Auteur Topic: Weekendtas-reistas  (107108 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Weekendtas-reistas
Reactie #210 Gepost op: 25 maart 2010 - 23:23:17
En de 'Oriënt' is niet bepaald een synoniem voor 'lagelonenlanden'. Er komt genoeg kwaliteit uit landen als Japan, Zuid-Korea, Singapore, maar ook uit Hong Kong en andere delen van Azië.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 25 maart 2010 - 23:29:30
Thanks Alberts. Ik vind die overnight bag van RL echt geniaal, modelnr toevallig of informatie/tips waar ik op moet zoeken op eBay?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 25 maart 2010 - 23:31:39
Ben het wel eens met Alberts dat het leder van LV vele malen beter is.

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 25 maart 2010 - 23:58:28
Thanks Alberts. Ik vind die overnight bag van RL echt geniaal, modelnr toevallig of informatie/tips waar ik op moet zoeken op eBay?
Ehm, weet niet of het een bepaald type is. Probeer het eens met purple label bag of iets dergelijks.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Charlie

• Gast
Reactie #214 Gepost op: 25 maart 2010 - 23:59:49
Het statement van Charlie: 'Spullen uit de Oriënt zijn in beginsel een dikke 'nee.' vind ik onzin, uit aziatische landen komen goede spullen.

Daar ben ik het dus niet mee eens.

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 26 maart 2010 - 00:00:39
Daar ben ik het dus niet mee eens.

Doe eens onderbouwen, s'il te plaît.

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 26 maart 2010 - 00:01:33
Ehm, weet niet of het een bepaald type is. Probeer het eens met purple label bag of iets dergelijks.
Even gauw gezocht, niet in de kleur die ik heb kunnen vinden, maar volgens mij is dit dezelfde lijn, zie wel wat gelijkenissen. 
http://cgi.ebay.com/RALPH-LAUREN-ITALY-PURPLE-LABEL-LUXURY-TRAVEL-BAG_W0QQitemZ260466935423QQcmdZViewItemQQptZLuggage?hash=item3ca50a067f#ht_7329wt_941
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 26 maart 2010 - 07:52:39
Voor wat betreft kwaliteit uit het Verre Oosten.
Beroepshalve laten wij o.a werken in China. Dit bedrijf staat onder toezicht van Nederlanders.
Kwaliteitscontrole, opleiding etc. wordt door hun daar gedaan. Met de kwaliteit is helemaal niets mis en dat voor de helft van het geld. Op dit moment is dat bedrijf Europees marktleider, terwijl een 5-tal jaar geleden het concept door de "experts" totaal afgebrand werd.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 26 maart 2010 - 09:30:02

En probeer eens een van je stellingen te onderbouwen met eigen ervaring en foto's in plaats van steeds zo'n grote broek aan te trekken met pica's van het www ;-) In ieder topic een beetje stoer doen met plaatsjes van andermans spullen en opmerking dat jij het allemaal niet goed of mooi genoeg vindt voegt weinig toe aan dit forum IMHO
The man with style, is the man who can smile

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #219 Gepost op: 26 maart 2010 - 09:44:39
Ben het wel eens met Alberts dat het leder van LV vele malen beter is.
Vergeleken met?

Het leer van LV is inderdaad erg fraai (m.n. de Epi Leder lijn). Helaas geen schouderriem daarbij. En tja het China-gevoel speelt toch ook een rol. Wil niet zeggen dat de kwaliteit dan minder hoeft te zijn (alhoewel? The North Face is behoorlijk nat gegaan toen ze de productie naar China verplaatsten. Heeft echt járen geduurd voor ze uit de kwaliteitsdip waren, en de "gevoelsdip" is nog bij velen aanwezig). Is meer een principe-kwestie (voor zover mogelijk want bijv. echt alle hardloopschoenen komen uit de regio... maar dan prefereer ik iig bijv. liever Thailand boven China).

Charlie

• Gast
Reactie #220 Gepost op: 26 maart 2010 - 12:03:00

Je hebt heel veel dingen uit China, etc. die gewoon ronduit slecht zijn. Ik heb ervaring met spullen uit dat soort landen gehad en dat is dus niet goed bevallen. Daarnaast hoor je tegenwoordig steeds meer verhalen over producten die gewoon niet naar behoren zijn.

Wat betreft kleding en de daarbij behorende accessoires; laten we eerlijk zijn, die haalt bijna iedereen liever uit een westers land dan uit landen in het oosten. Als wij bijvoorbeeld kijken naar de winkel in China van Henry Poole & Co, dan zie je toch dat de standaard daar op een hele andere manier wordt neergezet. Ik heb altijd dat 'net-niet' gevoel wanneer ik kleding uit het oosten zie.
Laatst bewerkt op: 26 maart 2010 - 12:05:18 door Charlie

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 26 maart 2010 - 14:48:42
Is een tas van Filson geen optie, geen leder, maar gaan wel lang mee. Ik heb sinds een paar weken een aktetas en dat is echt een tank, dikke stof, robuuste ritsen en dik lederen handvatten.

De Small Duffle Bag zou passen denk ik, hij is er in drie kleuren: http://www.filson.com/product/index.jsp?productId=2092382&cp=2069836.2065001.2075128&parentPage=family
Ziet er heel niet slecht uit al prefereer ik op dit moment liever full leather. Maar ik hou hem in m'n achterhoofd. Dank je voor de tip :)

Wat waren de shipping kosten trouwens? Site waar je hem gekocht had was daar niet echt duidelijk over (althans ik kon het niet vinden)...

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 26 maart 2010 - 15:31:09
Je hebt heel veel dingen uit China, etc. die gewoon ronduit slecht zijn. Ik heb ervaring met spullen uit dat soort landen gehad en dat is dus niet goed bevallen. Daarnaast hoor je tegenwoordig steeds meer verhalen over producten die gewoon niet naar behoren zijn.

Wat betreft kleding en de daarbij behorende accessoires; laten we eerlijk zijn, die haalt bijna iedereen liever uit een westers land dan uit landen in het oosten. Als wij bijvoorbeeld kijken naar de winkel in China van Henry Poole & Co, dan zie je toch dat de standaard daar op een hele andere manier wordt neergezet. Ik heb altijd dat 'net-niet' gevoel wanneer ik kleding uit het oosten zie.

Even een vraag tussendoor, met welke winkels waar je het veel over hebt heb je ervaring? (RTW, Bespoke, MTM?)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
LV Nomade
Reactie #223 Gepost op: 26 maart 2010 - 15:40:18
Mooie tas Alberts! Klassieker, over 10 jaar is 'ie nog niet ouderwets.
Nomade is wel kwetsbaar, maar wordt inderdaad alleen maar fraaier.
Epi of Taiga is wat dat betreft wat sterker en beter bestand tegen een druppie regen.

Charlie

• Gast
Reactie #224 Gepost op: 26 maart 2010 - 16:18:13
Even een vraag tussendoor, met welke winkels waar je het veel over hebt heb je ervaring? (RTW, Bespoke, MTM?)

Geen winkels in het oosten qua kleding, nee.