Ha! Het was zover. Vanmiddag heb ik mijn eerste Suit Up pak bij Suitsupply besteld. Na een gestresste (veel, veel klanten!) maar hartelijke ontvangst kwamen de stoffenboeken op tafel.
Ik heb gekozen voor een grijze visgraat van Vitale Barberis met daarop bruine hoornen knopen en aan de binnenkant een donkerbruine effen voering. Ik heb gekozen voor het Napoli-model maar heb de sluitknoop zover mogelijk laten verlagen (een aantal cm). Aan de hand van het paspak is een aantal zaken opgenomen om te worden aangepast (flink getailleerd, jasje iets langer, schouders gedraaid, plooien weggewerkt, mouwen versmald, etc.). Ik heb gekozen voor een ticketpocket - en daarmee slanted pockets - en mijn broek wordt flat-front zonder verdere poeha.
Vanwege de langere levertijd - nu 8 tot 10 weken in plaats van 6 tot 8 - kreeg ik bij mijn pak een gratis maatshirt aangeboden. Ik heb gekozen voor een simpele lichtblauwe ruit en verder vrijwel dezelfde specificaties die ik op mijn LS shirts ook heb gekozen. Prima service en ik ben benieuwd naar het resultaat.
Al met al vond ik de MTM-ervaring aan de Willemsparkweg leuker en meer ontspannen dan mijn Oger-ervaring v.w.b. The Red. De Suitsupply-mensen waren ontzettend vriendelijk, de heer die mijn maten nam en het hele proces begeleidde nam overal flink de tijd voor en besprak alle opties erg uitgebreid.
Ik verheug me enorm op het bericht dat het pak is aangekomen, hoewel ik best nog even mag wachten...
Voor wat betreft de loafers die voor mij uit Roermond waren overgekomen was het wel een beetje een deceptie. De loafers waren keurig en wel geleverd, maar in prachtig blauw in plaats van het door mij verzochte en mij toegezegde bruin. Erg sullig.