Net m’n Max Bill naar Junghans gestuurd. Laten we zeggen dat de emotionele waarde mee speelt (500piek incl nieuw glas en wijzerplaat na spelletje van m’n zoontje)
De Chronoscope? Wil dit topic niet hijacken, maar ik zit te kijken naar een Max Bill Chronoscope. Tweedehands zijn die 1000-1200 euro. Als deze voor 500 weer helemaal op te knappen is inclusief nieuw glas, is dat helemaal niet zo'n gekke deal t.o.v. nieuwwaarde.
Ik ben ooit via horologeforum verwezen naar een horlogemaker in Rotterdam Zuid die voor een keurige prijs het uurwerk van mijn Tissot Visodate had gereviseerd. Ik heb dit horloge als student gekregen van mijn ouders voor mijn verjaardag. Tis geen liefhebbershorloge ofzo, maar ik vind het horloge mooi en draag m al een kleine 15 jaar met plezier.
Goedkoop bleek toch duur koop na de revisie van deze horlogemaker, want 3 jaar later liep het uurwerk voor geen meter meer. Uiteindelijk toch maar naar Tissot gestuurd voor een revisie. Kan me niet voorstellen dat Tissot het uurwerk uit elkaar haalt en opknapt, maar er gewoon een nieuw ETA 2824 uurwerkje in zet. Maargoed, 350 euro verder en ik kan als het goed is weer een flinke tijd vooruit met de klok.