Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729160 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #285 Gepost op: 12 april 2007 - 13:08:48
Citaat van: "Vortex"
Mooie lichte schoen en netjes verzoold. Bij wie heb je dat laten doen en natuurlijk de grote vraag: wat was je kwijt?

Die schoenen zijn in het echt ietsje donkerder. Het zijn de sandown's uit de handgrade van C&J.
Bij van Heubel laten maken in maastricht via S&S voor EUR 59,-!

Ik weet overigens nog niet geheel zeker of ik wel 100% tevreden ben!

De originele kleur ziet er overigens meer als volgt uit!:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #286 Gepost op: 12 april 2007 - 13:38:51
Citaat van: "Migliore"
Bij van Heubel laten maken in maastricht via S&S voor EUR 59,-!

Ik weet overigens nog niet geheel zeker of ik wel 100% tevreden ben!

Waarom niet?

Ikzelf heb een beetje mijn twijfels m.b.t. tot Heubel. Ik weet nog niet of ik tzt daar mijn C&J handgrades naar toe ga brengen voor een volledige nieuw onderwerk.

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #287 Gepost op: 23 juni 2007 - 19:42:32
Vandaag mijn verzoolde (gehele onderwerk) C&J Cliveden opgehaald bij Rapide in Amsterdam. Ben er zo op het eerste oog erg tevreden over. Kostte €85 voor gehele onderwerk, met zwaluwstaart.

Geleng liep eerst recht (overdwars) en zit nu een mooie bolling in. Schoen mag er in ieder geval weer zijn!

"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #288 Gepost op: 23 juni 2007 - 20:01:48
Dat ziet er goed uit...........mooi :D

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #289 Gepost op: 11 april 2008 - 23:23:53
Is er al duidelijkheid over hoe ze bij S&S hun schoenen laten verzolen? Ik heb al twee paar bij hun gekocht en ze zeiden toen dat ik via hen kon laten verzolen. Nu toen zeiden ze enkel iets over halve zolen en omdat ik zelf niet echt thuis ben in die materie wist ik niet dat er ook andere manieren zijn die me nu wel beter lijken. Kan iemand me helpen? En als ik ze naar een andere schoenmaker wil brengen wat moet ik vragen om de beste zorgen voor mn schoenen te garanderen. Ik betaal liever iets meer voor degelijk werk.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #290 Gepost op: 11 april 2008 - 23:47:11
Citaat van: "MaChemist"
Is er al duidelijkheid over hoe ze bij S&S hun schoenen laten verzolen? Ik heb al twee paar bij hun gekocht en ze zeiden toen dat ik via hen kon laten verzolen. Nu toen zeiden ze enkel iets over halve zolen en omdat ik zelf niet echt thuis ben in die materie wist ik niet dat er ook andere manieren zijn die me nu wel beter lijken. Kan iemand me helpen? En als ik ze naar een andere schoenmaker wil brengen wat moet ik vragen om de beste zorgen voor mn schoenen te garanderen. Ik betaal liever iets meer voor degelijk werk.

S&S laat zijn schoen via een speciaal programma bij Heubel (in maastricht) maken. Dat kan met halve en hele zool. Ook kunnen schoenen naar de fabriek terug gestuurd worden. Dat kost wel een kapitaal, maar dan wordern ze op de originele leest geheel gereviseerd!

Gebruik even de zoekfuntie voor verder info over verzolen via Heubel en S&S!

:arrow:  kijk ook even aan het begin van dit topic op pagina 1

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #291 Gepost op: 12 april 2008 - 09:44:17
Ik heb alles es doorgelezen maar wat me nog niet duidelijk wordt is of de zolen enkel geplakt worden of ook nog es doorstikt zoals dat door jou zelf ook in vraag wordt gesteld. Is hier al enige duidelijkheid over? Wat is aan te raden als je een eerste maal laat verzolen, een halve of en gehele nieuwe zool? Of zoals sommige hier schrijven eerst een halve en volgende keer een ganse? En wat als ze een blake schoen moeten verzolen, dan kan je enkel maar een plakzool nemen of zie ik dat verkeerd?

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #292 Gepost op: 15 april 2008 - 17:37:08
Vandaag mijn C&J Sandown Handgrades via S&S ter reparatie aangeboden. Ze gaan dus, als het goed is, naar van Heubel in de Rechtstraat. Ik ben benieuw hoe het resultaat is en zal er hier ook zeker van berichten inclusief pics. Ik heb gevraagd naar nieuwe zolen en nieuwe hakstukken!

Op mijn vraag of de hele of halve zool vervangen kreeg ik een duidelijk antwoord:
“Een halve zool is een betere optie omdat dan niet de gelengveer opnieuw gemonteerd hoeft te worden”.

Het komt blijkbaar de stabiliteit niet ten goede als die opnieuw in gelijmd moet worden.

1 jaar verder en mij halve zolen via S&S bij Heubel zijn versleten!
Goede trackrecord dus imho!
Echter nu geef ik Danny en keer een kans en zal ze nu via Monfrance aanbieden voor een Royal Treatment!

Ik zal straks even pics posten van de schoen in huidige staat, en over een week of 4 in nieuwe royal staat!

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #293 Gepost op: 15 april 2008 - 19:24:08

Wel is goed te zien dat het zwaluwstaartje prima gemonteerd is en dat ook de halve zool, na 1 jaar nog steeds niet loslaat op het overgangs punt midden onder de voet!

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #294 Gepost op: 15 april 2008 - 20:30:50
Doen ze niet moeilijk bij Monfrace als je de schoenen er niet gekocht hebt? En om even terug te komen tot mijn eerdere onbeantwoorde vraag hoe de halve zol bevestigd is. Is ie enkel gelijmd of ook gestikt? Sorry als ik mss teveel vragen stel maar ben erg geboeid door deze materie en ben vooral geboeid geraakt dor dit forum. Dank bij voorbaat.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #295 Gepost op: 15 april 2008 - 20:45:52
Doen ze niet moeilijk bij Monfrace als je de schoenen er niet gekocht hebt?

Maakt niet uit. Monfrance biedt The Royal Treatment gewoon aan, dan maakt het niet uit of je de schoenen er hebt gekocht.

Arrow

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #296 Gepost op: 15 april 2008 - 20:59:48
Ik breng (en koop) veel van mijn schoenen bij Hermans te utrecht voor reparatie. Neem dan altijd de duurste zolen, ben even de naam daarvan kwijt. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de geboden kwaliteit. Iemand enig idee bij wie Hermans dit uitbesteed??

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #297 Gepost op: 16 april 2008 - 09:47:27
En om even terug te komen tot mijn eerdere onbeantwoorde vraag hoe de halve zol bevestigd is. Is ie enkel gelijmd of ook gestikt?

Volgens mij alleen gelijmd!
Dat kan dus zowiezo beter want er worden ook halve onderwerken geleverd die wel doorgestikt zijn!

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #298 Gepost op: 17 april 2008 - 22:17:47

1 jaar verder en mij halve zolen via S&S bij Heubel zijn versleten!
Goede trackrecord dus imho!
Echter nu geef ik Danny en keer een kans en zal ze nu via Monfrance aanbieden voor een Royal Treatment!

Ik zal straks even pics posten van de schoen in huidige staat, en over een week of 4 in nieuwe royal staat!

Zucht......

Sta ik daar met mijn C&J's bij  Monfrance, hebben ze geen idee wat ik bedoel met een "TRT behandeling". Ik ben blijkbaar de eerste die via hen de schoenen naar Danny te A'dam wil sturen voor een TRT.
Ik wordt morgen door de eigenaar teruggebeld, want de verkopers van vandaag wisten het dus niet. Wel hadden ze een prachtige verzameling van TRT producten. Heb 2 stiften voor de zijkanten van de zolen meegenomen.

Ook de collectie Magnani's en Borgioli was erg fraai. De Noble Blue's van VB waren overigens ook erg mooi om te zien!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #299 Gepost op: 17 april 2008 - 22:27:47
Zucht......

Sta ik daar met mijn C&J's bij  Monfrance, hebben ze geen idee wat ik bedoel met een "TRT behandeling". Ik ben blijkbaar de eerste die via hen de schoenen naar Danny te A'dam wil sturen voor een TRT.
Ik wordt morgen door de eigenaar teruggebeld, want de verkopers van vandaag wisten het dus niet. Wel hadden ze een prachtige verzameling van TRT producten. Heb 2 stiften voor de zijkanten van de zolen meegenomen.

Lekker verhaal. Neem aan dat de eigenaar wel weet wat de bedoeling is.
Toevallig een plaatje van die stiften?