Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1041648 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Overhemden algemeen
Reactie #615 Gepost op: 07 juni 2009 - 21:26:49
Ik zou me minder storen aan de hoek van het knoopsgat dan aan het slordige stikwerk langs de randen.

Anders ik wel. Mag hopen dat het geen duur hemd was.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mediaman

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #616 Gepost op: 07 juni 2009 - 21:48:47
€ 50,- typisch geval van dat ik beter had moeten kijken voor de koop. Ach ja, die dingen gebeuren.

david

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #617 Gepost op: 11 juni 2009 - 19:37:30
High and low.

High:

Mosca Bianco

Low:

Dit is een verhaal apart. Ik heb op ebay een aantal boorden uit de jaren 20 gekocht. Afwisselen is onbeperkt mogelijk. Het enige is dat ik nog een beetje moeite heb met het juist strikken van de das. Bovendien is de maat van de boord is nog niet OK. En de boord is van celluloid. Vintage en bijzonder is het zeker. Ik draag dit (meer semi casual/niet zakelijk) met een FilippaK V hals trui.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #618 Gepost op: 11 juni 2009 - 22:46:34
Lijkt dat die kraag nogal spant rond je nek.

david

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #619 Gepost op: 11 juni 2009 - 22:59:50
Dat vond ik ook. Het is moeilijk de maat goed te krijgen. Dit lijkt een inch te klein.

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #620 Gepost op: 28 juni 2009 - 20:47:29
ik las zojuist een mooi succesverhaal. Twee collega studenten van mijn universiteit hadden een tijdje terug voorzichtig een eigen bedrijfje opgezet wat maathemden zou leveren. Dit groeide uit onder de naam Shirby en bewerkstelligde uiteindelijk een omzet van 60K op jaarbasis.

Niet slecht voor een paar studenten die dit naast hun studie doen.

Nu hebben ze sinds kort hun eigen winkel in Breda en hun label draagt nu een andere naam: Michael Giso. Binnenkort komt er nog een winkel bij in Singapore naar ik begreep en binnen  jaar willen de heren met een volwaardige collectie op de catwalk in Milaan staan.

Ik vond het een leuk verhaal en bovenal een mooie gedachte dat deze succesverhalen zelfs in tijden van crisis gewoon mogelijk zijn.

zie: www.michael-giso.com

Prijzen waren voorheen om en nabij de 100 euro afhankelijk van de stofkeuze.
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #621 Gepost op: 28 juni 2009 - 21:22:15
Zeker weten waar Mr.G. Leuk succes verhaal en erg leuk voor de betreffende studenten. Blijft er echter wel bij dat ik alle Shirby hemden tot nu toe over-the-top en met niet geweldige fit vond.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #622 Gepost op: 28 juni 2009 - 21:24:16
Zeker weten waar Mr.G. Leuk succes verhaal en erg leuk voor de betreffende studenten. Blijft er echter wel bij dat ik alle Shirby hemden tot nu toe over-the-top en met niet geweldige fit vond.

heb ook wel eens wat voorbeelden van hen gezien, beetje 'trendy' spul met allerlei contrastdingetjes en overload aan knopen op de boord. Moet je van houden.. Kwaliteit weet ik niet veel over.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #623 Gepost op: 28 juni 2009 - 21:28:42
Klinkt natuurlijk leuk een winkel in Singapore, denk dat ze zich daar een beetje tussen de echt goedkope shirtmakers en de duurdere merken willen positioneren. Alleen volgens mij komt hun spul ook uit een Aziatisch land, dus betwijfel of dat nou echt een succes wordt.
Ronduit lachwekkend klinkt m.i. het voornemen om met een volwaardige collectie op de catwalk in Milaan te staan.

Maar goed, leuk voor ze dat ze succes hebben.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #624 Gepost op: 28 juni 2009 - 21:32:42
Laatste tijd staat dat de krant vol van dat soort studenten welke eigen ondernemingen beginnen op het gebied van maatwerk (week of 2 terug ook al in de pers). Komt ook regelmatig hier natuurlijk voorbij.

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #625 Gepost op: 28 juni 2009 - 22:19:13
Even gespiekt op hyves en de heren zijn ook lid van de 'Stijlforum-hyve' dus wellicht volgt er nog een reactie van hen.

Voor zover ik kon achterhalen hebben ze plannen in Singapore omdat hun leverancier daar zit. Hij wil daar een vestiging openen waar hun label verkocht zal worden.

Maar zowieso hulde voor dat pand in Breda. Toch weer een hele stap naar boven van het kantoortje op de uni dat ze voorheen betrokken. Tevens hebben ze hun prijzen opgewaardeerd. Shirts zijn nu vanaf 100 en gaan tot 180 euro.

Overigens heb ik daar een keer een factuur aangevraagd voor maathemden voor mijn dispuut maar uiteindelijk zijn we toch voor de heren van tailormadesuits.nl gegaan. Omdat zij meer maatwerk konden leveren voor minder.
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #626 Gepost op: 28 juni 2009 - 22:40:11
Laatste tijd staat dat de krant vol van dat soort studenten welke eigen ondernemingen beginnen op het gebied van maatwerk (week of 2 terug ook al in de pers). Komt ook regelmatig hier natuurlijk voorbij.
Ja precies je wordt er onderhand wel ziek van en het is allemaal maatwerk van de bovenste plank.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #627 Gepost op: 28 juni 2009 - 22:53:07

Maar zowieso hulde voor dat pand in Breda. Toch weer een hele stap naar boven van het kantoortje op de uni dat ze voorheen betrokken.

5 zaken in 5 jaar (aldus de website) is wel heel ambitieus overigens..

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #628 Gepost op: 28 juni 2009 - 23:09:03
Ach altijd goed om ambitie te hebben..  :roll:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #629 Gepost op: 02 juli 2009 - 17:49:36

Speaking of the devil. Nu geen studenten, maar wel weer een artikel over "maatshirts", deze keer van onze vrienden van ShirtbyHand:

http://www.fd.nl/artikel/11881300/bewust-vietnamezen-boven-dertig-aangenomen