Auteur Topic: Driedelig grijs  (13351 keer gelezen)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #15 Gepost op: 10 september 2004 – 19:46:50
Citaat van: "Huey"
Dan moet ik nog even een mooi overhemd halen van Barba :P

Vervelend ;)

Any excuse.. :P
Fashion can be bought. Style one must possess.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
Driedelig grijs
Reactie #16 Gepost op: 11 september 2004 – 17:35:36
"Normaal zou ik je deze winkel niet adviseren, maar ga eens naar SuitSupply. Hun confectie is plakwerk"

Het is feitelijk onjuist  en pertinente onzin dat hun confectie kleding alleen maar "plakzooi" is. Er zijn bij suit supply ook confectiepakken te verkijgen met een grotendeels handmatige afwerking en dus geen zogenaamde skinning. (binnenwerk dat geplakt is)

Gouden tip voor de beginners onder ons. Begeef u naar koolpakken. Zij hebben een handgemaakt pak vanaf 439 euro. Dan heb je o.a een gepitte gulp, rollende revers, knopen die open kunnen, een zakje in de broekzak voor kleingeld, en een handmatig ingezet binnenwerk. Kortom heel veel pak voor relatief weinig geld. Voor de wat meer kapitaal krachtigen onder ons is sartoria caruso een idee.  Al vanaf 700 euro (900 voor maatwerk) heb je een bescheiden meesterwerkje. Onder meer te verkrijgen bij kool pakken en oger.
l bello è quello che non si vede

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #17 Gepost op: 11 september 2004 – 17:37:05
@Huey: Ohja: Engels pak, dus vier knopen op de mouw :)

@kiton; welkom en bedankt voor de tips!!

Excuses voor mijn generalisatie aangaande SuitSupply pakken. Heb veel pakken bij hun bekeken, maar was allemaal geplakt, vandaar.
Fashion can be bought. Style one must possess.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
Driedelig grijs
Reactie #18 Gepost op: 11 september 2004 – 17:50:17
ja veel is daar geplakt, heb je gelijk in. Zeker in de begin tijd was echt alles bagger maar dat is nu niet meer het geval. Kent iemand trouwens fashion fit? Die biedt handgemaakte maatpakken aan (gemaakt in italie) voor zo 700 a 800 euro. Hij werkt ook met een atelier in Duitsland maar dat is alleen voor plakpakken liefhebbers.

Nou heb ik gebeld en gevraagd hoe het kan dat de prijzen zo laag zijn, vergeleken met pak hem beet borrelli e.d. Hij zij dat  dat kwam doordat hij geen pand heeft, weinig uitgeeft aan marketing en hij het gaat er wat anders aan toe dan bij een "normale" kleermaker. Hij meet 1 keer de maten op en dan wordt het pak gemaakt. D.w.z dat je geen tussen fitting hebt. Ik sta daar toch wat huiverig tegen over, misschien ben ook wel een vreselijk traditionele snobist maar het voordeel van een tussenfit is natuurlijk dat je de zekerheid hebt dat het echt passend en en je kunt mogelijk nog wat commentaar/wensen uiten.
l bello è quello che non si vede

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Reactie #19 Gepost op: 15 september 2004 – 18:08:39
Citaat van: "Nexus"
@Huey: Ohja: Engels pak, dus vier knopen op de mouw :)

@kiton; welkom en bedankt voor de tips!!

Excuses voor mijn generalisatie aangaande SuitSupply pakken. Heb veel pakken bij hun bekeken, maar was allemaal geplakt, vandaar.

Ik ga morgen even naar Suitsupply denk ik. Maar ik twijfel nu toch over die roze voering. Ik vind het niet echt passen bij een grijs pak. Bij zwart staat het wel geweldig vind ik, maar grijs? Wat zou anders een mooie kleur zijn voor zo'n pak? Babyblauwe voering ofzo? Past dat?

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Driedelig grijs
Reactie #20 Gepost op: 15 september 2004 – 23:36:24
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
@Huey: Ohja: Engels pak, dus vier knopen op de mouw :)

@kiton; welkom en bedankt voor de tips!!

Excuses voor mijn generalisatie aangaande SuitSupply pakken. Heb veel pakken bij hun bekeken, maar was allemaal geplakt, vandaar.

Ik ga morgen even naar Suitsupply denk ik. Maar ik twijfel nu toch over die roze voering. Ik vind het niet echt passen bij een grijs pak. Bij zwart staat het wel geweldig vind ik, maar grijs? Wat zou anders een mooie kleur zijn voor zo'n pak? Babyblauwe voering ofzo? Past dat?

Ik vind roze juist wel een mooie combinatie, redelijk gedurft en het past er goed bij. Babyblauw staat inderdaad ook mooi, is alleen wat minder gedurft.
Anders misschien een rode voering? Kan op dit moment niet echt andere kleuren bedenken die goed bij grijs passen en niet saai zijn, zoals zwart.
Misschien moet je dezelfde kleur voering nemen als de kleur das die je er bij gaat dragen, dan krijg je rust in plaats van bijvoorbeeld een roze das met een rode voering, wat het weer erg druk maakt.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #21 Gepost op: 15 september 2004 – 23:39:06
Citaat van: "Bonne"
Anders misschien een rode voering? Kan op dit moment niet echt andere kleuren bedenken die goed bij grijs passen en niet saai zijn, zoals zwart.
Misschien moet je dezelfde kleur voering nemen als de kleur das die je er bij gaat dragen, dan krijg je rust in plaats van bijvoorbeeld een roze das met een rode voering, wat het weer erg druk maakt.

Inderdaad, donkerrood of donkerblauw lijkt me ook wel mooi staan. Kleur passend bij de das is natuurlijk helemaal mooi.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #22 Gepost op: 18 september 2004 – 23:01:33
Citaat van: "Huey"
Ik ga morgen even naar Suitsupply denk ik.

En??  :shock: Al langs geweest? 8)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Reactie #23 Gepost op: 18 september 2004 – 23:12:34
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Ik ga morgen even naar Suitsupply denk ik.

En??  :shock: Al langs geweest? 8)


Nee  :oops:  :oops:

Ik wilde in de ochtend, helaas had ik een verplicht college dat ik nog moest voorbereiden :( Vandaag moest ik werken.

Zit nu of aan morgen (elke zondag open) of maandag te denken. Maar ik wil ook nog 2 overhemden kopen, en dat worden Barba's óf Borrelli's. Denk Barba. Sartoria is namelijk makkelijker bereikbaar voor mij dan Chasens of Oger en véél goedkoper dan Borrelli :P

Maar mijn opties staan wel redelijk vast nu :P

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #24 Gepost op: 18 september 2004 – 23:22:40
Hup, morgen gaan dan!  :P
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Reactie #25 Gepost op: 18 september 2004 – 23:25:26
Citaat van: "Nexus"
Hup, morgen gaan dan!  :P


Denk eerder dat het maandag wordt. Maandagmorgen heb ik namelijk nog een midterm staan maar daarna heb ik de hele maandag vrij. Dus dan zou ik evt. naar Naarden én Suitsupply kunnen :P

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #26 Gepost op: 18 september 2004 – 23:31:17
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Hup, morgen gaan dan!  :P


Denk eerder dat het maandag wordt. Maandagmorgen heb ik namelijk nog een midterm staan maar daarna heb ik de hele maandag vrij. Dus dan zou ik evt. naar Naarden én Suitsupply kunnen :P

We zijn iig benieuwd naar de experience :)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Reactie #27 Gepost op: 18 september 2004 – 23:31:49
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Hup, morgen gaan dan!  :P


Denk eerder dat het maandag wordt. Maandagmorgen heb ik namelijk nog een midterm staan maar daarna heb ik de hele maandag vrij. Dus dan zou ik evt. naar Naarden én Suitsupply kunnen :P

We zijn iig benieuwd naar de experience :)


Ik zal een kladblokje meenemen om mijn gedachtes ter plekke op te schrijven ;)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Driedelig grijs
Reactie #28 Gepost op: 18 september 2004 – 23:34:41
Citaat van: "Huey"
Ik zal een kladblokje meenemen om mijn gedachtes ter plekke op te schrijven ;)

En een digitale camera ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Driedelig grijs
Reactie #29 Gepost op: 18 september 2004 – 23:43:36
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Ik zal een kladblokje meenemen om mijn gedachtes ter plekke op te schrijven ;)

En een digitale camera ;)

Zó gek ben ik ook weer niet ;)