Auteur Topic: Choose your guns and stick to them  (125178 keer gelezen)

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Choose your guns and stick to them
Gepost op: 20 april 2013 – 12:14:08
Ik denk dat ik het kan, mede omdat ik wel zal moeten: me voortaan beperken tot RTW en tot één of twee merken per item. De vette jaren - maar ook het gedoe - van bespoke en MTM liggen achter me, daar ga ik omwille van mijn eigen gemoedsrust tenminste van uit. En Velponi zag dat het wel goed was zo.

Ik kan inmiddels wel zeggen dat ik geen Beginneling74 meer ben. Ik heb een getraind oog voor pasvorm en kwaliteit, ik weet wat er te koop is en ken de regels goed genoeg om ze naar believen en succesvol te kunnen breken. Ik weet ook waar ik niet mee wegkom en waar ik dus niet meer naar om hoef te kijken. Dit stelt me in staat om de universele mannelijke hang naar het persoonlijke uniform  te bevredigen, for once and for all.

De innerlijke stemmen van twijfel en verlangen, tot stilte gemaand. Sartoriaal Nirvana binnen handbereik.

Dus:

(Over)jassen: ben ik in voorzien. Een navy DB overcoat, een Woolrich parka en een Burberry mac - all I will ever need. (Vooruit, misschien ooit nog een navy Barbour waxjas.)

Pakken: ben ik in voorzien. Blij dat ik indertijd o.a. voor bespoke en top-of-the-bill RTW (La Vera) ben gegaan.

Jasjes: Boglioli.

Breisels: John Smedley.

Shirts: Glanshirt.

Polo's: Lacoste (de klassieke, niet die aanstellerige slimfit met zilveren krokootje en te veel knoopjes).

Broeken: Dockers en Levi's.

Sokken: Pantherella en Gammarelli.

Schoenen: ben ik voorlopig in voorzien. Alden en C&J  vullen het spectrum heel netjes.

Sneakers: Onitsuka.

Ondergoed: v-hals t-shirts van Eminence, boxers van Hanro en Brookie (@ Avvo: die van mij houden zich goed...).

Dassen: nog een navy polka dot van Drakes en nog een repp stripe van Hober, dan heb ik alle dassen die ik ooit nodig zal hebben. Qua pochets, sjaals, handschoenen en hoofddeksels ben ik voorlopig voorzien.

Horloge: er komt dit jaar nog een simpele Swatch. Omdat ik heb moeten concluderen dat ik iets zwaarders om mijn pols niet verdraag. Omdat ik de Vacheron Constantin Ultra-fine 1955 niet kan betalen. Omdat de tijd checken op je mobiel te sneu voor woorden is, zoals wolf terecht opmerkte. En natuurlijk omwille van de nodige reverse snobbery (thanks, D.). Denk er trouwens sterk over om 'm over mijn manchet te gaan dragen.


En nou jullie. Ik weet dat jullie het kunnen.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #1 Gepost op: 20 april 2013 – 12:19:10
Mooie post V., maar waarom alleen Glanshirt? Geen klassieke OCBD van Mercer of BB?

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #2 Gepost op: 20 april 2013 – 12:21:45
Mooie post V., maar waarom alleen Glanshirt? Geen klassieke OCBD van Mercer of BB?

NO BD (hoogstens met losse boordknoopjes, haha). Ik heb besloten dat C. gelijk heeft.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #3 Gepost op: 20 april 2013 – 12:59:02
Kijk. Die ondertussen zelf misschien wel weer eens een BD zal kopen, maar dan laat hij – net als op zijn veertiende (of vijftiende of weetikveeltiende) toen hij zijn laatste BD's kocht – de knoopjes ook open.

Verder wordt het bij mij ook steeds minder MTM en steeds meer RTW. Als je weet waar je moet vissen, is er volop keuze. En als er op een bepaald gebied weinig is, kun je je in dat beperkte aanbod een meesterlijk selecteur tonen (heb ik dat echt geschreven?). En kleding is sowieso zwaar overrated, maar dat hoort in dat andere topic.

Go for it, V! Ik ga met je mee. KIS.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #4 Gepost op: 20 april 2013 – 13:17:36
En als er op een bepaald gebied weinig is, kun je je in dat beperkte aanbod een meesterlijk selecteur tonen (heb ik dat echt geschreven?).

Ja, zo ver heb ik je gekregen, jongen. En wat betekent KIS in godsnaam?

E.e.a. laat trouwens onverlet dat ik wat ik heb, zal blijven dragen. Dus de Finamore's, de Incotexjes, de velptrui etc. Bovenstaande zal vooral gelden voor toekomstige aankopen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #5 Gepost op: 20 april 2013 – 13:28:29
Keep It Simple.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #6 Gepost op: 20 april 2013 – 13:37:05
Pfff, doe dat dan ook.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #7 Gepost op: 20 april 2013 – 13:38:16
Geen woord meer over mijn vest. Oké?

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #8 Gepost op: 20 april 2013 – 14:11:02
Mooi streven V. Ik zou misschien ook eens zoiets moeten doen maar het vleesch is (te) zwak. Mooi rijtje alleen die shirts zou ik heroverwegen (of is dat Glans echt zo goed?) en die Dockers zeker (in die prijsklasse Masons of Scotch en Soda niet beter qua pasvorm etc?).

Vraag me af wat ik fout doe met mijn Brookie's  :mrgreen:
The man with style, is the man who can smile

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #9 Gepost op: 20 april 2013 – 14:12:21
Mooi streven V. Ik zou misschien ook eens zoiets moeten doen maar het vleesch is (te) zwak. Mooi rijtje alleen die shirts zou ik heroverwegen (of is dat Glans echt zo goed?) en die Dockers zeker (in die prijsklasse Masons of Scotch en Soda niet beter qua pasvorm etc?).

Vraag me af wat ik fout doe met mijn Brookie's  :mrgreen:

Echt per broek afhankelijk. Zitten grote verschillen in.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #10 Gepost op: 20 april 2013 – 14:15:16
OK, ik heb nooit meer Dockers gedragen toen ik eenmasl ik student af was. Toentertijd classic kaki met bandplooi (of twee), geen aanrader.
The man with style, is the man who can smile

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #11 Gepost op: 20 april 2013 – 14:16:25
Hehe, Dockers heeft nu ook wat slankere modellen ;)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #12 Gepost op: 20 april 2013 – 14:28:32
Leuk topic. Herkenbaar, heb inmiddels ook wel gevonden wat ik zocht:
- Jasjes en jassen: Attolini en af en toe La Vera
- Hemden: Kiton
- Breisels: Loro Piana
- Schoenen casual: Loro Piana
- Schoenen zakelijk: Pauw Santoni's en Church Consul.

Alleen nog zoekende voor goede broeken, maar denk dat ik nu wel iets gevonden heb.

Volgens mij draag ik al minimaal tien jaar hetzelfde, behalve dat Attolini langzaam Caruso vervangen heeft en Kiton Finamore.

Bij mij juist steeds meer maatwerk. Als ik nu wat koop wil ik dat het perfect is, voor de breedte heb ik niets meer nodig.

Mooi lijstje verder, Velponi. Carwo dreigt een beetje af te dwalen...

jordi

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #13 Gepost op: 20 april 2013 – 14:52:19
Citaat
Bij mij juist steeds meer maatwerk. Als ik nu wat koop wil ik dat het perfect is
+1

- Jasje: Caruso en als budget toelaat S. Partenopea
- Shirts: Mazzarelli (alle RTW gaat zsm weg, slechte fit)
- Schoenen casual: Lanvin, CP
- Schoenen zakelijk: C&J en Santoni
- Broeken: Incotex (slimfit model), PT01
- Jeans: APC NS
- Polo's: Lacoste Silver Line
- Sokken: Falke Airport
- Boxer: noname
- Dassen: Drake's, Cappelli
- Shawl: Drake's
- Gloves: Dents
- Sleepwear: Derek Rose

Dat was het wel zon' beetje...
Laatst bewerkt op: 20 april 2013 – 15:04:58 door jordi
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #14 Gepost op: 20 april 2013 – 15:41:33
Ja met zo'n lijstje zou ik ook wel uit de voeten kunnen marcos 8)

Incotex niets voor jou marcos? Laatst zo'n Slacks (vroeger Red) gekocht, nagenoeg perfect voor mij. Net als de gewone wollen/nette Incotex trouwens.

Citaat van: marcos link=topic=8196.msg532020#msg532020 date=

Bij mij juist steeds meer maatwerk. Als ik nu wat koop wil ik dat het perfect is, voor de breedte heb ik niets meer nodig.

Ja dat heb ik ook, al laat ik me nog steeds verleiden om een RTW overhemd mee te pakken en dan baal ik achteraf dat er eigenlijk net een centimetertje te veel aan zit...
The man with style, is the man who can smile