzending via een Duitse entiteit bij, en de BTW en import wordt daarmee netjes afgehandeld, maar het zijn wel prijzigere shirts geworden.

Ik lees over ShirtByHand schamperende reactie, en ik heb iTailor gehad en daar was ik niet over te spreken. Zijn er tegenwoordig nog een beetje betaalbare adresjes, of zijn shirts met de inflatie van de laatste jaren gewoon duurder geworden? Dan blijf ik gewoon bij Luxire, en doet het maar een beetje meer pijn.
Als je tevreden bent met Luxire daar blijven! Tenzij je het leuk vind om het hele trial and error verhaal opnieuw te starten.
Anders zou ik kiezen voor Oger Red MTM of iets dergelijks zodat je fitting daadwerkelijk in de winkel kunt doen. Maar ik denk dat je dan sowieso over de 110eu zit.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Kwaliteit maatshirt online
Reactie #38 Gepost op: 05 april 2024 – 13:05:22
Denk dat je nergens voor <100 EUR een kwalitatief mtm shirt krijgt nee.

arch

  • Gebruiker
  • Berichten: 441
    • Bekijk profiel
Re: Kwaliteit maatshirt online
Reactie #39 Gepost op: 05 april 2024 – 21:59:41
Apposta misschien?

B2P

  • Gebruiker
  • Berichten: 507
    • Bekijk profiel
Re: Kwaliteit maatshirt online
Reactie #40 Gepost op: 05 april 2024 – 23:09:51
Ik ben erg tevreden over de shirts van La Montagna (heb er nu 5), maar ben er nog niet over uit of ik de nieuwe prijs wil betalen (250 ipv 200 euro) of dat ik een nieuw trial-error proces wil opstarten, bv. bij Gianni. Uiteindelijk doe ik toch jaren met zo’n shirt, hetgeen een hogere prijs wel zou verantwoorden, maar hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de cheapere shirts (Luxire, SuSu, Atelier Munro).

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.532
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Re: Kwaliteit maatshirt online
Reactie #41 Gepost op: 06 april 2024 – 00:15:08
Ik ben erg tevreden over de shirts van La Montagna (heb er nu 5), maar ben er nog niet over uit of ik de nieuwe prijs wil betalen (250 ipv 200 euro) of dat ik een nieuw trial-error proces wil opstarten, bv. bij Gianni. Uiteindelijk doe ik toch jaren met zo’n shirt, hetgeen een hogere prijs wel zou verantwoorden, maar hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de cheapere shirts (Luxire, SuSu, Atelier Munro).

Ik ben niet zo tevreden met de shirts van Milena. Proefshirt (voor de volle mep) te korte mouwen, en de twee erna zijn ok, maar niet meer dan dat. Ik heb sommige van susu die perfect zitten, en anderen weer niet. Laatste probeersels zijn rtw van asket - alles ok maar iets te ruim op de torso. Niet gemakkelijk allemaal. Godzijdank kan ik meer casual dan dress dragen, dat luistert minder nauw.