Auteur Topic: Carmina by Albaladejo  (235155 keer gelezen)

guest45

• Gast
Re: Carmina by Albaladejo
Reactie #270 Gepost op: 11 juli 2012 - 07:03:20
Door het gebruikte hagedissenleer?
Het is best een vooruitgang i.v.m mijn pythonleren paciotti loafer/gesp hybrid ;)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 11 juli 2012 - 08:47:56
Ja, de monk zelf is wel mooi (zou liever zonder captoe hebben), aan het leer, zeker met die verschillende structuren, kan ik nog even niet wennen. 
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 11 juli 2012 - 09:01:32
Combinatie van Afrikaanse Hagedis en Tejus Hagedis vind ik op de monk niet mooi.
Bovendien is een monk met hagedissenleer te druk in mijn optiek.

De getoonde schoen van Tejus hagedis met toe cap daarentegen kan er zeker mee door.

Zelf ben ik van mening dat, schoenen met hagedis of ander exotisch leer eigenlijk een strakke neus moeten hebben en geen cap-toe, wing-tip, of stiksels in andere zin. Het hagedissen leder is al druk genoeg. Hier geld less is more in het quadraat. De schoen moet verder rustig zijn, als hagedissenleer is gebruikt. 

P.S.
Overigens; de Alcudia leest vind ik juist zeer elegant en stijlvol.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 11 juli 2012 - 14:08:18
Die middelste suede zijn echt 8) Ze hebben een winkel in Mallorca toch? Ben ik toevallig eind van de zomer O:)
The man with style, is the man who can smile

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 11 juli 2012 - 18:36:00
Die middelste inderdaad! Ik heb dezelfde in glad leer, maar in suède werkt ook prima zo te zien.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 11 juli 2012 - 18:46:48
Ja machtig mooi.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Carmina by Albaladejo
Reactie #276 Gepost op: 11 juli 2012 - 19:34:33
Die middelste suede zijn echt 8) Ze hebben een winkel in Mallorca toch? Ben ik toevallig eind van de zomer O:)

Daar staat de fabriek! De winkel daar zou groter moeten zijn dan in Barcelona. Chris en ik hadden een mini SFmeet in Barca. :mrgreen:

Fantastische schoenen. Zowel de Inca als de Rain passen mij prima. Hoop dat Meermin erop lijkt.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 12 juli 2012 - 16:13:33

Hij's fijn.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 12 juli 2012 - 16:26:12

Hij's fijn.

Wauw, dat is in mijn ogen nou de perfecte double monk (ook in reactie op die Lobb dub.monk die Chris postte). Alle onderdelen maken het tot een schoen die volledig in balans is, wat ik bijvoorbeeld niet vind van die Lobb-monk.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #279 Gepost op: 12 juli 2012 - 16:31:33
Wauw, dat is in mijn ogen nou de perfecte double monk (ook in reactie op die Lobb dub.monk die Chris postte). Alle onderdelen maken het tot een schoen die volledig in balans is, wat ik bijvoorbeeld niet vind van die Lobb-monk.

Eens, de 'flap' bij de Lobb vind ik te smal, deze is een stuk beter.

Vraag me af of deze Carmina zonder captoe nog mooier zou zijn.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 12 juli 2012 - 16:47:55

Weet ik niet, die captoe 'breekt' het geheel juist (terwijl ik een liefhebber ben van Wholecuts), zonder geeft zo'n monk een soort van blotebillengezicht, dat gevoel heb ik althans bij die Lobb's en andere dub.monks zonder captoe.

guest45

• Gast
Reactie #281 Gepost op: 13 juli 2012 - 09:57:04
Dat ben ik met je een Pico, over het algemeen vind ik dubbele monks met toe-cap mooier dan varianten zonder toe-cap. De Lobb is echter qua maakwijze heel bijzonder, een toe cap zou daar misplaatst zijn. Misschien dat een 'plooi' als toe-cap zoals op de Willam II wel zou kunnen werken aangezien het zo nog een wholecut blijft.

Bovenstaande monks zijn inderdaad ook erg mooi en lijken op de foto proportioneel goed in verhouding. Sommige schoenen zijn echter wat fotogeniek waardoor ze in het echt wat tegenvallen en andersom.

Wat Carmina verder betreft; een kleine update van mijn bevindingen van mijn wholecuts tot nu toe.

Bij aankoop van mijn wholecuts merkte ik dat het veel vrij 'zacht' was, zachter dan dat van mijn C&J's. Reden hiervoor zou kunnen zijn dat het leer niet van de rug maar van de buik van de kalf komt of omdat het van een wat ouder dier komt.
Omdat het leer wat losser van structuur is zit het vrijwel meteen lekker en duurt het inlopen minder lang. Nadeel is dat het minder goed zijn vorm behoudt en sneller gaat plooien. Kwalitatief gezien is het minder goed. Mijn wholecuts hebben nu ook tamelijk diepe plooien voor hun leeftijd. Het is overigens (nog) niet storend rekening houdend met het feit dat wholecuts en plain-toe's camoufleren plooien sowieso niet goed camoufleren. Ik ben benieuwd hoe zij zich over de komende jaren gaan houden.
Nu wil ik niet zeggen dat Carmina een slechte koop is, verre van. De prijzen zijn 75 tot 100 euro minder dan die van een CJ benchgrade en men krijgt wel een hoger niveau van afwerking. Het bovenleer is alleen kwalitatief wat minder dan dat van een CJ benchgrade.
Al met al nog steeds een goede schoen voor een goede prijs. Volgende keer ga ik echter voor suède of cordovan.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #282 Gepost op: 13 juli 2012 - 12:58:27
Wat Carmina verder betreft; ...................................Omdat het leer wat losser van structuur is zit het vrijwel meteen lekker en duurt het inlopen minder lang. Nadeel is dat het minder goed zijn vorm behoudt en sneller gaat plooien..............Mijn wholecuts hebben nu ook tamelijk diepe plooien voor hun leeftijd.

Juist door het plooien in gebruik aan de voet krijgt de schoen zijn karakteristieke uiterlijk en wordt hij in mijn optiek mooier/stijlvoller. Dat geldt voor een strakke whole cut in quadraat.

Kwalitatief gezien is het minder goed. ........... Ik ben benieuwd hoe zij zich over de komende jaren gaan houden...................Het bovenleer is alleen kwalitatief wat minder dan dat van een CJ benchgrade..........

Waarop baseer je dat het leder kwalitatief minder is?
C&J gebruik nogal eens vrij dun bovenleder en een tussenlaagje. De samenvoeging van het binnenleder, tussenleder en het bovenleder doen het dan dik aanvoelen. Door het gebruik van een tussenlaagje van sterke vezel blijft de schoen dan wel erg vormvast. Of je dat als betere kwaliteit moet beoordelen, of als "bedonderen" is een vraag die je mag stellen.

Als je C&J's echt op zijn; knip dan eens door het bovenleder. Grote kans dat je het bovenstaande moet constateren.

Ik ben van menig dat een goed gevulde passende schoen juist mooi plooit en de plooiing door het gebruik, dus ook weer bijdraagt aan de uiteindelijke verfraaiing van de schoen. Een goed verzorgde gedragen schoen toont ook altijd veel stijlvoller dan een gladde nieuw ogende schoen.

L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 13 juli 2012 - 15:35:47

John Lobb heeft overigens een model in haar lijn welke hier meer op lijkt; de Wallace en deze heeft eveneens een bredere 'flap'
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 13 juli 2012 - 15:41:29
Laatst bewerkt op: 13 juli 2012 - 15:45:28 door Carwo