Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038429 keer gelezen)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #645 Gepost op: 07 juli 2009 - 22:50:57
Heren, bedankt! Ik moest het even zeker weten. --Gaat weer verder met het bedenken van zijn perfecte mtm-shirt--

Dit is alvast een goed begin. Mag ik verder suggereren: enkele knopenlijst, parelmoer knopen, geen borstzakje en het kan al bijna niet meer fout gaan ;)

Mediaman

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #646 Gepost op: 07 juli 2009 - 22:55:00
Dit is alvast een goed begin. Mag ik verder suggereren: enkele knopenlijst, parelmoer knopen, geen borstzakje en het kan al bijna niet meer fout gaan ;)

Check, check, check,....driemaal een vinkje.

--Verzinkt weer in gedachte en mompelt iets over Oxford en Egypte,...--

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #647 Gepost op: 07 juli 2009 - 22:59:53
Check, check, check,....driemaal een vinkje.

--Verzinkt weer in gedachte en mompelt iets over Oxford en Egypte,...--

Waar ga je het laten maken als ik zo vrij mag zijn? Denk bijvoorbeeld niet alleen aan de kwaliteit (als in zachtheid) van het stofje, maar ook aan de kwaliteit (stevigheid!) van de afwerking (weinig zo vervelend als loslatende knopen vind ik zelf, of slecht gezoomde knoopsgaten), en daarbij slijtvastheid van het katoen. Ik zit op mn werk bijvoorbeeld vaak met mn ellebogen op het bureau, denk dat ik dat niet lang zou kunnen doen met een flinterdun Egyptisch stofje.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #648 Gepost op: 07 juli 2009 - 23:00:34
Platte knopen, geen hoge boorden en geen rare plooitjes, tenzij je all out bespoke Napolitaans gaat. KISS.  :idea: :!: :wink:

Mediaman

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #649 Gepost op: 07 juli 2009 - 23:08:08
Ik denk aan de LCT-actie en je opmerking over het Egyptisch katoen is er een om over na te denken als kantoorslaaf.

@D. Check boord, check rare plooitjes,...ik wel mooie kleine vrij dikke parelmoer knoopjes gezien.

--Staart weer voor zich uit in het niets, lichte glimlach, roept een paar keer 'parelmoer'---

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #650 Gepost op: 07 juli 2009 - 23:17:11
Shirt wat langer zodat ie niet uit de broek komt (als je lang bent). Let er dan ook op dat er een extra knoop aanzit, anders heeft het nog geen zin...

Mediaman

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #651 Gepost op: 07 juli 2009 - 23:25:18
Shirt wat langer zodat ie niet uit de broek komt (als je lang bent). Let er dan ook op dat er een extra knoop aanzit, anders heeft het nog geen zin...

Check, en niet zo'n bloedirritant reserveknoopje dat over je broekband 'piept'! :evil:

--Mompelt nu onverstaanbaar binnensmonds--

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #652 Gepost op: 08 juli 2009 - 07:37:13

Eensch, maar dat zou een goede opmeter zelf voorstellen, hoop ik.
Niets zo veranderlijk als de mens

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #653 Gepost op: 08 juli 2009 - 10:03:32

... Ik zit op mn werk bijvoorbeeld vaak met mn ellebogen op het bureau, denk dat ik dat niet lang zou kunnen doen met een flinterdun Egyptisch stofje.

De dikte van de weving is niet samenhangend met het soort katoen. :idea:

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #654 Gepost op: 08 juli 2009 - 10:37:01
Bij LCT werd me verteld dat Egyptisch katoen wel fijngevoeliger en kwetsbaarder is.

In dat licht kan ik me voorstellen dat, bij intensief dragen op de werkplek, bij sommigen de elleboog-regio te lijden heeft.

Maar ik heb tot nu toe alleen ervaring met Egyptisch katoen als laken in mijn slaapzak.
En dat is erg fijn en nog zonder gaatjes.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #655 Gepost op: 08 juli 2009 - 10:46:00
De dikte van de weving is niet samenhangend met het soort katoen. :idea:

Daar heb je dan weer gelijk in. Maar mijn ervaring met extreem dure Italiaanse shirts (daarmee bedoel ik dus het bekijken/voelen in de winkel  :mrgreen:) is dat ze meestal van een zeer fijn, dun stofje zijn gemaakt en niet erg 'slijtvast' overkomen...

Arjan Etemadi

• Gebruiker
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
Overhemden algemeen
Reactie #656 Gepost op: 08 juli 2009 - 13:49:50
Of je moet de 50/50 cotton-silk nemen van Alumo. Zeer prijzig, maar slijtvaster ;)

Iemand al ervaringen hiermee? Heb het in de Alumo boeken gezien, maar vraag me af wie dat zou bestellen
Laatst bewerkt op: 08 juli 2009 - 13:52:27 door Arjan Etemadi
If money is your hope for independence you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience, and ability.

InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #657 Gepost op: 08 juli 2009 - 14:56:48
Of je moet de 50/50 cotton-silk nemen van Alumo. Zeer prijzig, maar slijtvaster ;)

Iemand al ervaringen hiermee? Heb het in de Alumo boeken gezien, maar vraag me af wie dat zou bestellen

Care to show us a picture? :) Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #658 Gepost op: 08 juli 2009 - 15:28:17
Care to show us a picture? :) Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
En een prijs indicatie :-)
Voert vader Ettemadis deze stoffen, Arjan?
Niets zo veranderlijk als de mens

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #659 Gepost op: 09 juli 2009 - 09:23:41
Bij LCT werd me verteld dat Egyptisch katoen wel fijngevoeliger en kwetsbaarder is.

Onzin. Egyptisch katoen (Gossypium barbadense) is dankzij z'n relatief lange vezels juist slijtvaster dan 'gewoon' katoen (Gossypium hirsutum).

Ik ben geen textielexpert, maar de salesmannetjes bij LCT duidelijk evenmin.