Auteur Topic: Wall Street shirt  (22756 keer gelezen)

Krishan

  • Gebruiker
  • Berichten: 151
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Gepost op: 03 juli 2005 – 18:29:04
Ik weet dat er al verschillende posts over zijn geweest, allicht toch handig om alle info op een rijtje te krijgen, vandaar deze post.

Ik ben van plan een shirt te laten maken, volgens de traditionele Wall Street- 80's-look (fijne, lichtblauwe stof, witte manchetten en boord). Ik vroeg mij echter af wat nu de precieze specificaties zouden moeten zijn. Bijvoorbeeld;

1)  Kun je spreken van een specifieke stof die gebruikt wordt voor dit shirt? Zo ja, welke stof is dit dan?
2) Dat de manchetten en de boord wit zouden moeten zijn begrijp ik. Alleen welke vorm boord is typisch Wall Street 80's? En qua manchetten? Deze horen volgens mij dubbel te zijn.. Voorderest nog iets?
3) Wel/geen borstzakje? Wat is typisch?

Als ik nog dingen over het hoofd zie, dan hoor ik het graag.. Voorzover ik weet heeft Huey zo'n shirt in zijn collectie.. allicht dat je er meer over weet?

Alvast bedankt!

Huey

  • Gast
Wall Street shirt
Reactie #1 Gepost op: 03 juli 2005 – 18:31:33
Als je wil kan ik het wel even vragen aan degene die de shirts heeft gemaakt voor de film Wallstreet.

Overigens denk ik zelf aan een widespread en dubbele manchet.

Ik heb zelf een extreme cutaway en een napolitaanse manchet. Maar is een beetje mijn eigen creatie gebaseerd op een wallstreet hemd. Vergeet de Hermes das niet met kippen, zeehondjes of paardjes.

Krishan

  • Gebruiker
  • Berichten: 151
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #2 Gepost op: 03 juli 2005 – 18:40:05
haha, ik dacht zelf aan dolfijntjes..

waar zijn die dingen te koop in NL.. ik zie ze eigenlijk alleen maar op  buitenlandse vliegvelden?

Was het niet Alexander Kabaaz btw?

Huey

  • Gast
Wall Street shirt
Reactie #3 Gepost op: 03 juli 2005 – 18:41:01
Citaat van: "Krishan"
haha, ik dacht zelf aan dolfijntjes..

waar zijn die dingen te koop in NL.. ik zie ze eigenlijk alleen maar op  buitenlandse vliegvelden?

Was het niet Alexander Kabaaz btw?

Antwerpen, de Hermes winkel. Of op www.hermes.com , maar ik vind Antwerpen leuker ;)

En idd. Alex Kabbaz heeft die shirts gemaakt. Ook die ene met die horizontale strepen  :roll:

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #4 Gepost op: 03 juli 2005 – 18:46:40
je hebt ook waarbij de manchetten dezelfde kleur als het shirt hebben en alleen de kraag wit. Misschien een bepaald hierarchisch iets.

Afgezien van de hermes zeehondjes das. Vergeet niet de Ray Ban Wayfarer en Oliver Peoples bril :lol:
Sailing, an expensive way to travel for free"

Krishan

  • Gebruiker
  • Berichten: 151
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #5 Gepost op: 03 juli 2005 – 19:00:49
Jemig, als ik zoveel accesoires moet aanschaffen dan wil ik er wel een gratis baan bij.. bij ehmm.. Goldman Sachs ofzo.. :D

Huey

  • Gast
Wall Street shirt
Reactie #6 Gepost op: 03 juli 2005 – 19:01:53
Citaat van: "Krishan"
Jemig, als ik zoveel accesoires moet aanschaffen dan wil ik er wel een gratis baan bij.. bij ehmm.. Goldman Sachs ofzo.. :D

Pierce & Pierce  8)

Krishan

  • Gebruiker
  • Berichten: 151
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #7 Gepost op: 03 juli 2005 – 19:08:00
die moest ik even googelen.. met niet veel succes.. :S

what is it?

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #8 Gepost op: 03 juli 2005 – 19:09:46
Citaat van: "Krishan"
Jemig, als ik zoveel accesoires moet aanschaffen dan wil ik er wel een gratis baan bij.. bij ehmm.. Goldman Sachs ofzo.. :D
Gewoon bij een bank als trader werken dan kom je zo bij goldman.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Wall Street shirt
Reactie #9 Gepost op: 03 juli 2005 – 19:12:27
Citaat van: "Krishan"
die moest ik even googelen.. met niet veel succes.. :S

what is it?

Het bedrijf waar Patrick werkt...

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #10 Gepost op: 04 juli 2005 – 09:45:07
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Krishan"
Jemig, als ik zoveel accesoires moet aanschaffen dan wil ik er wel een gratis baan bij.. bij ehmm.. Goldman Sachs ofzo.. :D

Pierce & Pierce  8)


Maar je doet het natuurlijk niet voor minder dan een baantje als Vice-President :lol:
Sailing, an expensive way to travel for free"

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #11 Gepost op: 04 juli 2005 – 09:46:06
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Krishan"
Jemig, als ik zoveel accesoires moet aanschaffen dan wil ik er wel een gratis baan bij.. bij ehmm.. Goldman Sachs ofzo.. :D
Gewoon bij een bank als trader werken dan kom je zo bij goldman.


Jij kunt wel uit ervaring putten. Worden dit soort hemden nog steeds gedragen in NY? Was het ook een hemd wat in London veel gedragen werd of blijft het echt een Amerikaans iets?
Sailing, an expensive way to travel for free"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #12 Gepost op: 04 juli 2005 – 18:13:59
Ze dragen daar nog steeds dat soort hemden omdat dat zo hoort.Maar men ziet ook wel wat van Brook brothers is iets hipper.Daarentegen in londen houd men meer van het brits traditioneel werk.Nu moet ik wel zeggen dat de pakken die amerikanen dragen er niet uit zien ook de italiaanse pakken is in onze ogen een tikkeltje te groot.Als ik daar ben vinden ze mijn borrelli mooier als hun eigen borrelli.Die van mij zit wat meer op het lichaam dan die van hun.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Krishan

  • Gebruiker
  • Berichten: 151
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #13 Gepost op: 04 juli 2005 – 22:11:56
Hmmkay :)

Vice-President? nee bij Goldman hoef ik niet meer te zijn.. dan had ik er voor de beursgang al moeten zitten.. Niet dat het nu slecht is.. maar dan nog..

Dus als ik het goed begrijp Gusto, dan zijn ze een beetje blijven steken in de tijd/hun eigen wereldje?

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #14 Gepost op: 04 juli 2005 – 23:31:01
Citaat van: "Krishan"
Hmmkay :)

Vice-President? nee bij Goldman hoef ik niet meer te zijn.. dan had ik er voor de beursgang al moeten zitten.. Niet dat het nu slecht is.. maar dan nog..

Dus als ik het goed begrijp Gusto, dan zijn ze een beetje blijven steken in de tijd/hun eigen wereldje?
Je ziet er maar weinig vooruitgang af en toe kom je er wel wat hips tegen.Er heerst nog steeds een rang en standen idee daar.Mooi napolitaans zoals we hier zien zul je daar niet in grote getallen tegenkomen is mijn ervaring maar het is er wel.Zit jij soms bij de Ing Bank als ik zou vrij mag zijn.
Support your local Mikey Fuoco chapter.