Auteur Topic: Carmina by Albaladejo  (215522 keer gelezen)

Danny

  • Gebruiker
  • Berichten: 267
    • Bekijk profiel
Carmina by Albaladejo
Gepost op: 05 september 2005 – 14:07:53
...

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Carmina by Albaladejo
Reactie #1 Gepost op: 05 september 2005 – 14:55:57
IK was dit jaar in hun winkel in Barca: zeer mooi gemaakt, maar nogal saaie leesten/ontwerpen. Is deze lijn anders?
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Danny

  • Gebruiker
  • Berichten: 267
    • Bekijk profiel
Carmina by Albaladejo
Reactie #2 Gepost op: 05 september 2005 – 15:34:05
...

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Carmina by Albaladejo
Reactie #3 Gepost op: 07 februari 2006 – 23:59:58
Vandaag een paar Carmina's gekocht bij Sir Max. Suede chukka boots. Kleur zou ik tobacco noemen, tussen donkerbruin en zandkleurig in. Goodyear gemaakt, met een "bevelled"achtige waist. Mooie leest vind ik en ze lopen echt super. Ik ging voor de paarsachtige Santoni boots (6673 geloof ik) waar wel meer mensen hier op geilen, maar die vielen te groot en een kleinere maat hadden ze niet meer. Ik had eigenlijk niet gedacht dat ik ooit Carmina's zou kopen, maar ik geloof wel dat ze veel value for money bieden. Voor hetzelfde geld krijg je bij Santoni Blake Rapid gemaakte schoenen. Dat geldt trouwens voor alle schoenen die Sir Max voert, met uitzondering van hun Edward Greens (dat je voor hetzelfde geld bij Santoni Blake (Rapid) gemaakte schoenen krijgt. Green is natuurlijk weer een klasse duurder). Bijna twee uur staan praten met de eigenaren. Superwinkel.
esus saves, George Nelson withdraws!

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.850
    • Bekijk profiel
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Jason

  • Gast
Carmina by Albaladejo
Reactie #5 Gepost op: 08 februari 2006 – 12:51:13


:-({|=  Van de bovenstaande link. Zie ook de speciaal geknoopte veters..

Napoleon

  • Gast
Carmina by Albaladejo
Reactie #6 Gepost op: 08 februari 2006 – 14:08:24
Citaat van: "Jason"


:-({|=  Van de bovenstaande link. Zie ook de speciaal geknoopte veters..


Tering  =D>

Guillaume

  • Gebruiker
  • Berichten: 135
    • Bekijk profiel
Carmina by Albaladejo
Reactie #7 Gepost op: 08 februari 2006 – 14:49:02
Prachtig...
e do not make mistakes. We have happy accidents.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Carmina by Albaladejo
Reactie #8 Gepost op: 08 februari 2006 – 15:10:56
Skitterend!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Carmina by Albaladejo
Reactie #9 Gepost op: 08 februari 2006 – 16:00:45
@Alb: fotos!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Carmina by Albaladejo
Reactie #10 Gepost op: 08 februari 2006 – 20:24:06
Hier zijn ze dan: niet spectaculair, maar ze lopen geweldig. Minder lang dan mijn favoriete Santoni (6313), en de toe box had wat mij betreft nog iets lager gemogen. Aan de andere kant zijn het Goodyear gemaakte schoenen voor een alleszins redelijke prijs.



Aan de hand van onderstaande foto is een beter beeld te krijgen van de leest.



Op deze foto zie je als weet waar je naar moet kijken dat idd sprake is van een vorm van bevelled waist. De tussenzool en zool vormen in het geleng een boog. Je ziet dat aan de afstand tussen de loopzool van de hak en de zool in het geleng, die is in het midden kleiner dan aan de binnen- en buitenkant. Hierdoor ontstaat een opwaartse druk in de voetboog die de schoenen erg comfortabel doen lopen.

esus saves, George Nelson withdraws!

Jason

  • Gast
Carmina by Albaladejo
Reactie #11 Gepost op: 08 februari 2006 – 22:19:00
Waarom zit er zo'n rand aan het einde van het geleng?

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Carmina by Albaladejo
Reactie #12 Gepost op: 08 februari 2006 – 22:46:36
Als je die figuurtjes tegen de hak aan bedoelt: dit is gewoon versiering. Zijn ze dol op in Spanje. (Kan geen betere reden bedenken.)
esus saves, George Nelson withdraws!

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Carmina by Albaladejo
Reactie #13 Gepost op: 08 februari 2006 – 22:57:52
Héle mooie chukkaboots hoor, Alboreto!
Fashion can be bought. Style one must possess.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Carmina by Albaladejo
Reactie #14 Gepost op: 09 februari 2006 – 00:10:07
Bedankt, Nexus. Een van de specialiteiten van Carmina is cordovan shell schoenen. Bij Sir Max is een aantal cordovan Carmina's verkrijgbaar, waaronder een zeer donkerbruine brogue op een mooie leest. Een evenwichtige schoen die er "lang" uitziet. Verder hebben ze nog een cordovan wholecut die ik minder mooi vindt, vanwege de leest en de kleur (of de combinatie van het model met de leest en de kleur). Voor deze en andere cordovans betaal je ongeveer 500 euro. Eerst dacht ik bij paardenleer altijd: paard = edel dier = dat kan je niet maken: een paard slachten voor zijn/haar bilpartij. Maar ik ben er inmiddels achter dat de beste shell cordovan afkomstig is van werkpaarden die na een leven van noeste arbeid de laatste adem hebben uitgeblazen c.q. daarbij een handje zijn geholpen. Daarmee is toch beter te leven dan met de wetenschap dat een 10 weken oud kalfje omwille van de produkte van jouw schoenen om zeep is gebracht. Want voor vleesconsumptie zijn deze leerkalveren weer niet geschikt. (Niet dat die wetenschap mij ervan weerhoudt op kalfsleren schoenen te kopen en dragen.)
esus saves, George Nelson withdraws!