Chris, je hebt het dan over het stuk dat wél verzoold is, maar wat aansluit op het stuk dat níet verzoold is? Dat kan inderdaad kloppen. Zie de derde foto; vlak vóór de zwarte lijn zie je schaafmarkeringen. Als ik langs de zijkant kijk is ook goed te zien dat de zolen overlappen. De aansluiting is overigens heel goed, de overgang lijkt op de foto 'harder' dan deze in werkelijkheid is; je kunt 'm nauwelijks voelen als je er met je duim langs gaat. Zie foto onderdaan deze post, al is het erg moeilijk om op de foto te zetten.
Wb de kleur van het leer; dat maakt mij niet zoveel uit. Ik ben het ermee eens dat het mooier zou zijn als de nieuwe zool ongeveer dezelfde kleur gehad zou hebben, maar dit is een puur cosmetisch en heeft er niets mee te maken of de schoenen goed / mooi (in de zin van vakwerk) verzoold zijn. Na drie wandelingetjes en een poetsbeurt zie je dit toch niet meer. Overigens vind ik deze oplossing, waarbij het leer deels verkleurd is en een lijn op het leer is getekend (waarmee denk ik een soort 'fiddle waist' gesimuleerd moet worden), met alle respect, mooier dan de meeste halve verzolingen die ik langs heb zien komen in dit topic.
Bijvoorbeeld hier en iets verder naar beneden op die pagina, waar er een abrupte overgang zit.