Auteur Topic: Choose your guns and stick to them  (124484 keer gelezen)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #15 Gepost op: 20 april 2013 – 17:32:28
Jeetje, nog een topic met lijstjes van merkproducten die je graag koopt/graag zou willen kopen. Well played, Mr V.

Keep It Simple.

Hoort dat niet KISS te zijn?
cyka blyat

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #16 Gepost op: 20 april 2013 – 17:41:44
Ik zou V. niet stupid durven noemen, D.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #17 Gepost op: 20 april 2013 – 17:51:44
Ik vind dit een leuk topic, ga er zodra ik er zin in heb eens goed voor zitten.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #18 Gepost op: 20 april 2013 – 18:21:22
Goed topic, Velponi.

- Pakken: Isaïa en Caruso
- Jasje: Isaïa,Caruso en Munro
- Shirts: Mazzarelli, Finamore
- Schoenen casual: Santoni, Carshoe, Pantofolo
- Schoenen zakelijk: Santoni, Sutor Mantellassi
- Broeken: Incotex
- Jeans: Jacob Cohën, Sartoria Tramarossa, PT05
- Polo's: Abercrombie
- Sokken: Sozzi, Pantherella
- Boxer: Sloggi
- Dassen: Drake's
- Shawl: Roda
- zonnebril: Persol en RayBan
- horloge: Breguet

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Choose your guns and stick to them
Reactie #19 Gepost op: 20 april 2013 – 19:15:22
Mooi rijtje alleen die shirts zou ik heroverwegen (of is dat Glans echt zo goed?)

Mwah, Finamore is beter. mrgreen
Maar het gaat niet om het streven naar perfectie, want dat is gedoemd vruchteloos te blijven. Het gaat om rust in de tent.

Glanshirt bevalt me want het is goed gemaakt en nog enigszins redelijk geprijsd, het zit lekker en heeft de uitstraling die ik zoek. Score.

en die Dockers zeker (in die prijsklasse Masons of Scotch en Soda niet beter qua pasvorm etc?).

Mogelijk, maar ik ga voorlopig niks meer uitproberen. Dockers Alpha khaki's, prima broekjes voor minder dan 100 ekkies en makkelijk verkrijgbaar in de juiste beenlengte. Het idee is ook dat ik niks meer hoef te laten vermaken, als ik het enigszins kan vermijden.


jordi

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #20 Gepost op: 20 april 2013 – 19:29:24
Citaat
Mogelijk, maar ik ga voorlopig niks meer uitproberen.

Klinkt een beetje als ik heb het wel gehad met kleding.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #21 Gepost op: 20 april 2013 – 19:33:07
Ik vind dit een leuk topic, ga er zodra ik er zin in heb eens goed voor zitten.
Hiero ook.
Stof tot nadenken.

Towards wardrobe Zen
Be yourself no matter what they say

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #22 Gepost op: 20 april 2013 – 19:39:39
Klinkt een beetje als ik heb het wel gehad met kleding.

Absoluut niet! Het is meer 'alles wel gezien hebben' denk ik en voor jezelf het beste scoren tegen de minste input. Dat is ook veel waard. 'Proberen' betekent missers maken... en dat ben je zat op een zeker moment.

Ik voel deze thread tot in het diepst van mijn sartoriale zieltje, V. thanks again.

guest45

  • Gast
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #23 Gepost op: 20 april 2013 – 19:51:41
Omdat de tijd checken op je mobiel te sneu voor woorden is, zoals wolf terecht opmerkte.
Ik snap deze echt niet. Als je wil weten hoe laat het is staat het antwoord met grote letters op het beginscherm van je mobiel. Waarom zou je die niet gebruiken?
Andere generatie misschien.

NB
'Even de tijd checken' als je met iemand in gesprek bent is sowieso not done imo. Horloge of mobiel.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #24 Gepost op: 20 april 2013 – 20:04:05
Mogelijk, maar ik ga voorlopig niks meer uitproberen. Dockers Alpha khaki's, prima broekjes voor minder dan 100 ekkies en makkelijk verkrijgbaar in de juiste beenlengte. Het idee is ook dat ik niks meer hoef te laten vermaken, als ik het enigszins kan vermijden.

Klinkt heel goed. Ga ik uitproberen. Online voor 99zoveel inclusief verzenden, als ik goed heb gekeken.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #25 Gepost op: 20 april 2013 – 20:17:18
Interessant topic, maar ik snap de clou niet helemaal. De één gaat van de exclusieve MTM-merken (of zelfs bespoke) af en de ander gaat juist wel die kant op. Waar gaat het dus over?

Het laatste jaar weinig uitgegeven aan kleding/schoenen (andere prioriteiten). Ik kan nog steeds goed vooruit met de kleding die ik heb (geen mode dus je kan het jaren dragen ;)) al zijn er wel wat openstaande zaken.
Laatst bewerkt op: 20 april 2013 – 20:23:38 door Fedor

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #26 Gepost op: 20 april 2013 – 20:18:32
Je zoekt verkeerd. Je moet de clou hebben.

guest45

  • Gast
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #27 Gepost op: 20 april 2013 – 20:21:04
Waar gaat het dus over?

Naarmate je 'het aanbod' en jezelf beter leert kennen ga je per item over van vanalleswat naar 1-2 merken die jou het beste liggen. Kan bespoke zijn, kan rtw zijn. Je hebt gevonden wat jou ligt en daar blijf je bij.

-edit-
Zit ik een beetje in de buurt, V.?

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #28 Gepost op: 20 april 2013 – 20:23:58
Je zoekt verkeerd. Je moet de clou hebben.
:oops:

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: Choose your guns and stick to them
Reactie #29 Gepost op: 20 april 2013 – 20:40:53
Dit is de spiegel van Mikey:

(Over)jassen: Menco Nieuwenhuis DB cashmere 'camel' coat, navy pure wool SuSu, komend seizoen wil ik er een grove DB visgraat bij. Ik ben elke dag buiten in Rotterdam centrum en wil ook in de winter graag zo min mogelijk hetzelfde dragen.

Pakken: Was MN, allemaal wel 'op' inmiddels. Toen Vanita full canvas, supercomfortabel, budgettechnisch een stapje terug moeten doen naar SuSu, nu weer Vanita, dit keer de Business Basics eens geprobeerd. Belangrijk: Alles wat ik nu koop is effen. Mijn 'one suit'. Een beetje mijn persoonlijke style quirk. Effen pakken zijn het beste te combineren en vervelen nóóit. Gestreepte of geruite shirts, élke das, alles kan erbij. Ik koop ook nog maar twee kleuren, grijs (ok, in een paar varianten) en navy.

Jasjes: MN, Vanita, SuSu, vrijwel alles MtM

Breisels: H&M, sorry, maar heb er gewoon niet meer voor over. Ik draag een of twee keer per maand en alleen in de koude maanden een truitje. Pasvorm van die pullovers en het wolletje voldoen voor mij ruimschoots.

Shirts: LCT (Meh!) MN, SuSu, Vanita, SuSu, toch weer Vanita. Pasvorm top, stofkwaliteit top. Alles MtM. Echt, pas nog een shirt van de plank geprobeerd maar het kan gewoon niet. Echt niet. Oud adagium: RtW past niet!

Polo's: Hier ook Lacoste, Lacoste Life! Normaal krokodilletje, iets slankere pasvorm. Overweeg Maffeis.
 
Broeken: Alles MN, sindsdien geen chino's meer gekocht.

Jeans: Alles Jacob Cohën.

Sokken: Pantherella, De Pio, Turnbull and Asser, Doré Doré, Falke, Burlington, Kemal (cheape looks), maar Pantherella is toch echt het beste. Ben wel een beetje een sokkenfreak. Overweeg Mannen in Stijl, maar ben bang dat het Pantherella niet gaat overtreffen. Oh ja, bordeauxrood. Heel veel bordeauxrood. Gaat bij alles!

Schoenen: Santoni, Borgioli, Magnanni (nooit meer), wat loafertjes van onbekende Italiaanse herkomst, Crockett and Jones, Kings, Suitsupply, Carmina, geloof dat dát een goede kanshebber is als concurrent van C&J waar mijn voorkeur vooralsnog naar uit blijft gaan. Belangrijk: Alles moet zwart!!! (ok, niet alles, maar lees wat ik bedoel) Bij mij op kantoor loopt van de postkamerklerk tot de boardroom op onverzorgd lichtbruin; daar doe ik niet aan mee. Meer en meer zwart hier, met af en toe een gekke uitschieter zoals die tassels die onderweg zijn.

Sneakers: Santoni, Fred Perry, Nike

Ondergoed:CK, BB

Dassen: SuSu, MN, Breuer, Woods of Shropshire, coming up: Cappeli (!) en wat oude dasjes van m'n vader.

Horloge: Vintage Seiko van papa (thanks ouwe! r.i.p.) Volgend jaar hoop ik veertig te worden en dan wil ik mezelf een kadootje geven en na een lange theoretische zoektocht denk ik dat een simpele stalen Datejust met blauwe plaat, geen Romeinse cijfers, gewoon het beste bij me past. Nieuw, Ramone, echt. ;) Of een vintage bicolor, maar de eerste heeft mijn voorkeur. Overigens vertel ik mijn meisje elke dag hoe graag ik er een hebben wil. Eens kijken of dat werkt. : )

Zonnebrillen: Wordt ook een tik. Oakley, Persol 2x, Ray-Ban 2x en ik wil nog een Clubmaster in havana.

Geur: Creed Himalaya, Irish Tweed, Imperial (meh!) en nu terug naar ADP, heel veel: Colonia, Assoluta, Intensa, Essenza.


* * *

Voor 80% van mijn garderobe geldt dat het tijdloos is. De stukken die ik koop zijn over het algemeen niet goedkoop en daarom wil ik er ook lang van kunnen genieten.

Voor mij heeft MtM nog steeds de voorkeur. Bespoke zal het niet worden, ik zie mijn inkomsten niet zoveel stijgen dat ik dat voor mezelf kan verantwoorden. RtW is het gewoon net niet voor me, zal het ook niet worden. Ik ben gewoon een enorme ijdeltuit en wil gewoon dat de fit optimaal is. Heus, ik heb het geprobeerd, hemden van de plank. Het wil gewoon niet. Een jasje heeft nog wel af en toe succes. Is wat vergevingsgezinder en misschien multidimensionaler.

Ik zoek vooral naar duurzaamheid, en dan in de figuurlijke zin van het woord. Stukken die, als je ze niet verslijt, over tien jaar nog steeds kunnen. Niet alleen om financiële redenen, maar voor het gemak, nooit misgrijpen, stukken die een deel van jezelf worden. Het zoeken naar je sartoriale 'ik', om even verder te zweven. :mrgreen: Ik denk dat alles inmiddels wel uitgekristalliseerd is.

Wardrobe zen. :mrgreen:

Misschien dat ik deze post nog een keer of wat zal editten.
Laatst bewerkt op: 22 april 2013 – 10:01:41 door Mikey Fuoco