Auteur Topic: www.sartoria.nl  (14365 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
www.sartoria.nl
Reactie #30 Gepost op: 27 juli 2005 – 19:50:51
Citaat van: "Marco"
hadden ze maar  :? :wink:
jammer dat de site niet bij de zaak past dus
Wellicht de volgende keer :)
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
www.sartoria.nl
Reactie #31 Gepost op: 27 juli 2005 – 19:53:23
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "Thein"
Citaat van: "Huey"
Ik zou niet zo snel over die teksten vallen hoor. Er zijn geen feitelijke onjuistheden ofzo. Ze hangen die Mediterrane stijl aan en dat doen ze goed.

De eerste vraag die mij altijd wordt gesteld daar is ook: Kopje koffie of een espresso?

Het publiek dat in het Arsenaal winkelt is ook niet het bijenkorf op zaterdag publiek. Het is idd een select gezelschap.


Ik ben nog nooit bij Sartoriale geweest en weet niet hoe de koffie smaakt. Maar daar gaat het niet om. De teksten op de site getuigen in mijn ogen niet echt van klasse. Meer van een Jos Geerts niveau (OK OK, beetje overdreven).
Natuurlijk winkelt er bij een winkel als Sartoriale wat rijker publiek, maar schreeuw dat niet van de daken: dat zou ik eerder van zo'n winkel verwachten.


Leef je eens in in de klant? Als zij merken dat hun clientele juist opzoek is naar die mediterraanse sfeer, of dat ze juist zo'n veer in hun reet willen dat zij als klant als succesvolle mensen worden beschreven op de site.

Lijkt me dat de mensen van Sartoria wel weten wie hun klanten zijn.

Dat mensen dit als aanstootgevend ervaren is "their loss"

Conclusie: niet alleen vanuit je eigen situatie zo'n site veroordelen.


Tuurlijk beoordeel ik dit wel alleen vanuit mijn situatie. Het zal mij een zorg zijn dat die mensen daarop kicken, maar verwacht niet dat ik er dan positief op reageer.... Prima dat ze het doen, maar dat betekent niet dat de mensen die niet dezelfde levenstijl hebben of kunnen veroorloven maar tevreden moeten zijn met zo'n website.....

Ik snap wat je bedoelt en uiteraard is het marketing en willen die mensen zichzelf belangrijk voelen als klant van zo'n winkel..... maar nogmaals dat zal mij een zorg zijn.....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
www.sartoria.nl
Reactie #32 Gepost op: 27 juli 2005 – 19:57:13
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "Thein"
Citaat van: "Huey"
Ik zou niet zo snel over die teksten vallen hoor. Er zijn geen feitelijke onjuistheden ofzo. Ze hangen die Mediterrane stijl aan en dat doen ze goed.

De eerste vraag die mij altijd wordt gesteld daar is ook: Kopje koffie of een espresso?

Het publiek dat in het Arsenaal winkelt is ook niet het bijenkorf op zaterdag publiek. Het is idd een select gezelschap.


Ik ben nog nooit bij Sartoriale geweest en weet niet hoe de koffie smaakt. Maar daar gaat het niet om. De teksten op de site getuigen in mijn ogen niet echt van klasse. Meer van een Jos Geerts niveau (OK OK, beetje overdreven).
Natuurlijk winkelt er bij een winkel als Sartoriale wat rijker publiek, maar schreeuw dat niet van de daken: dat zou ik eerder van zo'n winkel verwachten.


Leef je eens in in de klant? Als zij merken dat hun clientele juist opzoek is naar die mediterraanse sfeer, of dat ze juist zo'n veer in hun reet willen dat zij als klant als succesvolle mensen worden beschreven op de site.

Lijkt me dat de mensen van Sartoria wel weten wie hun klanten zijn.

Dat mensen dit als aanstootgevend ervaren is "their loss"

Conclusie: niet alleen vanuit je eigen situatie zo'n site veroordelen.


Tuurlijk beoordeel ik dit wel alleen vanuit mijn situatie. Het zal mij een zorg zijn dat die mensen daarop kicken, maar verwacht niet dat ik er dan positief op reageer.... Prima dat ze het doen, maar dat betekent niet dat de mensen die niet dezelfde levenstijl hebben of kunnen veroorloven maar tevreden moeten zijn met zo'n website.....

Ik snap wat je bedoelt en uiteraard is het marketing en willen die mensen zichzelf belangrijk voelen als klant van zo'n winkel..... maar nogmaals dat zal mij een zorg zijn.....


Als zij zich in de gehele communicatie/uitstraling/vestigingslocatie etc. richten op het hoogsegment publiek (en aan nieuw geld ontkom je niet). Dan is het niet meer dan logisch dat je je website ook zo maakt (heb het nu dus puur over de teksten)
Sailing, an expensive way to travel for free"

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
www.sartoria.nl
Reactie #33 Gepost op: 27 juli 2005 – 20:02:06
Citaat van: "Vodka"
Als zij zich in de gehele communicatie/uitstraling/vestigingslocatie etc. richten op het hoogsegment publiek (en aan nieuw geld ontkom je niet). Dan is het niet meer dan logisch dat je je website ook zo maakt (heb het nu dus puur over de teksten)


Ik snap hun strategie ook uitstekend en aan mij valt weinig te verdienen natuurlijk, maar hiermee schrik je toch wel wat mensen af. Misschien ook wel potentiële nieuwe klanten...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
www.sartoria.nl
Reactie #34 Gepost op: 27 juli 2005 – 20:28:50
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "Vodka"
Als zij zich in de gehele communicatie/uitstraling/vestigingslocatie etc. richten op het hoogsegment publiek (en aan nieuw geld ontkom je niet). Dan is het niet meer dan logisch dat je je website ook zo maakt (heb het nu dus puur over de teksten)


Ik snap hun strategie ook uitstekend en aan mij valt weinig te verdienen natuurlijk, maar hiermee schrik je toch wel wat mensen af. Misschien ook wel potentiële nieuwe klanten...


Dat risico hou je altijd bij zo'n positionering. Ik zelf zou die teksten er ook niet opzetten, meer ik stoor me er ook niet aan.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
www.sartoria.nl
Reactie #35 Gepost op: 27 juli 2005 – 20:38:00
Citaat van: "Thein"
De teksten op de site getuigen in mijn ogen niet echt van klasse.

Vind het ook een beetje stijlloos, vooal omdat men veel herhaalt hoe speciaal hun publiek wel niet is...

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
www.sartoria.nl
Reactie #36 Gepost op: 27 juli 2005 – 22:40:02
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "Thein"
Citaat van: "Huey"
Ik zou niet zo snel over die teksten vallen hoor. Er zijn geen feitelijke onjuistheden ofzo. Ze hangen die Mediterrane stijl aan en dat doen ze goed.

De eerste vraag die mij altijd wordt gesteld daar is ook: Kopje koffie of een espresso?

Het publiek dat in het Arsenaal winkelt is ook niet het bijenkorf op zaterdag publiek. Het is idd een select gezelschap.


Ik ben nog nooit bij Sartoriale geweest en weet niet hoe de koffie smaakt. Maar daar gaat het niet om. De teksten op de site getuigen in mijn ogen niet echt van klasse. Meer van een Jos Geerts niveau (OK OK, beetje overdreven).
Natuurlijk winkelt er bij een winkel als Sartoriale wat rijker publiek, maar schreeuw dat niet van de daken: dat zou ik eerder van zo'n winkel verwachten.


Leef je eens in in de klant? Als zij merken dat hun clientele juist opzoek is naar die mediterraanse sfeer, of dat ze juist zo'n veer in hun reet willen dat zij als klant als succesvolle mensen worden beschreven op de site.

Lijkt me dat de mensen van Sartoria wel weten wie hun klanten zijn.

Dat mensen dit als aanstootgevend ervaren is "their loss"

Conclusie: niet alleen vanuit je eigen situatie zo'n site veroordelen.


Het gaat me niet om de mediterraanse sfeer, daar hebben die teksten helemaal niets mee te maken.
 De clientele hoeft echt geen veer in de reet, zelfs niet in 't Gooi. Mochten ze nu Carlo Colucci, Versace (spreek uit: Ver-saa-sie) en D&G verkopen, dan zouden de teksten beter op zijn plaats zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat de winkel zelf echt heel goed is, maar dit alles   lijkt meer bedoeld voor de "huisjesmelker-met-stijl"..... De teksten (die waarschijnlijk door de webdesigner erop zijn gezet/uit verband zijn gerukt) getuigen van een beperkt niveau, dat is wat ik zeg.
 
Duidelijk?
ww.dezinvanluxe.nl

Jaap-Wim

  • Gebruiker
  • Berichten: 440
    • Bekijk profiel
www.sartoria.nl
Reactie #37 Gepost op: 27 juli 2005 – 22:45:14
Carlo Colluci  8) . Hoe gaaf is dát he, in Hoog Catharijne verkopen ze het ook.  :D

Huey

  • Gast
www.sartoria.nl
Reactie #38 Gepost op: 27 juli 2005 – 22:59:27
De huisjesmelkers met 'stijl' zijn waarschijnlijk hun beste klanten. Wij hebben zelf ook een winkel in Laren en dat Gooise publiek is lastig, wil graag horen hoe speciaal ze wel niet zijn en wat een eer het eigenlijk wel niet is dat zij je winkel met een bezoekje komen vereren.

Als je zelf een tijdje in een winkel in het Gooi hebt gestaan zul je dat ongetwijfeld beamen. De mensen daar hebben geld, maar zijn wat lastiger dan Amsterdammers. Ze willen het wel uitgeven maar willen wel 10x horen hoe mooi het allemaal wel niet is en nog belangrijker, dat de buren het niet hebben...

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
www.sartoria.nl
Reactie #39 Gepost op: 27 juli 2005 – 23:12:08
Citaat van: "Huey"
De huisjesmelkers met 'stijl' zijn waarschijnlijk hun beste klanten. Wij hebben zelf ook een winkel in Laren en dat Gooise publiek is lastig, wil graag horen hoe speciaal ze wel niet zijn en wat een eer het eigenlijk wel niet is dat zij je winkel met een bezoekje komen vereren.

Als je zelf een tijdje in een winkel in het Gooi hebt gestaan zul je dat ongetwijfeld beamen. De mensen daar hebben geld, maar zijn wat lastiger dan Amsterdammers. Ze willen het wel uitgeven maar willen wel 10x horen hoe mooi het allemaal wel niet is en nog belangrijker, dat de buren het niet hebben...


Tegen een ervaringsdeskundige kan ik niet op. Ik dacht wel wat prototypes uit het Gooi te kennen, maar zo erg zijn ze dus nog niet eens.....

Toch blijf ik het lelijke teksten vinden, maar misschien omdat ik niet tot de doelgroep (die dus veel geld en weinig klasse heeft)....
ww.dezinvanluxe.nl

Huey

  • Gast
www.sartoria.nl
Reactie #40 Gepost op: 27 juli 2005 – 23:17:14
Ik ben het met je eens hoor qua teksten. Die zijn niet bijster goed. Maar de kern van het verhaal kan ik het wel mee eens zijn.

Onze winkel in Laren is een van onze beste winkels, maar het publiek is 'speciaal' om het zo maar even te noemen. Erg kritisch, goed geďnformeerd, maar ook voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten.

Dit zijn klanten, die moet je niet overhalen tot koop d.m.v. je product te presenteren maar door ze als het ware te versieren. Want dat is wel weer het leuke aan het gooi, als je een klant eenmaal hebt binnengehaald blijven ze ook trouw. Zolang je maar goed presteert natuurlijk ;) Maar het is wel wat dorpser allemaal. Sommigen komen alleen al even langs voor een praatje als ze in de buurt zijn bijv.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
www.sartoria.nl
Reactie #41 Gepost op: 27 juli 2005 – 23:23:49
Nadeel van nieuwe rijken is dat ze alles kopen wat los en vast is.Ze weten nog geen eens de betekenis ervan.Als je maar vertel hoe bijzonder het pak of hemd en schoen is kopen ze het.De liefde die we hier op het form hebben van de dingen waar we over praten die hebben ze niet.Althans dat is mijn ervaringen met dat soort mensen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
www.sartoria.nl
Reactie #42 Gepost op: 28 juli 2005 – 00:04:07
Citaat van: "gusto napolitano"
Nadeel van nieuwe rijken is dat ze alles kopen wat los en vast is.Ze weten nog geen eens de betekenis ervan.Als je maar vertel hoe bijzonder het pak of hemd en schoen is kopen ze het.De liefde die we hier op het form hebben van de dingen waar we over praten die hebben ze niet.Althans dat is mijn ervaringen met dat soort mensen.


Als winkelier zou ik daar geenszins problemen mee hebben  :lol:
Sailing, an expensive way to travel for free"

Huey

  • Gast
www.sartoria.nl
Reactie #43 Gepost op: 28 juli 2005 – 00:07:58
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "gusto napolitano"
Nadeel van nieuwe rijken is dat ze alles kopen wat los en vast is.Ze weten nog geen eens de betekenis ervan.Als je maar vertel hoe bijzonder het pak of hemd en schoen is kopen ze het.De liefde die we hier op het form hebben van de dingen waar we over praten die hebben ze niet.Althans dat is mijn ervaringen met dat soort mensen.


Als winkelier zou ik daar geenszins problemen mee hebben  :lol:


Ikke niet, sterker nog. Ik vind het uitstekend. Nieuw geld heb ik toch wat mee hoor, ik bedoel. Ze zijn misschien 'simpel' in hun kleding keuze, maar wie is dat niet vergeleken met wat mensen die op internet knoopjes e.d. bespreken? Maar ze hebben ook niet de pretentie dat ze alles wel weten. Ze doen gewoon wat ze leuk vinden en dat mag ik wel. Niet dat snobistische.

De hele miljonair fair draait op dit soort mensen, daar wordt in 4 dagen tijd gewoon 200 miljoen euro uitgegeven  :shock:

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
www.sartoria.nl
Reactie #44 Gepost op: 28 juli 2005 – 00:11:16
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "gusto napolitano"
Nadeel van nieuwe rijken is dat ze alles kopen wat los en vast is.Ze weten nog geen eens de betekenis ervan.Als je maar vertel hoe bijzonder het pak of hemd en schoen is kopen ze het.De liefde die we hier op het form hebben van de dingen waar we over praten die hebben ze niet.Althans dat is mijn ervaringen met dat soort mensen.


Als winkelier zou ik daar geenszins problemen mee hebben  :lol:


De hele miljonair fair draait op dit soort mensen, daar wordt in 4 dagen tijd gewoon 200 miljoen euro uitgegeven  :shock:


Daar geloof ik dus niet zo veel van, dat soort bedragen kun je zo makkelijk uit de lucht grijpen als organisatie. Het is zo goed als oncontroleerbaar.
Sailing, an expensive way to travel for free"