Al eens bij Russo Italia geweest in Haren? Schijnen mooie schoenen te hebben voor 200 e. maar is wel iets Italiaanser qua stijl. Misschien een C&J in de uitverkoop, want aan 250 e. zit je snel.
Misschien is dit iets?
plaatje
C&J Hallam, 235 pond (dikke 300 euro denk ik).
Ik ben ook niet zo'n fan van die gaatjes hoor. Het model en de kleur zijn perfect op de foto. Iemand een paar suggesties waar ik moet gaan kijken? Ik woon in Groningen en ga deze week eventueel naar Amsterdam. Geen prijzen noemen boven de 250 o.i.d. want dat past niet in het budget.
Hmm... als ervaringsdeskundige met de schoenen van Russo zou ik willen stellen dat de prijs-kwaliteit-verhouding niets bijzonders is (dan bedoel ik een 6 of een 7 op een schaal van 1-10).
Voor schoenen geldt als voor geen ander kledingstuk dat je er niet (verantwoord) op kunt bezuinigen. Mijn ervaring is dat voor broeken en overhemden geldt dat een hogere prijs verfijndere materialen binnen handbereik brengt en dat bepaalde processen met de hand worden uitgevoerd in plaats van met een machine. Door de bank genomen neemt de kwaliteit van het overhemd daardoor niet veel toe. Voor schoenen durf ik de stelling aan dat die prijs-kwaliteit-verhouding gunstiger is. Er kan 'jonger' leer worden gebruikt en meer arbeidsintensieve maakwijzen komen binnen handbereik. Dat betekent dat de doorlooptijd van het product kan worden verlengd, wat de levensduur ten goede komt. Dat heb ik op de kostbare manier uitgevonden.
Ik zou daarom willen aanbevelen om desnoods een keer zo lang te wachten, je oude schoenen af te trappen totdat je de deur niet meer uitdurft en dan een paar C&J, Edward Green, o.i.d. te kopen. Zoals de Amerikanen zeggen 'Hindsight is 20/20': ik zou achteraf gezien liever twee paren niet hebben gekocht als ik van het bestaan van Crockett & Jones had afgeweten (Handgrade vanaf €477 via mail-order of €330 via plal.com).
Groeten,
Don
PS. Er bestaat volgens mij niet zoiets als 'past niet in het budget', de aanschaf moet hoogstens voor enige tijd worden uitgesteld. Enige kritiek hierop is ingecalculeerd