Auteur Topic: Kledingkeuze Sollicitatie  (195126 keer gelezen)

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #30 Gepost op: 15 juli 2013 – 11:45:10
In mijn scene wel ja  :mrgreen:

Bizar. Waar werk je? :)

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #31 Gepost op: 15 juli 2013 – 11:58:32
Retail toch? Jasje, shirt, broek. Geen das, geen pochet. Jasje toont al voldoende goede wil.

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #32 Gepost op: 15 juli 2013 – 12:13:54
precies, op je 24e in de retail komt het dan misschien wat ongemakkelijk over als je met das en pochet je gesprek ingaat. Ik zou ook eerst een beetje achter de cultuur vh bedrijf proberen te komen
Be yourself no matter what they say

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #33 Gepost op: 15 juli 2013 – 13:43:35

Met dit weer wel hoor, maar dan rol ik mijn mouwen op.

Ik ook maar als ik ga lunchen  - ook in de kantine, ik bedoel bedrijfsrestaurant - doe ik altijd mijn jasje aan.
The man with style, is the man who can smile

mscofield

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #34 Gepost op: 16 juli 2013 – 00:45:29
Retail toch? Jasje, shirt, broek. Geen das, geen pochet. Jasje toont al voldoende goede wil.

precies, op je 24e in de retail komt het dan misschien wat ongemakkelijk over als je met das en pochet je gesprek ingaat. Ik zou ook eerst een beetje achter de cultuur vh bedrijf proberen te komen

Dank, beiden. De twijfel voor het pak met das was omdat het toch wel een bijbaantje is die ik enorm graag zou willen bemachtigen en ik niet uiteindelijk op zoiets wil worden afgewezen. Het gaat trouwens om een chique juwelier te Amsterdam. Zijn een beige broek, lichtblauw shirt, donkerbruin jasje passend voor een dergelijke sollicitatie? Dit is al wel heel wat anders dan ik in eerste instantie inderdaad in gedachten had. :)

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #35 Gepost op: 16 juli 2013 – 00:49:34
Hmmm, chique juwelier, dan twijfel ik eigenlijk een beetje. Wat is de dresscode van het mannelijk personeel van deze juwelier? Zou je aanraden om je daar aan te spiegelen.

mscofield

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #36 Gepost op: 16 juli 2013 – 08:45:19
Hmmm, chique juwelier, dan twijfel ik eigenlijk een beetje. Wat is de dresscode van het mannelijk personeel van deze juwelier? Zou je aanraden om je daar aan te spiegelen.
Dat is wat ik dacht ja, ook al ben ik maar 'de 24-jarige part timer'. Daar loopt men zowel in pak+das, maar vaker in broek+los jasje combinatie. Ik dacht dat je bij een sollicitatie toch net even een schepje er boven op moet doen.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #37 Gepost op: 16 juli 2013 – 08:55:19
(...) Ik dacht dat je bij een sollicitatie toch net even een schepje er boven op moet doen.

Nee hoor, gewoon je casual combinatie aantrekken – ik neem aan dat je je hierin ook het prettigste voelt?

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #38 Gepost op: 16 juli 2013 – 09:00:30
Hoeveel van jullie hebben de afgelopen jaren vaker gesolliciteerd? Hoor hier nogal wat wijsheden voorbij komen waar volgens mij veel te lang over nagedacht wordt. Zolang je er verzorgd bijloopt (en dat loopt de SF-er) komt het allemaal wel goed.

Tenzij het er dik bovenop ligt wat men in de organisatie draagt en de cultuur heel uitgesproken is, kom je altijd prima voor de dag in een pak. Met of zonder das hangt van eerder genoemde af en dat is het enige waar ik ooit mee heb afgewisseld (wel/niet dragen).

Pochet gewoon niet doen. Stijlstatements maak je maar op een ander moment, niet tijdens een sollicitatiegesprek.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #39 Gepost op: 16 juli 2013 – 09:09:07
I'm with Floriss.

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #40 Gepost op: 16 juli 2013 – 09:10:18
woorden van gelijke strekking in reactie #33
Be yourself no matter what they say

mscofield

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #41 Gepost op: 16 juli 2013 – 09:24:55
Ik heb het gevoel dat een pak inderdaad safe is, alleen voel ik mij inderdaad prettiger in een van mijn losse jasjes. Maar dit zal eerder door de mindere kwaliteit van mijn pak komen dan het feit dat het een pak is. Nieuw pak zoeken dan maar, binnen een scherp budget en voor langer dan alleen tijdens de sollicitatie. :) Bedankt allen op deze zonnige ochtend!

guest45

  • Gast
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #42 Gepost op: 16 juli 2013 – 09:28:59
Maar zal jij je ook gemakkelijk voelen als jij in jasje aankomt en je tegenover pakken komt te zitten? :mrgreen:

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #43 Gepost op: 16 juli 2013 – 09:32:37
Zolang je er verzorgd bijloopt (en dat loopt de SF-er) komt het allemaal wel goed.

Zolang hij maar niet in pak zonder jasje, met das gaat ;)

mscofield

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #44 Gepost op: 16 juli 2013 – 09:35:13
Maar zal jij je ook gemakkelijk voelen als jij in jasje aankomt en je tegenover pakken komt te zitten? :mrgreen:
Ik denk dat ik dan eerst rood word, vervolgens begin te huilen en uiteindelijk zo hard mogelijk ga rennen..  :cry: