Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166908 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suit Supply
Reactie #3675 Gepost op: 11 augustus 2010 - 15:04:24
Je hebt hem wel erg hoog zitten.
Inside joke in jouw afwezigheid ;)

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3676 Gepost op: 11 augustus 2010 - 15:06:31
Inside joke in jouw afwezigheid ;)
Ah...goed dan lees ik het hele SuSu MTM shirts topic nog wel even door vanaf januari, zoals D. voorstelde :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3677 Gepost op: 11 augustus 2010 - 15:34:07
Ah...goed dan lees ik het hele Suit Supply MTM shirts topic nog wel even door vanaf januari, zoals D. voorstelde :-)
mwhuhahahaha
Heb de thread even doorgenomen.

Ik dacht dat ik toch al aardige wat kennis had van het goddelijke, maar nu vallen alle stukjes op hun plaats.
Gezien de Kunststukjes die men bij SuSu aflevert moet Hij inderdaad wel de bedenker maar ook schepper van de ruimte-tijd-kromme zijn.

Heren dank voor deze wijze lessen.
Niets zo veranderlijk als de mens

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3678 Gepost op: 11 augustus 2010 - 16:33:54
Bovenstaand leek me best wel interessante informatie die ik van Hem heb verkregen. Weet iemand toevallig of je de revers breder kan maken bij Suitsupply en wellicht of het mogelijk is om bij een London jasje te kiezen voor een halfgevoerd? Ik durf Hem niet nog een keer lastig te vallen.

Nope, MMorley, de revers kunnen niet verbreed worden. Nu moet ik zeggen dat het London model geen modieus-smalle revers heeft ofzo. Wat je dan zou kunnen doen is een Roma (heeft brede revers, breder dan Napoli) nemen, die is kwartgevoerd. Je kan de Roma bij maatwerk ook kiezen met klepzakken, i.p.v. opgestikte zakken, en dan de sluitknoop met 2cm verlagen. Dat is wel de max. Ik heb zelf altijd Roma omdat ik de schouder mooi vind en kwartgevoerd luchtig vind dragen. Ik vind daar dan wel weer de knoopssluitingen nog steeds te hoog..
Always have a better answer.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3679 Gepost op: 11 augustus 2010 - 16:35:30
Thanks Cae.! Nog steeds te hoog, zelfs als je twee centimeter verlaagt? Lijkt mij al een behoorlijk eind? Ook lees ik alleen maar over tweeknoops, maar er zijn toch ook drieknoops jasjes? Persoonlijk heb ik liever een drieknoops jasje waar de knopen goed van staan, dan een tweeknoops jasje waar de knoopjes maar raar hoog staan.
Laatst bewerkt op: 11 augustus 2010 - 16:39:00 door MMorley

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3680 Gepost op: 11 augustus 2010 - 16:44:33
Hm, 2 centimeter is niet veel hoor, eerder weinig. Marcel heeft het inderdaad veel over tweeknoops, hij rept daar over de confectiemodellen. Ieder model in maatwerk is ook verkrijgbaar in drieknoops (waar het verlagen van van de knoop dan denk ik meer effect zal hebben).

Volgens mij was er trouwens ook iemand op 't forum die ergens een 2,5 knoops had besteld, in make 1? Daar ben ik dan erg benieuwd naar, aangezien dit bij mijn weten (en ik weet veel) niet mogelijk is. Misschien een drieknoops bij binnenkomst naar 2,5 persen ofzo..

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3681 Gepost op: 11 augustus 2010 - 17:13:39
Wat is kwart gevoerd precies ? Eén mouw gevoerd ofzo ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3683 Gepost op: 11 augustus 2010 - 17:40:22
Dat dus. Alleen zijn onze roma-jassies over de panden niet gevoerd, puur alleen over de schouders en mouwen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3684 Gepost op: 11 augustus 2010 - 18:17:22
Hm, 2 centimeter is niet veel hoor, eerder weinig. Marcel heeft het inderdaad veel over tweeknoops, hij rept daar over de confectiemodellen. Ieder model in maatwerk is ook verkrijgbaar in drieknoops (waar het verlagen van van de knoop dan denk ik meer effect zal hebben).
Geen ervaring mee? Klinkt een klein beetje risicovol om te proberen. Ik heb een Roma off-jacket gehad en daar waren de buttons toch wel echt te hoog van. Schouders waren inderdaad wel heel erg mooi.
Volgens mij was er trouwens ook iemand op 't forum die ergens een 2,5 knoops had besteld, in make 1? Daar ben ik dan erg benieuwd naar, aangezien dit bij mijn weten (en ik weet veel) niet mogelijk is. Misschien een drieknoops bij binnenkomst naar 2,5 persen ofzo..
Dat moet dan haast wel :o
Dat dus. Alleen zijn onze roma-jassies over de panden niet gevoerd, puur alleen over de schouders en mouwen.
= half = prima.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3685 Gepost op: 12 augustus 2010 - 00:39:13
Op het gebied van drieknoops jasjes durf ik je geen advies te geven, daar heb ik te weinig van gezien om een oordeel over te kunnen vellen (in Roma heb ik daar totaal niets van gezien). Een belletje naar Amsterdam zou uitsluitsel kunnen geven (aangezien daar veel meer klanten komen).

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3686 Gepost op: 12 augustus 2010 - 00:39:57
Volgens mij, maar daar zal Caesarius vast meer van weten, scheelt de positie van de sluitknoop bij een Roma- en London-model ook niet zo gek veel van elkaar. Ik had al een tijdje een RTW Roma-jasje hangen en heb laatst een MTM pak (tweeknoops/model London) gehaald en heb niet de indruk dat er tussen de twee nu echt een groot verschil bestaat. De sluitknoop heb ik op het pak twee centimeter laten verlagen, maar wanneer ik deze had gelaten zoals deze standaard wordt afgeleverd zou het verschil volgens mij marginaal zijn. En wat Caesarius zegt is ook waar, als je de sluitknoop al te hoog vind zitten, dan veranderen die twee centimeter daar praktisch niets aan.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3687 Gepost op: 12 augustus 2010 - 00:48:35
Test het anders eens op je jasje met een speldje. Vanaf het midden van de knoop op 2cm lager je jasje dichtspelden, et voila. Het zal weinig uitmaken. Vind ik zelf een groot issue bij onze pakken.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3688 Gepost op: 12 augustus 2010 - 07:11:29
Dat was ik dan waarschijnlijk. Bij een 2,5 knoops valt de middelste knoop lager dan de bovenste knoop van een 2 knoops. Op die manier vind ik het jasje mooier vallen.

Hoe ze heb hebben opgelost: geen idee maar ik hoop (nu Zeist dicht is) dat het ook in de toekomst mogelijk blijkt. Pakken bevallen wel goed zo namelijk: zonder schoudervulling ook, wat normaal ook geen mogelijkheid is bij MTM volgens mij.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3689 Gepost op: 12 augustus 2010 - 09:24:06
Op het gebied van drieknoops jasjes durf ik je geen advies te geven, daar heb ik te weinig van gezien om een oordeel over te kunnen vellen (in Roma heb ik daar totaal niets van gezien). Een belletje naar Amsterdam zou uitsluitsel kunnen geven (aangezien daar veel meer klanten komen).
Bollocks. In ieder geval ontzettend bedankt voor de hulp. Broertje gaat stage lopen binnenkort en heeft mij om advies gevraagd. Ik ben zelf meer van de traditionele jasjes (en die hebben drie knopen, geen twee) dus ik ben wel ontzettend benieuwd hoe het een en het ander er uit zou zien. Met wie moet ik contact hebben in Amsterdam?