Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2174652 keer gelezen)

Argonath

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #900 Gepost op: 04 februari 2007 - 22:28:02
Citaat van: "Clay"

niet schreeuwerig maar toch net iets anders dan het standaard zwart.

Prachtige afbeelding. Mijn pak heeft nagenoeg dezelfde kleur grijs. Ik moet zeggen dat ik de schoenen erg mooi vind hieronder. Morgen maar eens even op zoek naar een dergelijk model.
II

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #901 Gepost op: 04 februari 2007 - 22:29:46
Citaat van: "Argonath"

Prachtige afbeelding. Mijn pak heeft nagenoeg dezelfde kleur grijs. Ik moet zeggen dat ik de schoenen erg mooi vind hieronder. Morgen maar eens even op zoek naar een dergelijk model.

Cavalry Calf Espresso van Crockett & Jones komt in de buurt.

Succes!
Don

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #902 Gepost op: 04 februari 2007 - 22:42:43

Die schoenen zijn van JM Weston. Ben zelf niet zo'n fan van de gaatjes op de neus maar de vorm van de schoen en de kleur vind ik ook erg mooi.

Argonath

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #903 Gepost op: 04 februari 2007 - 22:49:13

Die schoenen zijn van JM Weston. Ben zelf niet zo'n fan van de gaatjes op de neus maar de vorm van de schoen en de kleur vind ik ook erg mooi.

Ik ben ook niet zo'n fan van die gaatjes hoor. Het model en de kleur zijn perfect op de foto. Iemand een paar suggesties waar ik moet gaan kijken? Ik woon in Groningen en ga deze week eventueel naar Amsterdam. Geen prijzen noemen boven de 250 o.i.d. want dat past niet in het budget.
II

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #904 Gepost op: 04 februari 2007 - 22:51:56
Zwartjes wellicht die verkoopt o.a Magnani die heb je voor onder de 200 euro zag ik hier in rotterdam.Dan krijg je een monkstrap met mooi patina.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #905 Gepost op: 04 februari 2007 - 22:55:53
Al eens bij Russo Italia geweest in Haren? Schijnen mooie schoenen te hebben voor 200 e. maar is wel iets Italiaanser qua stijl. Misschien een C&J in de uitverkoop, want aan 250 e. zit je snel.

Misschien is dit iets?

C&J Hallam, 235 pond (dikke 300 euro denk ik).

Argonath

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #906 Gepost op: 04 februari 2007 - 23:03:11
Thnx mensen, ik zal morgen eens kijken hier in de stad. Zodra ik wat heb gevonden zal ik een foto plaatsen  :wink:
II

Dennis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #907 Gepost op: 04 februari 2007 - 23:05:46
Zit er ook over te denken om eens af te reizen naar Russo.
Alleen, die reistijd he.

Misschien eerst maar eens naar Magnani kijken, wil toch ook niet meer dan 200 euro kwijt zijn.
Santoni e.d. zijn nu nog echt buiten mijn bereik. Komt wel als ik ga werken.
"Suits are full of joy! They are the sartorial equivalent of a baby’s smile" - Barney Stinson

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #908 Gepost op: 04 februari 2007 - 23:08:12
Citaat van: "Dennis"
Zit er ook over te denken om eens af te reizen naar Russo.
Alleen, die reistijd he.

Misschien eerst maar eens naar Magnani kijken, wil toch ook niet meer dan 200 euro kwijt zijn.
Santoni e.d. zijn nu nog echt buiten mijn bereik. Komt wel als ik ga werken.

idem, zodra er een beetje speling in het budget is ga ik ook eens bij russo kijken..

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #909 Gepost op: 04 februari 2007 - 23:08:46
De magnanni die ik bij van Assem zag was een monkstrap met mooi patina voor 199 euro.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #910 Gepost op: 04 februari 2007 - 23:43:28
Die van Clay vind ik wel weer mooi staan. Suede ook mooi onder een pak. Zijn meer die lichte Santoni's (zoals je ze bijvoorbeeld bij Oger ziet) die ik minder mooi vind staan onder een pak.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #911 Gepost op: 04 februari 2007 - 23:47:45
Al eens bij Russo Italia geweest in Haren? Schijnen mooie schoenen te hebben voor 200 e. maar is wel iets Italiaanser qua stijl. Misschien een C&J in de uitverkoop, want aan 250 e. zit je snel.

Misschien is dit iets?

plaatje

C&J Hallam, 235 pond (dikke 300 euro denk ik).
Ik ben ook niet zo'n fan van die gaatjes hoor. Het model en de kleur zijn perfect op de foto. Iemand een paar suggesties waar ik moet gaan kijken? Ik woon in Groningen en ga deze week eventueel naar Amsterdam. Geen prijzen noemen boven de 250 o.i.d. want dat past niet in het budget.

Hmm... als ervaringsdeskundige met de schoenen van Russo zou ik willen stellen dat de prijs-kwaliteit-verhouding niets bijzonders is (dan bedoel ik een 6 of een 7 op een schaal van 1-10).

Voor schoenen geldt als voor geen ander kledingstuk dat je er niet (verantwoord) op kunt bezuinigen. Mijn ervaring is dat voor broeken en overhemden geldt dat een hogere prijs verfijndere materialen binnen handbereik brengt en dat bepaalde processen met de hand worden uitgevoerd in plaats van met een machine. Door de bank genomen neemt de kwaliteit van het overhemd daardoor niet veel toe. Voor schoenen durf ik de stelling aan dat die prijs-kwaliteit-verhouding gunstiger is. Er kan 'jonger' leer worden gebruikt en meer arbeidsintensieve maakwijzen komen binnen handbereik. Dat betekent dat de doorlooptijd van het product kan worden verlengd, wat de levensduur ten goede komt. Dat heb ik op de kostbare manier uitgevonden.

Ik zou daarom willen aanbevelen om desnoods een keer zo lang te wachten, je oude schoenen af te trappen totdat je de deur niet meer uitdurft en dan een paar C&J, Edward Green, o.i.d. te kopen. Zoals de Amerikanen zeggen 'Hindsight is 20/20': ik zou achteraf gezien liever twee paren niet hebben gekocht als ik van het bestaan van Crockett & Jones had afgeweten (Handgrade vanaf €477 via mail-order of €330 via plal.com).

Groeten,
Don

PS. Er bestaat volgens mij niet zoiets als 'past niet in het budget', de aanschaf moet hoogstens voor enige tijd worden uitgesteld. Enige kritiek hierop is ingecalculeerd :wink:

Dennis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #912 Gepost op: 05 februari 2007 - 09:49:56
Citaat van: "Don"
...

Goed verhaal, dan maar een tijdje met afgetrapte schoenen lopen.
Als ik daarna C&J kan kopen oid is het dat wel waard  :D
"Suits are full of joy! They are the sartorial equivalent of a baby’s smile" - Barney Stinson

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #913 Gepost op: 05 februari 2007 - 10:07:44
Het begint wel erg offtopic te raken, maargoed.

Voor de 'betere' schoenen moet inderdaad 2x zoveel worden betaald als wat ik nu met een studentenbudget verantwoord vind om uit te geven aan schoeisel, en ik weet niet of ik nog heel veel langer met mijn huidige schoeisel vooruit kan. Ik denk dat na Russo/Magnanni de volgende stap C&J/Santoni is, maar ik denk dat ik nog even moet wachten met die prijscategorie, tenzij er iets heel moois in de sale licht.

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #914 Gepost op: 05 februari 2007 - 11:12:17
en wat meer on-topic ;)

De mensen die ervaring hebben met maatwerk bij SuSu, zijn jullie ook wel linnen blends tegengekomen in hun stoffen assortiment? 100% linnen lijkt me niet helemaal het meest geschikt voor een pak. En voor de kenners, wat voor blend is hiervoor het meest geschikt?
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"