Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729087 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #1290 Gepost op: 22 december 2012 - 14:55:32
Nee joh. Aanstellerij, die spuugglans. Mooie schoentjes, avvo.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1291 Gepost op: 22 december 2012 - 15:02:44
Al klaar :D Danny is een koning.

plaatje

plaatje

plaatje

Deze schoenen zijn dus meer dan 10 jaar oud en ten minste een keer per week gedragen. Op beide neuzen zaten een aantal hele diepe krassen die TRT er helemaal uit heeft gekregen. Natuurijk zitten er nog gewoon kreukels in het leer maar dat geeft IMHO alleen maar karakter. Ieder cent waard.
Nice.

Heb je er specifiek om gevraagd om de neuzen niet teveel op te poetsen? Of ligt het aan de foto's dat ze een beetje dof lijken? Dit lijkt me een uitstekende schoen voor een 'spit shine'.
Het poetsen van schoenen is überhaupt al behoorlijk 'next level' in Nederland. Laat staan een spitshine.
Laatst bewerkt op: 22 december 2012 - 15:04:35 door Desiderata

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #1292 Gepost op: 22 december 2012 - 15:05:02
Heb je er specifiek om gevraagd om de neuzen niet teveel op te poetsen? Of ligt het aan de foto's dat ze een beetje dof lijken? Dit lijkt me een uitstekende schoen voor een 'spit shine'.

Ik heb er niet specifiek om gevraagd, was benieuwd wat hij er nog van kon maken. Ze glimmen ook hard genoeg zo, ik ben geen fan van spit shine, mij te opzichtig.
The man with style, is the man who can smile

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1293 Gepost op: 22 december 2012 - 15:42:05
Kun je weer prima mee voor de dag komen, Avvo. Mooi werk van Danny.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1294 Gepost op: 22 december 2012 - 15:57:07
Mooi geworden inderdaad, glimmen ook voor mij genoeg.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #1295 Gepost op: 22 december 2012 - 18:31:30
Ik heb laatst een paar Magnannis laten verzolen bij Hendrik's Ambachtelijke Schoenmakerij. De zool begon bij één schoen los te laten bij de teen, dus was hard nodig. En niet eens zoveel gedragen. Maar goed, mooi verzoold wat mij betreft. Ik had er alleen niet aan gedacht nog een 'before' foto te maken en had ze ook al een stukje ingelopen, dus jullie zullen het hier mee moeten doen.

Charlie

• Gast
Reactie #1296 Gepost op: 22 december 2012 - 19:14:48
Het lijkt wel alsof het middenstuk doordrenkt is met water...

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #1297 Gepost op: 22 december 2012 - 19:52:47
Interessante observatie Charlie, maar ik heb geen idee heb hoe je hier op komt. Care to elaborate?

guest45

• Gast
Reactie #1298 Gepost op: 22 december 2012 - 19:55:09
Ik denk dat het 'middenstuk' is opgeschuurd zodat de zool in doorsnede taps toeloopt naar de originele zool om beter aan te sluiten.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #1299 Gepost op: 22 december 2012 - 20:05:45
Kan niet oordelen over de kwaliteit, maar mooi ziet het er niet uit idd, Charles.

Echter is dit natuurlijk snel te verhelpen door over de gehele zool donkere lak te smeren..

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #1300 Gepost op: 22 december 2012 - 20:22:05
Chris, je hebt het dan over het stuk dat wél verzoold is, maar wat aansluit op het stuk dat níet verzoold is? Dat kan inderdaad kloppen. Zie de derde foto; vlak vóór de zwarte lijn zie je schaafmarkeringen. Als ik langs de zijkant kijk is ook goed te zien dat de zolen overlappen. De aansluiting is overigens heel goed, de overgang lijkt op de foto 'harder' dan deze in werkelijkheid is; je kunt 'm nauwelijks voelen als je er met je duim langs gaat. Zie foto onderdaan deze post, al is het erg moeilijk om op de foto te zetten.

Wb de kleur van het leer; dat maakt mij niet zoveel uit. Ik ben het ermee eens dat het mooier zou zijn als de nieuwe zool ongeveer dezelfde kleur gehad zou hebben, maar dit is een puur cosmetisch en heeft er niets mee te maken of de schoenen goed / mooi (in de zin van vakwerk) verzoold zijn. Na drie wandelingetjes en een poetsbeurt zie je dit toch niet meer. Overigens vind ik deze oplossing, waarbij het leer deels verkleurd is en een lijn op het leer is getekend (waarmee denk ik een soort 'fiddle waist' gesimuleerd moet worden), met alle respect, mooier dan de meeste halve verzolingen die ik langs heb zien komen in dit topic. Bijvoorbeeld hier en iets verder naar beneden op die pagina, waar er een abrupte overgang zit.

Laatst bewerkt op: 22 december 2012 - 20:34:58 door Janus

guest45

• Gast
Reactie #1301 Gepost op: 22 december 2012 - 20:41:55
Ja, zo een 'tapse overgang' is juist goed. Al had het mss iets mooier afgewerkt mogen worden.

Charlie

• Gast
Reactie #1302 Gepost op: 22 december 2012 - 20:50:35
Interessante observatie Charlie, maar ik heb geen idee heb hoe je hier op komt. Care to elaborate?

Als je kijkt naar de middenstukken van de zool, dan zien die er veel donkerder uit. Eigenlijk hetzelfde wanneer je met je schoenen door het water loopt.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #1303 Gepost op: 22 december 2012 - 20:54:30
@ Chris, duidelijke illustratie :) Zo is het inderdaad. Ter lering; waar zie jij fouten in de afwerking? Of heb je het dan ook over het kleurverschil, en vind je deze oplossing minder dan bijv. die twee paren waar ik naar link in m'n vorige post hier? Zelf vind ik dat ik voor de prijs (< €40) niets te klagen heb.

@ Charlie, vreemde associatie. Ja, het leer is duidelijk donkerder, en leer wordt donkerder als het nat wordt. Dat is echter niet bepaald de enige manier waarop leer een donkerder kleur kan aannemen.

guest45

• Gast
Reactie #1304 Gepost op: 22 december 2012 - 21:20:39
Nee Janus, ik zie geen fouten. Het had van mij iets mooier afgewerkt mogen worden maar that's it. Voor dat geld lijkt het me prima zolang er in de originele gaten gestikt is.