Auteur Topic: Servicebeurt horloges  (5648 keer gelezen)

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Servicebeurt horloges
Gepost op: 25 oktober 2015 – 17:38:28
Wat zijn de ervaringen? Hoe vaak? Altijd retour naar het merk? Of bij een beun? Wat wordt er gedaan? Wat wordt er betaald? Is het de moeite waard?

Ik zit er een beetje tegen aan te hikken. Als de interval 5 jaar is, dan ben ik aan de beurt...

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Servicebeurt horloges
Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2015 – 18:16:45
Hangt erg van het merk af. Bepaalde merken zijn bijna niet door onafhankelijke bedrijven te service (IWC/JLC) door niet verkrijgbare onderdelen. Omega en Rolex lukken prima. Ik doe alles bij onafhankelijke horlogemakers. Ook stukken goedkoper. Bijvoorbeeld: vintage (321) speedy kost bij Omega EUR 850, bij 'mijn' horlogemaker EUR 300. En die heeft gewoon een Omega partsaccount.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Mr Choosy

• Bekijk profiel
Re: Servicebeurt horloges
Reactie #2 Gepost op: 25 september 2024 – 08:48:59
Hi Mark,

Mijn Omega Speedmaster is toe aan een onderhoudsbeurt ik zie dat jij een goede horloge maker kent?
Zou je misschien het adres en contactgegevens met mij willen delen?
Mijn horloge maker vraagt er EUR 950,- voor :-(

Alvast bedankt!

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3 Gepost op: 25 september 2024 – 10:13:53
Omega is tegenwoordig een ander verhaal. Vastgestelde serviceprijzen en die zijn inderdaad krankjorum. Ik zou even op horlogeforum kijken voor een horlogemaker in de buurt
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #4 Gepost op: 25 september 2024 – 10:22:00
Hi Mark,

Mijn Omega Speedmaster is toe aan een onderhoudsbeurt ik zie dat jij een goede horloge maker kent?
Zou je misschien het adres en contactgegevens met mij willen delen?
Mijn horloge maker vraagt er EUR 950,- voor :-(

Alvast bedankt!
En kan dit in het normale horloge topic? Een thread uit 2015 tot leven wekken is onnodig

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5 Gepost op: 25 september 2024 – 10:23:01
denk wel dat je zo 400+ kwijt bent ondertussen?

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6 Gepost op: 25 september 2024 – 13:28:30
Mij speedy paar jaar geleden naar culemborg gestuurd. Was goed.

Gnis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2024 – 10:01:29
Ik kan Nico van harte aanbevelen, maar let op: de beste man is zeer druk en neem (terecht) zijn tijd.
Do it
Do it right
Do it right now

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2024 – 10:57:59
Denk dat de rij nu een maand of 2 is

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2024 – 09:47:38
overal
live and let die

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2024 – 12:12:50
Wesselink & Vreeker in Alkmaar.
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2025 – 10:59:05
Iemand ervaring met https://www.watchworkshaarlem.com/contact/

Mijn catawiki Zenith slipt bij het opwinden, denk kapot veertje of tandwiel. En loopt nu niet goed. Gisteren bij Spiegelgracht gevraagd, 500-800 euro. Dat is 2x dde dagwaarde dus dat schiet niet op.
The man with style, is the man who can smile

Gnis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2025 – 11:40:00
Dat is een gerenomeerde watch dealer, die waarschijnlijk het onder zal brengen binnen zijn netwerk: dus prima. Maar je kunt ook naar Wesselink & Vreeker gaan in Almaar, of Nico Rijsman in Culemborg (is druk, maar heel erg goed).

Edit: ik zie nu dat ik Nico al eerder heb aanbevolen: geen financiele connecties met hem. Ik heb al meerder horloges bij hem laten servicen naar volle tevredenheid.

Laatst bewerkt op: 28 februari 2025 – 15:44:50 door Gnis
Do it
Do it right
Do it right now

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13 Gepost op: 28 februari 2025 – 12:06:49
Dat is een gerenomeerde watch dealer, die waarschijnlijk het onder zal brengen binnen zijn netwerk: dus prima. Maar je kunt ook naar Wesselink & Vreeker gaan in Almaar, of Nico Rijsman in Culemborg (is druk, maar heel erg goed).

Edit: ik zie nu dat ik Nico al eerder heb aanbevolen: geen financiele connecties met hem. Ik al meerder horloges bij hem heb laten servicen naar volle tevredenheid.
+ 1 voor nico. Mn destijds nieuwe speedy daar laten doen na paar jaar. Leek me onnodig om dat via omega te doen.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #14 Gepost op: 28 februari 2025 – 12:10:59

Edit: ik zie nu dat ik Nico al eerder heb aanbevolen: geen financiele connecties met hem. Ik al meerder horloges bij hem heb laten servicen naar volle tevredenheid.
Bedankt, gelijk ook even gebeld, was het weer vergeten dus draag nu al maanden geen horloge. Stuur het volgende week naar hem op.