Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2174674 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suit Supply
Reactie #4170 Gepost op: 06 januari 2011 - 04:14:03
Erg mooi jasje (heb ik ook). 2,5-knoops jasje, unconstructed. Is alleen geen Roma, maar een "Camicia", een pasvorm die we een tijdje geleden hadden.

Ah ok, dacht dat er destijds Roma op het kaartje stond, maar kan me vergist hebben.. Jasje is al een paar jaar oud.

Stevens

• Gast
Reactie #4171 Gepost op: 17 januari 2011 - 15:38:02

Nieuw op dit forum en loop rond met een vraag:

Ik wil de komende maanden graag een nieuw (blauw) pak kopen, gezien mijn budget waarschijnlijk bij de SuSu, zoals hij hier liefkozend (?) wordt genoemd. Mijn vraag is: is het het waard om te investeren in blue line/suit up maatwerk? Wat is het grote verschil tussen de beiden?

Nu heb ik ook al een aantal pagina's van de 140 gelezen en wordt er ook over specifieke MTM-verkopers gesproken, is het verschil zo groot dat dit relevant is?

Alvast bedankt!

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4172 Gepost op: 17 januari 2011 - 15:46:13
Nou, het grootste verschil kan je zelf maken. Blue Line wordt half-canvas geleverd, dat betekend half ongeplakt en half 'zwevend' gevoerd. Suit Up wordt full canvas geleverd, dat betekent dat er een volledig zwevend binnenwerk in zit.

Dit heeft zo zijn voordelen qua comfort en pasvorm, daar kan je je op dit forum veel over inlezen. Verder kan je bij maatwerk natuurlijk zelf bepalen hoe het hele pak eruit komt te zien, van stof, voering tot knopen.

Ik zou een uitgebreid leesrondje in alle onderwerpen in dit forum suggereren.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4173 Gepost op: 17 januari 2011 - 16:14:23
Nieuw op dit forum en loop rond met een vraag:

Ik wil de komende maanden graag een nieuw (blauw) pak kopen, gezien mijn budget waarschijnlijk bij de SuSu, zoals hij hier liefkozend (?) wordt genoemd. Mijn vraag is: is het het waard om te investeren in blue line/suit up maatwerk? Wat is het grote verschil tussen de beiden?

Nu heb ik ook al een aantal pagina's van de 140 gelezen en wordt er ook over specifieke MTM-verkopers gesproken, is het verschil zo groot dat dit relevant is?

Alvast bedankt!

Da's op zich wel een moeilijke vraag :-)
Als je whisky maar matig lekker vindt, is het je dan waard om een whisky van 100 Euro te kopen?

On the other had...als jij verwacht veel in pak te lopen tijdens die billion dollar career, dan is het natuurlijk wel aardig om een wat beter pak te kopen dat niet meteen bol staat van de blazen na een kleine stoombeurt. Als je dan ook nog wat meer vrijheid hebt in de aanpassingen die men aan je pak kan doen.....ik vind 't het wel waard.

Ga gewoon eens met die gasten praten. Neem je voor om niet meteen een pak te kopen. Kijk wat rond en laat je informeren. Wellicht kom je tot de conclusie dat jij het ook "het waard vind", en misschien wel niet.
Niets zo veranderlijk als de mens

Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4174 Gepost op: 17 januari 2011 - 17:38:11
Nou, het grootste verschil kan je zelf maken. Blue Line wordt half-canvas geleverd, dat betekend half ongeplakt en half 'zwevend' gevoerd. Suit Up wordt full canvas geleverd, dat betekent dat er een volledig zwevend binnenwerk in zit.

Dit heeft zo zijn voordelen qua comfort en pasvorm, daar kan je je op dit forum veel over inlezen. Verder kan je bij maatwerk natuurlijk zelf bepalen hoe het hele pak eruit komt te zien, van stof, voering tot knopen.

Ik zou een uitgebreid leesrondje in alle onderwerpen in dit forum suggereren.

Toevallig heb ik in december een pak besteld middels de Blue line collectie. Ik verwacht het pak in februari te kunnen ophalen. Ik heb zelf niks gehoord over het verschil half-canvas/full-canvas en weet daarom ook niet of ik mij nu 'zorgen' moet gaan maken. Ik weet eigenlijk ook niet precies wat het inhoud (zwevend, ongeplakt). Daar de ervaringen over Suit Supply erg positief zijn, vertrouw ik op de kwaliteit van Suit Supply.
Voor mij is de Blue line collectie (tot op heden) een ware uitkomst omdat het niet al te prijzig is (€289, keuze uit 40 stoffen inclusief 10 aanpassingen, één vaste prijs) en ik wel de mogelijkheid heb om verschillende maten te kunnen combineren. Maatwerk is meteen toch ruim €100 duurder (vanaf prijs). Echter, je hebt inderdaad wel veel meer mogelijkheden. En als je daar het budget voor hebt, kun je dat natuurlijk proberen. Maar anders denk ik dat je met de BL collectie ook uit de voeten kunt :)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4175 Gepost op: 17 januari 2011 - 18:11:35
Maak je maar geen zorgen. Half-canvass im- of explodeert niet hoor.

Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4176 Gepost op: 17 januari 2011 - 18:18:00
Maak je maar geen zorgen. Half-canvass im- of explodeert niet hoor.

Dat is dan weer een kopzorg minder.

En oud en nieuw is ook net geweest
Laatst bewerkt op: 17 januari 2011 - 18:43:58 door Grooveman1

Stevens

• Gast
Reactie #4177 Gepost op: 22 januari 2011 - 19:10:14
Toevallig heb ik in december een pak besteld middels de Blue line collectie. Ik verwacht het pak in februari te kunnen ophalen. Ik heb zelf niks gehoord over het verschil half-canvas/full-canvas en weet daarom ook niet of ik mij nu 'zorgen' moet gaan maken. Ik weet eigenlijk ook niet precies wat het inhoud (zwevend, ongeplakt). Daar de ervaringen over Suit Supply erg positief zijn, vertrouw ik op de kwaliteit van Suit Supply.

Ik ben erg benieuwd, wil je me op de hoogte houden?

Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4178 Gepost op: 22 januari 2011 - 21:19:43
Ik ben erg benieuwd, wil je me op de hoogte houden?

Toevallig werd ik woensdag opgebeld door een medewerker van Suit Supply met de mededeling dat mijn pak binnen was gekomen! Ik helemaal blij dat het zo snel was gegaan (ook omdat ik volgende week met mijn traineeship start) en vol verwachting klopte mijn hart.
Het pak was erg mooi. Ik heb de stof light grey birds eye genomen en het was precies wat ik ervan verwachtte. Vervolgens alles aangetrokken en dat ging niet helemaal goed....
Met het jasje was niks gedaan (moest langer worden gemaakt en de mouwen moesten ook verlengd worden). Dit gebeurt in het attelier van Suit Supply. Daarnaast moest de broek uitgelegt worden met een paar centimeter, maar voor mijn gevoel was hier ook niks mee gedaan en zat de broek nog strakker dan de broek van het paskostuum.
De medewerker verschuldigde zich direct, maar het komt er op neer dat ik (nog een keer) 6 weken moet wachten. Afgelopen keer was het pak er in 4 weken, dus ik hoop dat het nu ook zo snel gaat. Omdat ik nog een ander pak moest laten vermaken, heb ik korting op de vermaakkosten gekregen, dat dan weer wel :)
Zodra het jasje binnen is, laat ik het je weten!
Het concept is perfect, alleen dan moeten wel alle aanpassingen verwerkt worden...

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4179 Gepost op: 22 januari 2011 - 21:29:48
Helaas is dat gewoon het risico van mtm, zo heb ik ook weleens van Rogier iets over Barba gelezen wat ook eens mis is gegaan.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4180 Gepost op: 22 januari 2011 - 22:52:07
Helaas is dat gewoon het risico van mtm, zo heb ik ook weleens van Rogier iets over Barba gelezen wat ook eens mis is gegaan.

Mijn Barba-verhaal was zo mogelijk nog dramatischer. Never again.

Grooveman1

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4181 Gepost op: 22 januari 2011 - 22:55:14

Ja zoiets kan gebeuren. Was/is mijn eerste ervaring met zoiets als dit. Je weet gelukkig wel dat je uiteindelijk een goed pak hebt, ook omdat zij jouw niet zomaar de winkel uit laten gaan met een niet goed zittend pak. Ik had me er alleen heel erg op verheugd. Maar ben al lang blij dat het combineren van maten bij een winkel als Suit Supply mogelijk is!! :)

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4182 Gepost op: 22 januari 2011 - 22:55:58
Mijn Barba-verhaal was zo mogelijk nog dramatischer. Never again.

Oh Mikey, vertel eens zo'n verhaal van vroeger!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4183 Gepost op: 22 januari 2011 - 23:03:15
Oh Mikey, vertel eens zo'n verhaal van vroeger!

Vanaf hier tot en met een paar pagina's daarna een verhaal uit den ouden doosch, Duco.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4184 Gepost op: 22 januari 2011 - 23:05:43
Goed balen zoiets Mikey.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake