Auteur Topic: Wall Street shirt  (22720 keer gelezen)

Huey

  • Gast
Wall Street shirt
Reactie #30 Gepost op: 13 oktober 2005 – 00:13:03
Ontopic aub ;)

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #31 Gepost op: 13 oktober 2005 – 00:13:58
Citaat van: "Huey"
Ontopic aub ;)


Hermès is inherent verbonden aan Wall Street (hemden) :roll:
Sailing, an expensive way to travel for free"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #32 Gepost op: 13 oktober 2005 – 00:15:12
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "Huey"
Ontopic aub ;)


Hermès is inherent verbonden aan Wall Street (hemden) :roll:
De dassen bedoel je toch :lol:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

david

  • Gebruiker
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #33 Gepost op: 13 oktober 2005 – 11:42:51
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Jason"
dank je. beetje maffiaa film stijl he
Weet ook niet wat die van plan is tabboord en die evo mercedes verderop in een topic :lol:


En binnenkort Hermès paardjes das 8)

Maar morgen dus even naar de Turk toe om te kijken of die tab op een beetje mooie manier weggehaald kan worden. De boord is verder gewoon normaal.


Ik zou de tab niet weghalen, de vraag is of dat wel goed lukt, bovendien vind ik het, hoewel enigszins fout :-s , wel actueel  :wink: Ik zou dit shirt alleen met das dragen.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Wall Street shirt
Reactie #34 Gepost op: 13 oktober 2005 – 16:48:08
Vodka, heb je dat shirt bij de Oger outlet gekocht?
En zo ja, hingen er nog wat mooie spullen?

Jason

  • Gast
Wall Street shirt
Reactie #35 Gepost op: 15 februari 2006 – 21:47:21


van sartorialist. een móói voorbeeld van de wall street look, alleen jammer van de dasspeld.

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.542
    • Bekijk profiel
Re: Wall Street shirt
Reactie #36 Gepost op: 02 december 2009 – 11:02:05
Wat is eigenlijk de historie van het wallstreet-shirt. Uit welke tijd stamt het en vanwaar de naam Wallstreet (al ligt dat laatste wel voor de hand)?
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Wall Street shirt
Reactie #37 Gepost op: 02 december 2009 – 11:31:29
Wat is eigenlijk de historie van het wallstreet-shirt. Uit welke tijd stamt het en vanwaar de naam Wallstreet (al ligt dat laatste wel voor de hand)?

hoe ver wil je terug gaan?
gepopulariseerd door de film Wall Street,
hoort bij de hele jaren 80 cultuur en stijl van powersuits, Hermesdassen en contrastboorden.

Heel vroeger konden alleen rijke mensen witte shirts dragen, aangezien zij geen zware arbeid hoefde te verrichten waarbij witte kleding snel vuil werd, of omdat ze genoeg geld hadden om hun witte shirts vaak te laten wassen.
Later kwamen streepjes enzo in de mode, maar men was destijds in dubio, omdat mensen die een streepjeshemd droegen ervan verdacht werden dit te doen om vlekken te camoufleren. Daarop werd de witte contrastboord (+manchetten) bedacht, een soort van compromis tussen modieus met streepjes lopen en tegelijk wel aangeven dat je rijk genoeg was om witte kleding te dragen.

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.542
    • Bekijk profiel
Re: Wall Street shirt
Reactie #38 Gepost op: 02 december 2009 – 11:55:14
Later kwamen streepjes enzo in de mode, maar men was destijds in dubio, omdat mensen die een streepjeshemd droegen ervan verdacht werden dit te doen om vlekken te camoufleren. Daarop werd de witte contrastboord (+manchetten) bedacht, een soort van compromis tussen modieus met streepjes lopen en tegelijk wel aangeven dat je rijk genoeg was om witte kleding te dragen.

Over welk jaar praten we dan grofweg? 1900-1920?
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Wall Street shirt
Reactie #39 Gepost op: 02 december 2009 – 13:44:53
rond die tijd idd

Giant

  • Gast
Re: Wall Street shirt
Reactie #40 Gepost op: 05 mei 2010 – 19:11:51
Weet ook niet wat die van plan is tabboord en die evo mercedes verderop in een topic :lol:

En binnenkort Hermès paardjes das 8)

Maar morgen dus even naar de Turk toe om te kijken of die tab op een beetje mooie manier weggehaald kan worden. De boord is verder gewoon normaal.

Ik zou de tab niet weghalen, de vraag is of dat wel goed lukt, bovendien vind ik het, hoewel enigszins fout :-s , wel actueel  :wink: Ik zou dit shirt alleen met das dragen.

Ik draag dit soort shirts ook (af en toe) gewoon open, zonder das. Het is fout, maar omdat ik regelmatig open tabboorden draag gaat dit ook bij je horen.

Giant

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
Re: Wall Street shirt
Reactie #41 Gepost op: 18 juli 2010 – 12:34:52
Ik draag dit soort shirts ook (af en toe) gewoon open, zonder das. Het is fout, maar omdat ik regelmatig open tabboorden draag gaat dit ook bij je horen.
Ik zelf zal een tabcollar niet dragen zonder das. Vind ik geen gezicht.

Ik heb zelf een keer door een kleermaker tabs laten verwijderen, De boord ziet er op zich normaal uit, maar de punten zitten toch niet goed meer, omdat de baleinen in de boord ontbreken.
Ik draag dit shirt nu weer uisluitend met das. Op de boord gebruik ik een los boordklemmetje. Dus pincollar-look.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Giant

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
Re: Wall Street shirt
Reactie #43 Gepost op: 18 juli 2010 – 12:53:42

Mediaman

  • Gast
Re: Wall Street shirt
Reactie #44 Gepost op: 18 juli 2010 – 12:57:34
Showen in het WDDHV-topic dan!  :)