Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (667978 keer gelezen)

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #60 Gepost op: 13 januari 2006 – 23:04:09
Niels, zou je ook een of meerdere foto's van de zijkant van de schoenen willen posten (dus de schoenen met de zool op de grond van opzij geschoten)? Ik wil wel eens zien hoe de zool van voor doorloopt naar de hak. Is de gehele hak verwijderd om de nieuwe loopzool aan te brengen en daarna opnieuw aangebracht of is het een driekwart verzoling (neus tot en met geleng, daarom noem ik het driekwart verzoling) met aparte verzoling van de hak? Graag close-ups van de zijkant van de hak en van de zijkant van de zool. Bvd.
esus saves, George Nelson withdraws!

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #61 Gepost op: 13 januari 2006 – 23:13:44
Citaat van: "Alboreto"
Niels, zou je ook een of meerdere foto's van de zijkant van de schoenen willen posten (dus de schoenen met de zool op de grond van opzij geschoten)? Ik wil wel eens zien hoe de zool van voor doorloopt naar de hak. Is de gehele hak verwijderd om de nieuwe loopzool aan te brengen en daarna opnieuw aangebracht of is het een driekwart verzoling (neus tot en met geleng, daarom noem ik het driekwart verzoling) met aparte verzoling van de hak? Graag close-ups van de zijkant van de hak en van de zijkant van de zool. Bvd.

Toevallig wilde ik net ook foto's vragen van de zijkant, ivm hakstuk. Ik was benieuwd of het hakstuk onderdeel is van de lederen hak, of dat deze er echt  tussen geplaatst is (ik vermoed het niet ivm ontbreken van spijkers).
Fashion can be bought. Style one must possess.

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #62 Gepost op: 14 januari 2006 – 07:37:35
Citaat van: "Alboreto"
Niels, zou je ook een of meerdere foto's van de zijkant van de schoenen willen posten (dus de schoenen met de zool op de grond van opzij geschoten)? Ik wil wel eens zien hoe de zool van voor doorloopt naar de hak. Is de gehele hak verwijderd om de nieuwe loopzool aan te brengen en daarna opnieuw aangebracht of is het een driekwart verzoling (neus tot en met geleng, daarom noem ik het driekwart verzoling) met aparte verzoling van de hak? Graag close-ups van de zijkant van de hak en van de zijkant van de zool. Bvd.


Heb ik ook naar staan kijken, de zool loopt tot onder de hak door. Het is ook echt een volledig nieuwe hak aangezien mijn vorige heel erg beschadigd waren aan de voorkant. Ik zal vanavond pics posten, moet nu als een gek naar mn werk.

Napoleon

  • Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #63 Gepost op: 14 januari 2006 – 14:56:17
Hier in het gezellige dorpje van mijn ouders leggen ze exact dezelfde zool incl. hak er voor een 50 E op. Scheelt een hoop geld...

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #64 Gepost op: 14 januari 2006 – 17:19:45
Citaat van: "Napoleon"
Hier in het gezellige dorpje van mijn ouders leggen ze exact dezelfde zool incl. hak er voor een 50 E op. Scheelt een hoop geld...


Klopt alleen zijn van bommel zooltjes. Heb na jou tip destijds geinformeerd. Dat soort zolen kan ik hier in Veghel ook halen bij een gediplomeerd Van Bommel schoenmaker. Alleen daar heb ik dus bewust niet voor gekozen omdat ik die zolen serieus niet goed vindt.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #65 Gepost op: 14 januari 2006 – 19:24:32
Zwaluwstaartje is toch anders?
Sailing, an expensive way to travel for free"

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #66 Gepost op: 14 januari 2006 – 19:37:54
Citaat van: "Vodka"
Zwaluwstaartje is toch anders?


Hoe bedoel je?

Napoleon bedoeld dat hij voor 50 euro kan verzolen in Schijndel, alleen dan krijg je een hele Van Bommel zool eronder, ik wilde een hele Rendebach zool aangezien ik, na beide te hebben getest, de Rendebachzool kwalitatief duidelijk beter vind.

En voor 50 euro krijg jij echt geen hele Rendebachzool + Rendebach zwaluwhak gestikt en wel! (ook niet in het pitoreske Brabantse Schijndel :wink: )

Napoleon

  • Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #67 Gepost op: 14 januari 2006 – 19:58:55
Ga je mee naar de schoenmaker dan?

Onder mijn vB liggen toch echt rendebach zolen!

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #68 Gepost op: 14 januari 2006 – 20:02:38
Citaat van: "Napoleon"
Ga je mee naar de schoenmaker dan?

Onder mijn vB liggen toch echt rendebach zolen!


Doe ik!

Elmer

  • Gebruiker
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #69 Gepost op: 14 januari 2006 – 23:44:40
Net weer 3 paar nieuwe schoenen terug van de schoenmaker, nieuw gekochte schoenen hadden alle 3 een leren zool. Ik laat er direct een rubber zooltje onder leggen. Waarom? Anders zijn ze binnen 2 maanden door omdat ik er erg veel op loop en op mijn werk hebben we een vreselijke stenen vloer waar t giga op slijt:)

Jason

  • Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #70 Gepost op: 15 januari 2006 – 00:48:35
Citaat van: "Elmer"
Net weer 3 paar nieuwe schoenen terug van de schoenmaker, nieuw gekochte schoenen hadden alle 3 een leren zool. Ik laat er direct een rubber zooltje onder leggen. Waarom? Anders zijn ze binnen 2 maanden door omdat ik er erg veel op loop en op mijn werk hebben we een vreselijke stenen vloer waar t giga op slijt:)


Even denken... John Edward was het toch? Staat genoteerd.
Op de lijst met adressen te mijden wegens schoenonvriendelijkheid.
 :wink:

Elmer

  • Gebruiker
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #71 Gepost op: 15 januari 2006 – 11:13:57
Weet dat 99% er hier zo over denkt! Maar vind het onzin om zoveel meer te gaan betalen als ik er zelf niets van merk. Tuurlijk is een leren zool mooier, dat is een feit... maar als het me 300euro meer per jaar kost vind ik het wat overdreven... De schoenenman op mijn werk vind het ook vreselijk dat ik het doe, maar die staat zelf de hele dag op tapijt in de winkel.. dus dat scheelt enorm!

Napoleon

  • Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #72 Gepost op: 15 januari 2006 – 11:16:15
Ik zag bij de vB schoenen dat ze dat ook doen, maar dan louter in het midden van de zool een rubberen stukje, je ziet er dan ook niets van. Is dit geen optie? Zon stuk rubber aan de rand van schoen is echt geen gezicht!

Elmer

  • Gebruiker
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #73 Gepost op: 15 januari 2006 – 11:44:27
Klopt... zelf vind ik dit nog lelijker! "Doe het dan helemaal of niet'' geloof ook niet dat het echt goed werkt!

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #74 Gepost op: 15 januari 2006 – 11:50:19
Citaat van: "Elmer"
Klopt... zelf vind ik dit nog lelijker! "Doe het dan helemaal of niet'' geloof ook niet dat het echt goed werkt!


Werkt wel goed en ziet er idd 100 keer beter uit, vraag maar aan Jacob
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'