Citaat van: "Mr.Barry"Citaat van: "Fashion Victim"Schoenmaker Koetsier in Boskoop.Altijd origineel merk zolen ook Dat heb ik nog nooit gezien/gehoord. (ben niet erg op de hoogte van het hele verzolen hoor)Veel nederlandse schoenmakers verzolen met zoolleer van Van Bommel en Van Lier.Voordeel is dat het net zo matig van kwaliteit is als het origineel en dus ook net zo hard slijt. Dat levert het de fabrikant ook weer geld op, soort printer-inktpatroon constructie.
Citaat van: "Fashion Victim"Schoenmaker Koetsier in Boskoop.Altijd origineel merk zolen ook Dat heb ik nog nooit gezien/gehoord. (ben niet erg op de hoogte van het hele verzolen hoor)
Schoenmaker Koetsier in Boskoop.Altijd origineel merk zolen ook
Citaat van: "MaChemist"Hoeveel kost het bij C&J om je schoenen te laten verzolen. Ik veronderstel dat ze ze daar wel verzolen op de originele leest. Worden ze dan ook terug randgenaaid? Zoals ergens hier te lezen staat kan je de eerste verzoling mss via S&S laten doen (klein onderhoud) en een volgende keer een gehele revisie (groot onderhoud). En zo telkens afwisselen.Zo doe ik het dus ook op advies van S&S zelf. Eerste keer halve geplakte zool via huisschoenmaker, volgende keer volledig onderwerk op originele leest in werkplaats C&J. En zo afwisselen!Kost bij C&J ongeveer eur 140,- en je bent de schoenen +/- 4 weken kwijt!
Hoeveel kost het bij C&J om je schoenen te laten verzolen. Ik veronderstel dat ze ze daar wel verzolen op de originele leest. Worden ze dan ook terug randgenaaid? Zoals ergens hier te lezen staat kan je de eerste verzoling mss via S&S laten doen (klein onderhoud) en een volgende keer een gehele revisie (groot onderhoud). En zo telkens afwisselen.
Ze zijn precies nieuw. In een woord erg mooi vakwerk wat het wachten meer als waard lijkt. Voel je het verschil als je er op loopt. Door de nieuwe kurkvulling moet je dus opnieuw wat inlopen neem ik aan.
Heel simpel gezegd een metalen of kunststof 'veer' die in lengterichting in je schoen ligt en 'tegendruk' biedt aan de holling van de voet. Als er een deskundige is met een beter inzicht of betere uitleg, dan leg ik hier ook graag mijn oor te luisteren, want ik heb ook alleen maar mijn beperkte 'sf-kennis'.