Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166912 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #570 Gepost op: 20 april 2006 - 17:43:17
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Wat is normaal? Bij confectiekleding mag je denk ik verwachten dat een broek de normale, lees 'gemiddelde' lengte heeft voor die maat en niet standaard een stuk te lang is. Incotex en Valentini heb ik (nog) geen ervaring mee, maar bij SuSu heb ik het idee dat ze het 'expres' doen om ook vermaakkosten te kunnen omzetten. Bij Incotex en Valentini zie ik deze reden niet omdat ze niet met eigen leveranciers werken.

Zoals hierboven al vermeld heb je meer voordeel bij een broek die wat te lang is dan te kort. Je kunt stof er wel afhalen maar er weer aanzetten is toch wat lastiger. Daarnaast zijn de vermaakkosten op een dusdanig niveau dat ze daar niet of nauwelijks marge op trekken. Tis meer gewoon een service dat ze het aanbieden maar gezien de prijsstelling van de producten wel doorberekenen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #571 Gepost op: 20 april 2006 - 18:50:57
Al zouden ze daar winst op maken, gezien de scherpe prijsstelling van hun kleding vind ik dat niet eens erg. Ze moeten ergens de huur van betalen!
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #572 Gepost op: 21 april 2006 - 00:31:52
Citaat van: "Merlino"
Al zouden ze daar winst op maken, gezien de scherpe prijsstelling van hun kleding vind ik dat niet eens erg. Ze moeten ergens de huur van betalen!

Precies, je kunt veel over ze zeggen maar de prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde. De beleving mag daar bij de confectie wat op achter lopen maar dat neemt de massa voor lief. Dat maken ze overigens op de maatwerk afdeling meer dan goed, veel goed geinformeerd personeel en erg dedicated.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #573 Gepost op: 21 april 2006 - 09:06:50
Ik beklaag me ook absoluut niet over de prijs/kwaliteit verhouding, die is gewoon goed. Ik mag er zelf ook graag kopen.

En uiteraard is een broek beter te lang dan te kort, dit behoeft geen uitleg.

Nogmaals, ik denk dat het toch een soort van 'handigheidje' is en het niet zozeer gaat om alleen het omzetten van slechts deze vermaakkosten, maar als iets eenmaal vermaakt moet worden -> klant moet dan een paar dagen wachten ->  dat ook het ook 'laagdrempeliger' wordt om meer details te laten wijzigen. Ook meer omzet dus, X x-aantal pakken per dag, op jaarbasis toch een aardig bedrag denk ik.

En misschien is het niet zo hoor, maar gewoon maar een hersenspinsel van mij  :wink: Ik zou zoiets vanuit zakelijk oogpunt wel handig vinden namelijk; de kleermaker zit er toch en die moet ook betaald worden.

Poeh je moet wel opletten hoe je iets neerzet hier he?  :lol:

Jason

• Gast
Reactie #574 Gepost op: 21 april 2006 - 09:27:26
Denk je eens in dat je 1.93 bent.. geweldig dat ze die broeken lang laten.. jammer dat ze het niet met de mouwen doen.

Citaat
Poeh je moet wel opletten hoe je iets neerzet hier he?

kritisch zijn is m.i. goed, je moet gewoon een knipoog-smiley achter de posts lezen.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #575 Gepost op: 21 april 2006 - 17:03:18
Citaat van: "Jason"
Denk je eens in dat je 1.93 bent.. geweldig dat ze die broeken lang laten.. jammer dat ze het niet met de mouwen doen.

Inderdaad, met mijn 1,90 ben ik maar al te blij dat ze die broeken langer laten.... :)
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #576 Gepost op: 21 april 2006 - 17:24:05
Gisteravond bij Suit Supply een pak gekocht.

Eerst had ik een antraciet pak, 2 knoops, in gedachte die ik woensdag had gepast en weg had laten hangen. Dag later teruggegaan en nog eens gepast maar er zat een vreemde soort plooi op ter hoogte van het bovenste knoopje, dat zag niet echt uit dus ik baalde een beetje. Ook de broek was iets te kort, maar dat kon verholpen worden.

Toen een zwart 3-knoops model met krijtstreepje gepast en deze vormde zich goed, maar was niet de stof die ik wilde. Nog ff in de rekken gesnuffeld en in een andere maat hadden ze ook een 3-knoops met een bijna zelfde kleur als ik eerst wilde. De verkoper is toen 'achterin' even gaan kijken en gelukkig hadden ze em ook in mijn maat. Past prima en de broek is lang genoeg :).

Blauw shirt met witte streep en zalmkleurige das voor erbij genomen.

Foto's volgen zo spoedig mogelijk.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #577 Gepost op: 26 april 2006 - 21:49:12
Klopt het eigenlijk dat alle pakken van SuSu niet geplakt zijn?? Ik had ze dat gemaild en ze mailde terug dat ook hun confectie pakken niet geplakt zijn. Een tijdje geleden was dit toch niet zo. Weet iemand hoe dat nu precies zit?

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #578 Gepost op: 26 april 2006 - 21:53:01
Het is hier een bekend fenomeen dat je telkens andere antwoorden krijgt bij SuSu ;)

Ik geloof dat ze bij de borst niet geplakt zijn maar de revers wel. Maar ik heb zelf geen pak van SuSu.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #579 Gepost op: 26 april 2006 - 21:56:57
Alleen het maatwerk is daar zeker weten niet geplakt??? Of is dat ook deels geplakt?

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #580 Gepost op: 26 april 2006 - 21:59:34
De Liefhebber heeft eens een maatpak van SuSu opgengesneden en kwam tot dezelfde conclusie als ik boven schreef. Maar wie weet is het inmiddels aangepast?

Je moet geen Attolini verwachten voor dat geld...
Fashion can be bought. Style one must possess.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #581 Gepost op: 26 april 2006 - 22:18:57
Dat is toch wel een beetje een matig aspect dan de communicatie naar klanten die informatie willen. Moet nu toch eens goed gaan informeren aangezien ik na de zomer toch echt aan het werkende leven ga beginnen.

Christiaan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #582 Gepost op: 27 april 2006 - 00:08:20
Citaat van: "Nexus"
Het is hier een bekend fenomeen dat je telkens andere antwoorden krijgt bij SuSu ;)

Ik geloof dat ze bij de borst niet geplakt zijn maar de revers wel. Maar ik heb zelf geen pak van SuSu.

Ik heb 1 pak van SuSu dat deels geplakt is (half canvas). De overige twee zijn nergens geplakt. Ik dacht eerst dat eentje wel bij de revers geplakt waren, omdat de stof wat begon te bollen na een regenbui. Maar ze hebben de revers daar even geperst en het ziet er nu weer netjes uit. Je kunt de achterkant en de voorkant ook zonder problemen van elkaar trekken.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #583 Gepost op: 27 april 2006 - 09:46:44
Citaat van: "Christiaan"
Citaat van: "Nexus"

Ik heb 1 pak van SuSu dat deels geplakt is (half canvas). De overige twee zijn nergens geplakt. Ik dacht eerst dat eentje wel bij de revers geplakt was, omdat de stof wat begon te bollen na een regenbui. Maar ze hebben de revers daar even geperst en het ziet er nu weer netjes uit. Je kunt de achterkant en de voorkant ook zonder problemen van elkaar trekken.

En die overige 2 zijn speciaal full canvas of zijn die van het cut to the bone werk of gewoon uit de collectie?

Christiaan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #584 Gepost op: 27 april 2006 - 10:38:18
Citaat van: "Hilco"

En die overige 2 zijn speciaal full canvas of zijn die van het cut to the bone werk of gewoon uit de collectie?

RTW. Dus gewoon uit de collectie. Wel allebei 'full canvas'.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume