Auteur Topic: conservatief-studentikoos kledingprofiel  (66383 keer gelezen)

Jaap-Wim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
conservatief-studentikoos kledingprofiel
Reactie #120 Gepost op: 15 augustus 2005 - 18:58:21
Citaat van: "Elmer"
Wel mooi al deze reacties. Ik krijg er ook best vaak opmerkingen over! Zeer divers! ''Wat zie jij er top gekleed uit'' ''je lijkt wel een ouwe lul'' etc. Maar op dit moment voel ik mij het best in die kleding! Waarom zou ik mij dan anders gaan kleden? Omdat ik mij anders kleed dan de meeste om mij heen? Omdat ik mij klassiek aan kleed, omdat het tijdloos is? Omdat een blazer nog aan kan als ik 80 ben? Nee.... ik voel mij er top in, kan me er mee onderscheiden dus behoor niet tot de meelopers,  vind het voor mij de beste kleding stijl die ook bij mij past nu!

Verder kleed ik mij natuurlijk ongeveer als het John Edward-profiel, echter vaak net iets klassieker.

Sjesus, ben jij lid van de JOVD? Vorig jaar was ik op zo'n landelijk debat-toernooi en daar ook allemaal omhooggevallen kids van amper 20 met walgelijk oubollige pakken. Een leuk colbertje is wel leuk maar je kan het ook overdrijven hoor. Als ik zoiets zie denk ik meer aan iemand die in een identiteitscrisis zit of iemand die thuis te strak in het harnas is gesnoerd (iets dat niet fout is voor wat betreft meisjes  :roll: ).

Maar goed, ieder zo zijn ding, ik zou het alleen niet elke dag kunnen noch willen, ik heb eerlijk gezegd een redelijke hekel aan pakken.. geen idéé hoe dát komt  :roll:

Huey

• Gast
Reactie #121 Gepost op: 15 augustus 2005 - 19:01:54
Citaat van: "david"
Studentikoos en klassiek zijn twee totaal verschillende dingen volgens mij. "klassiek" klinkt ook een beetje oubollerig. Kakkineus te negatief. Volgens mij gaat het gewoon om stylish. Leeftijd is niet van belang. Als je 20 bent en je draagt graag overhemden, pakken en dassen, PRIMA, schitterend zelfs. I.e.g. een eigen stijl en durf.

Herken mijzelf zeer in profiel van Elmer. Werk: pak, bretels en das thuis i.e.g. altijd (behalve in bed) i.e.g. een overhemd.

Eens, maar gaat meer om de combinatie. Ik draag over het algemeen overhemden en nette broeken. Maar met iets meer 'flair' dan het echte klassieke werk. Maar ieder z'n eigen stijl. Ik blijf erbij dat als je je prettig voelt in een outfit dat je er dan het beste uitziet.

Het ergste vind ik mensen die een pak dragen echt als een last zien, die zien er altijd doodongelukkig uit.

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 15 augustus 2005 - 19:30:28
Citaat van: "Huey"
Eens, maar gaat meer om de combinatie. Ik draag over het algemeen overhemden en nette broeken. Maar met iets meer 'flair' dan het echte klassieke werk.

Even selectief quoten, maar dit bedoel ik.
Je kan je wel klassiek kleden op je 20ste maar kies dan spullen die iets meer bij je leeftijd passen omdat ze misschien iets 'hipper' zijn.

Elmer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 15 augustus 2005 - 21:32:48
Jaap-Wim,

Even over de JOVD... ben alleen nog slapend lid? Waarom omdat ik het daar vreselijk vind op al die bijeenkomsten met zo veel ballen... die zich stoer vinden dat papa geld heeft.. maar zelf nog nooit voor iets hebben gewerkt! Niet mijn mentaliteit! Verder ben ik nu actief voor de VVD.. daar zijn het wel normale mensen!

Jaap-Wim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 15 augustus 2005 - 22:35:27
Ben ik gelukkig niet de enige die het kak-gehalte uitermate hoog vond, vreselijk zeg.. maar zo te lezen ben jij er niet 'zo eentje' .. gelukkig.  :D

Maar ben je ook echt actief of alleen maar lid vd VVD?

HotFudge

• Gast
Reactie #125 Gepost op: 16 augustus 2005 - 02:16:40
Jaap-Wim,

Even over de JOVD... ben alleen nog slapend lid? Waarom omdat ik het daar vreselijk vind op al die bijeenkomsten met zo veel ballen... die zich stoer vinden dat papa geld heeft.. maar zelf nog nooit voor iets hebben gewerkt! Niet mijn mentaliteit! Verder ben ik nu actief voor de VVD.. daar zijn het wel normale mensen!

Wat is DAAR nu weer mis mee? En Bonne moest je niet ook gezellig bij Minerva zijn vanavond? Topavond gehad :)!!!

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 16 augustus 2005 - 08:52:53
minerva dat is toch zo'n studentenvereniging :?  :?:

HotFudge

• Gast
Reactie #127 Gepost op: 16 augustus 2005 - 12:11:49
:-s ja?

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #128 Gepost op: 16 augustus 2005 - 12:16:14
Citaat van: "Nexus"
Dat hebben wij wel gemeen hier hoor. Dat we redelijk lak aan anderen hebben en gewoon dragen wat we zelf prettig vinden. In Nederland spring je er nu eenmaal al snel uit als je je netjes kleedt.

De opmerkingen hier op mijn werk zijn ook niet vd lucht als ik een keer in jasje verschijn, gewoon omdat ik er zin in heb : "Moet je een presentatie geven", "Wat ben je netjes vandaag".....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

HotFudge

• Gast
Reactie #129 Gepost op: 16 augustus 2005 - 12:52:19
hmmm bij mij op mijn werk is het meer een concurrentie van wie is het best gekleed....  :roll:

cheukert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 16 augustus 2005 - 13:47:32
Bij mij op werk draagt de helft hoofddoekjes :?
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Jason

• Gast
Reactie #131 Gepost op: 16 augustus 2005 - 13:58:19
Citaat van: "cheukert"
Bij mij op de werk draagt de helft hoofddoekjes :?

jijzelf ook?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 16 augustus 2005 - 14:00:25
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "Nexus"
Dat hebben wij wel gemeen hier hoor. Dat we redelijk lak aan anderen hebben en gewoon dragen wat we zelf prettig vinden. In Nederland spring je er nu eenmaal al snel uit als je je netjes kleedt.

De opmerkingen hier op mijn werk zijn ook niet vd lucht als ik een keer in jasje verschijn, gewoon omdat ik er zin in heb : "Moet je een presentatie geven", "Wat ben je netjes vandaag".....
Gewoon laten kletsen........beter te dragen dan in de kast te laten hangen.

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 16 augustus 2005 - 14:35:21
Citaat van: "HotFudge"
Jaap-Wim,

Wat is DAAR nu weer mis mee? En Bonne moest je niet ook gezellig bij Minerva zijn vanavond? Topavond gehad :)!!!

Nee, het forum is mijn leven! :P
Ga er vanavond even naar toe, jij ook?

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #134 Gepost op: 16 augustus 2005 - 14:39:49
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "cheukert"
Bij mij op de werk draagt de helft hoofddoekjes :?

jijzelf ook?

:mrgreen:  :mrgreen:
Fashion can be bought. Style one must possess.