Auteur Topic: [Shirt] Borrelli  (215107 keer gelezen)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Borrelli hemden
Reactie #105 Gepost op: 20 november 2004 – 19:15:57
Wow, daar kun je gewoon een liniaal tegenaan leggen..
Fashion can be bought. Style one must possess.

guest45

  • Gast
Borrelli hemden
Reactie #106 Gepost op: 20 november 2004 – 19:48:27
hoe groot is prijsverschil borrelli hemden RTW en MTM eigelijk ongeveer?
RTW=240.- en MTM is???

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden
Reactie #107 Gepost op: 20 november 2004 – 19:55:33
in nederland afhankelijk van model en stof 260 tot 300 voor zover ik weet.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

guest45

  • Gast
Borrelli hemden
Reactie #108 Gepost op: 20 november 2004 – 19:56:13
scheelt bijna niets dus..... :roll:

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden
Reactie #109 Gepost op: 20 november 2004 – 19:59:18
is toch ook logisch? voor elk shirt wordt alles met de hand geknipt en in elkaar gezet... Of ze nu een standaardmaat of jouw maat moeten knippen en in elkaar zetten maakt natuurlijk weinig uit :)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden
Reactie #110 Gepost op: 20 november 2004 – 20:04:14
je betaald gewoon iets meer als een standaard model en eventuele wensen,gemiddeld kan de prijs wel oplopen tot 300 a 370
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Borrelli hemden
Reactie #111 Gepost op: 20 november 2004 – 20:08:47
Citaat van: "gusto napolitano"
je betaald gewoon iets meer als een standaard model en eventuele wensen,gemiddeld kan de prijs wel oplopen tot 300 a 370


Voor een hemd van 370 euro moet je 't wel héél gek maken denk ik. Maar toch, ik heb vandaag weer een Kiton RTW gezien. Ik snap gewoon niet waarom die overhemden zo duur zijn. 320 euro :shock: Ik vind Borrelli gewoon vele malen mooier afgewerkt. De stof was ook niet veel bijzonders imho. Maar ja, ik kan het mis hebben.

Ik heb in Parijs bij een winkel ook shirts gezien van een euro of 900. In dat soort gevallen vraag ik me echt af waar de waarde in zit?

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden
Reactie #112 Gepost op: 20 november 2004 – 20:11:16
Dat moet je je gewoon niet afvragen, anders kun je net zo goed een kermishorloge i.p.v. een Patek Philippe om je pols binden ;)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden
Reactie #113 Gepost op: 20 november 2004 – 20:14:02
Kiton is op het moment het duurst wat je kan kopen in nederland althans a 320 euro Attolini kost je 268 euro dit alles RTW.Vind het persoonlijk ook niet nodig om meer als 300 euro voor een hemd uit te geven.Daarom vind ik het ook leuk om een Ign.Jospeh shirt te kopen leuk model en een aardige prijs.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Borrelli hemden
Reactie #114 Gepost op: 20 november 2004 – 20:15:41
Citaat van: "W1ZZ"
Dat moet je je gewoon niet afvragen, anders kun je net zo goed een kermishorloge i.p.v. een Patek Philippe om je pols binden ;)


Dat vind ik dus onzin. Ik vind het niet erg om voor bepaalde producten veel te betalen. Maar dan wil je toch weten waar dat in gaat zitten? Bij Borrelli of Attolini snap ik dat wel als je de spullen bekijkt. Maar Kiton? Ik vind het nogal prijzig vergeleken met de concurrentie...

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden
Reactie #115 Gepost op: 20 november 2004 – 20:25:10
Soms gaat de meerwaarde nu eenmaal niet in de kwaliteit zitten...

Stel dat voor een horloge er bijvoorbeeld 90.000E aan R&D-kosten gemaakt worden (er zit één of ander superexclusief mooi foefje aan dat je in feite niet nodig hebt maar de Estelle Cruijffs van deze wereld vinden het geweldig). Als er dan maar 10 gemaakt worden is dat 9000E p/stuk. Vervolgens kost het nog 1000E p/stuk om die dingen te maken, en willen ze 25% winst maken per horloge. Dan wordt zo'n ding 12.500 hoewel je voor dezelfde kwaliteit chronograaf bij Breitling of Panerai 1/5e van de prijs betaalt (bij wijze van spreken natuurlijk)...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden
Reactie #116 Gepost op: 20 november 2004 – 20:26:44
ik begrijp je wel,bij Borrelli en Attolini heb je het wel door maar bij Kiton sta je even te kijken wetende wat de prijs is.Vind overigens de modellen van Kiton niet zo mooi.Als ik een hemd of pak laat maken dan denk ik niet aan de prijs wetende wat ik er voor terug krijg maar soms zie je dingen dan denk ik weleens moet dat nou die prijs.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

guest45

  • Gast
Borrelli hemden
Reactie #117 Gepost op: 21 november 2004 – 19:15:46
zouden jullie bij een borrelli 200E meer betalen voor  MTM ipv RTW?

zampa di gallina

  • Gebruiker
  • Berichten: 498
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden
Reactie #118 Gepost op: 21 november 2004 – 20:06:30
200 euro bovenop de niet misselijke prijs van een Borrelli. Waar gaat dat geld dan in zitten. Ik kan zelf bedenken arbeidsloon van het aanmeten, arbeidsloon van de "cutter".Als er machinewerk in een Borrelli zit (bijvoorbeeld de zijnaden) zullen de machines aangepast moeten worden. Als men kiest voor een apart stofje zullen de prijzen ook omhoog gaan, maar 200 euro extra vind ik " een beetje" veel geld. Er wordt op sommige fora al met enige zorg over Borrelli gepraat en dan vooral over de prijzen. Waar ik me zorgen over maak is dat Borrelli van een klein bedrijfje opeens gigantisch de hoogte in is geschoten en nu ook andere produkten maakt dan shirts en pakken en ik vraag me af of ze kwaliteit kunnen handhaven.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden
Reactie #119 Gepost op: 21 november 2004 – 20:13:39
Je heb volkomen gelijk de prijzen lopen uit de hand,desondanks blijven de pakken en shirts van hun nog steeds van een uistekende kwaliteit.
Support your local Mikey Fuoco chapter.