Auteur Topic: Driedelig grijs  (13350 keer gelezen)

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Gepost op: 05 september 2004 – 23:29:31
Ik moet binnenkort een driedelig grijs aanschaffen. Nu ben ik daar niet echt gek op, maar als het moet wil ik toch wel het meest stijlvolle alternatief ;)

Wat is het mooiste bij drie-delig? Zelf zat ik aan een drieknoopsjasje met een dubbele split te denken, en ook opgestikte zakken. Of is dat te veel v/h goede? iig een flat front broek.

Anyway, enlighten me. Wat zou jullie keus zijn?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: Driedelig grijs
Reactie #1 Gepost op: 06 september 2004 – 17:34:00
Citaat van: "Huey"
Ik moet binnenkort een driedelig grijs aanschaffen. Nu ben ik daar niet echt gek op, maar als het moet wil ik toch wel het meest stijlvolle alternatief ;)

Wat is het mooiste bij drie-delig? Zelf zat ik aan een drieknoopsjasje met een dubbele split te denken, en ook opgestikte zakken. Of is dat te veel v/h goede? iig een flat front broek.

Anyway, enlighten me. Wat zou jullie keus zijn?

Ik denk dat de combinatie die jij noemt zeer correct is. Aangezien driedelig de meest klassieke Engelse vorm is (ik hou er overigens ook niet van) zou je voor de meest klassieke/Engelse opties kunnen gaan. Dus inderdaad drieknoops jasje (tweeknoops is Amerikaans en past imho niet bij 'n driedelig pak), dubbele split (meest klassieke split) en klepzakken (ipv opgezette zakken).

Ohja, en ik zou bij driedelig geen riem dragen (maar bretels). Een riem wordt too much.

Met een mooi wit shirt en een das met blauwe kleurtinten zal een grijs driedelig pak er erg netjes uit zien.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Reactie #2 Gepost op: 10 september 2004 – 15:54:24
Ik heb een kleine 600 a 700 euro te besteden denk ik. Maatwerk is dus niet haalbaar. Maatconfectie wel denk ik. Welke merken zijn aanraders in dit segment? Qua pasvorm is het voor mij altijd moeilijk. Ben niet echt heel dik, maar heb wel een buikje namelijk.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #3 Gepost op: 10 september 2004 – 15:58:46
Citaat van: "Huey"
Ik heb een kleine 600 a 700 euro te besteden denk ik. Maatwerk is dus niet haalbaar. Maatconfectie wel denk ik. Welke merken zijn aanraders in dit segment? Qua pasvorm is het voor mij altijd moeilijk. Ben niet echt heel dik, maar heb wel een buikje namelijk.

Maatwerk is haalbaar!

Normaal zou ik je deze winkel niet adviseren, maar ga eens naar SuitSupply. Hun confectie is plakwerk, maar hun nieuwe maatwerk label wordt gemaakt in Itali๋, veel handwerk en g้้n plakconstructies! Vanaf 350 euro (afhankelijk van stofkeuzes uiteraard). Ben er al eens langsgeweest voor informatie, ziet er goed uit. Ga ik denk ik binnenkort ook eens een pak laten aanmeten om te kijken hoe de kwaliteit is. Ziet er iig veelbelovend uit.

Ik heb nagevraagd: open knoopsgaten en mogelijkheid tot gepitte gulp en handgestikte knoopsgaten...

Verder levert New Tailor vanaf 650 euro maatwerk zonder plakconstructies.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Reactie #4 Gepost op: 10 september 2004 – 15:59:59
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Ik heb een kleine 600 a 700 euro te besteden denk ik. Maatwerk is dus niet haalbaar. Maatconfectie wel denk ik. Welke merken zijn aanraders in dit segment? Qua pasvorm is het voor mij altijd moeilijk. Ben niet echt heel dik, maar heb wel een buikje namelijk.

Maatwerk is haalbaar!

Normaal zou ik je deze winkel niet adviseren, maar ga eens naar SuitSupply. Hun confectie is plakwerk, maar hun nieuwe maatwerk label wordt gemaakt in Itali๋, veel handwerk en g้้n plakconstructies! Vanaf 350 euro (afhankelijk van stofkeuzes uiteraard). Ben er al eens langsgeweest voor informatie, ziet er goed uit. Ga ik denk ik binnenkort ook eens een pak laten aanmeten om te kijken hoe de kwaliteit is. Ziet er iig veelbelovend uit.

Ik heb nagevraagd: open knoopsgaten en mogelijkheid tot gepitte gulp en handgestikte knoopsgaten...

Verder levert New Tailor vanaf 650 euro maatwerk zonder plakconstructies.


Dat is wel verleidelijk dan... Is het ook mogelijk om zo'n mooi 'bootje' te krijgen, zoals Attolini dat zo mooi doet?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #5 Gepost op: 10 september 2004 – 16:15:47
Even een thread gestart over maatwerk van SuitSupply, lijkt me interessant om dat centraal te houden:
http://pollux.hwigroup.com/stijlforum/forum/viewtopic.php?p=32
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Reactie #6 Gepost op: 10 september 2004 – 17:35:32
Citaat van: "Nexus"
Even een thread gestart over maatwerk van SuitSupply, lijkt me interessant om dat centraal te houden:
http://pollux.hwigroup.com/stijlforum/forum/viewtopic.php?p=32


Ik denk dat als Suitsupply mooie pakken levert ik daar koop. Even samenvatten:
    Drieknoops jasje
    Borstzakje in 'bootjesvorm'
    'klepzakken'
    Dubbele split
    flat front broek, geen omslag
    gepitte gulp
    handgenaaide en open knoopsgaten
    Roze voering (zijde, uni)


Alleen het vest, zijn daar nog dingen waar ik op moet letten?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #7 Gepost op: 10 september 2004 – 17:39:08
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Even een thread gestart over maatwerk van SuitSupply, lijkt me interessant om dat centraal te houden:
http://pollux.hwigroup.com/stijlforum/forum/viewtopic.php?p=32


Ik denk dat als Suitsupply mooie pakken levert ik daar koop. Even samenvatten:
    Drieknoops jasje
    Borstzakje in 'bootjesvorm'
    'klepzakken'
    Dubbele split
    flat front broek, geen omslag
    gepitte gulp
    handgenaaide en open knoopsgaten
    Roze voering (zijde, uni)


Alleen het vest, zijn daar nog dingen waar ik op moet letten?

Alleen dragen als 't moet ;). Nee serieus, geen idee eigenlijk, draag nooit driedelig.

Kun je weinig mee fout doen denk ik; lijken me weinig opties aan. Onderste knoopje open laten natuurlijk, maar dat is als je 'm draagt. Zodra je 't pak laat aanmeten krijg je alle keuzes incl. advies.

Verder zien je opties er prima uit!
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Reactie #8 Gepost op: 10 september 2004 – 17:43:05
Citaat van: "Nexus"
Alleen dragen als 't moet ;). Nee serieus, geen idee eigenlijk, draag nooit driedelig.

Kun je weinig mee fout doen denk ik; lijken me weinig opties aan. Onderste knoopje open laten natuurlijk, maar dat is als je 'm draagt. Zodra je 't pak laat aanmeten krijg je alle keuzes incl. advies.

Verder zien je opties er prima uit!


Hangt het er niet vanaf of je een even/oneven aantal knoopjes hebt bij een vest of je het onderste knoopje open laat? En als je een vest hebt, laat je dan je jasje trouwens niet gewoon constant open?

Wat voor stof zou jij nemen trouwens? Zat te denken aan een Super120, dan draagt het nog wel lekker licht. Maar is het ook niet zo kwetsbaar als een Super 150 of Super 180. Heb namelijk een Boss pak met een Zegna 150 stof, maar die is vrij vatbaar voor slijtage.

Dit driedelig pak moet ik vrij vaak dragen ook, is min of meer 'uniform' op onze opleiding. Vandaar.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #9 Gepost op: 10 september 2004 – 17:48:29
Citaat van: "Huey"
Wat voor stof zou jij nemen trouwens? Zat te denken aan een Super120, dan draagt het nog wel lekker licht. Maar is het ook niet zo kwetsbaar als een Super 150 of Super 180. Heb namelijk een Boss pak met een Zegna 150 stof, maar die is vrij vatbaar voor slijtage.

Dit driedelig pak moet ik vrij vaak dragen ook, is min of meer 'uniform' op onze opleiding. Vandaar.

Dan zou je 'n wat slijtvastere stof kunnen kiezen. Maar geen te warme stof; lijkt me dan weer minder prettig als je veel heen en weer moet lopen. Ik zou me gewoon laten adviseren bij de winkel. Loop gewoon eens bij de winkel/kleermaker binnen met die vraag, kunnen ze je a.d.h. van stalenboekjes adviseren.

Heb zelf een Super 100 voor de koudere maanden, en een Super 120; is wel prettig als het warmer is. Die stofdikte zegt niet alles. Verschillende typen wol verschillen kwalitatief (slijtvastheid) maar ook qua warmte erg.

Heb je Man & Pak van Jort Kelder en YvrA?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Reactie #10 Gepost op: 10 september 2004 – 17:51:37
Citaat van: "Nexus"
Heb je Man & Pak van Jort Kelder en YvrA?

Ja hoor, dat heb ik wel. Vond ik een vrij grappig boekje :)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #11 Gepost op: 10 september 2004 – 17:52:45
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Heb je Man & Pak van Jort Kelder en YvrA?

Ja hoor, dat heb ik wel. Vond ik een vrij grappig boekje :)

De hoofdstukken "Stoffen" en "Pakken" gaan hier aardig op in.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Reactie #12 Gepost op: 10 september 2004 – 17:55:44
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Heb je Man & Pak van Jort Kelder en YvrA?

Ja hoor, dat heb ik wel. Vond ik een vrij grappig boekje :)

De hoofdstukken "Stoffen" en "Pakken" gaan hier aardig op in.

Zal het nog eens opzoeken zometeen.

Ben ook een beetje aan het denken wat voor das/overhemd er het beste bijpast. Maar zoals je al begrepen hebt wil ik iets aparts. Iets dat er echt uitspringt. Nu weet ik dat La Buca een das heeft in onze schoolkleuren, maar dan vrij fel. Mooie zware zijde. Maar of een felgeel/rode  gestreepte das er nu zo mooi bijstaat? Denk het niet :P

Wordt een lichte grijskleur trouwens :)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #13 Gepost op: 10 september 2004 – 18:00:25
Citaat van: "Huey"
Ben ook een beetje aan het denken wat voor das/overhemd er het beste bijpast. Maar zoals je al begrepen hebt wil ik iets aparts. Iets dat er echt uitspringt. Nu weet ik dat La Buca een das heeft in onze schoolkleuren, maar dan vrij fel. Mooie zware zijde. Maar of een felgeel/rode  gestreepte das er nu zo mooi bijstaat? Denk het niet :P

Ik zou zeggen: kraakhelder wit shirt, en een das waarin de kleur van je voering terugkomt?

Heb zelf een rose/lichtblauw gestreepte das die goed bij m'n pak met roze voering past. Staat mooi.

Maar ik zou ook niet te ver gaan bij driedelig; wordt snel too much, denk ik. Kwestie van proberen zodra je je pak aan hebt :)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Reactie #14 Gepost op: 10 september 2004 – 18:01:45
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Ben ook een beetje aan het denken wat voor das/overhemd er het beste bijpast. Maar zoals je al begrepen hebt wil ik iets aparts. Iets dat er echt uitspringt. Nu weet ik dat La Buca een das heeft in onze schoolkleuren, maar dan vrij fel. Mooie zware zijde. Maar of een felgeel/rode  gestreepte das er nu zo mooi bijstaat? Denk het niet :P

Ik zou zeggen: kraakhelder wit shirt, en een das waarin de kleur van je voering terugkomt?

Heb zelf een rose/lichtblauw gestreepte das die goed bij m'n pak met roze voering past. Staat mooi.

Maar ik zou ook niet te ver gaan bij driedelig; wordt snel too much, denk ik. Kwestie van proberen zodra je je pak aan hebt :)

Dan moet ik nog even een mooi overhemd halen van Barba :P Heb niet echt meer een mooi wit hemd. Heb wel een lichtblauwe das, dat staat op zich wel bij lichtgrijs. Lijkt me geschikt.