Auteur Topic: Meermin  (916255 keer gelezen)

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Meermin
Reactie #90 Gepost op: 16 mei 2012 - 12:38:56
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #91 Gepost op: 16 mei 2012 - 12:51:25
Schoenen binnen.
1e indruk, aardige schoenen.
2e indruk, Suit Supply schoen.

En in verhouding tot Magnanni? Ook ongeveer gelijk?

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 16 mei 2012 - 13:03:12
Schoenen binnen.

Hoe is het leer in verhouding tot andere merken?  Hier zijn de meeste mensen namelijk best positief over, en het suède zou ook uit één van de beste looierijen komen.
Daarnaast is volgens mij de constructie ook anders dan Suitsupply schoenen, die zijn meestal namelijk Blake als ik me niet vergis, al zijn er ook enkele Goodyear modellen.

Dan zouden ze wel andere maakwijzen en materialen moeten gebruiken, maar dat zal de prijs vast richting Carmina en C&J benchgrade drijven.

Correct, de prijs van een kalfslederen MTO schoen bedraagt 300 euro.  De RTW modellen van de 'Linea Maestro' kosten 250 euro.

@Bogart:  Ik weet niet of je ervaring hebt met Van Bommel, maar als de kwaliteit even goed of beter zou zijn, ben ik wel bereid een paar schoenen van Meermin te kopen.  Zelf heb ik namelijk geen ervaring met de SuitSupply schoenen, maar in de winkel zien ze er meestal nogal goedkoop uit. 
Laatst bewerkt op: 16 mei 2012 - 14:28:41 door Jo...

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 16 mei 2012 - 14:08:37
Schoenen binnen.

Jammer, maar alle waar naar zijn geld dus. Alleen jammer dat je niet de 'dure' lijn hebt gekozen. Ik laat t.z.t. weten wat mijn bevindingen zijn van de MTO-lijn.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 16 mei 2012 - 14:58:42
Ik vind deze toch wel ernstig smakelijk (voor 250E):
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 16 mei 2012 - 15:00:13
kan het er nog zo mooi uit zien maar als de kwaliteit er niet naar is
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 16 mei 2012 - 15:22:39
kan het er nog zo mooi uit zien maar als de kwaliteit er niet naar is

Het kan goed zijn dat de kwaliteit van de 250 euro schoenen wél beter is.  Ik verwacht dat voor de 100 euro meer t.o.v. de 'Classic Collection', je wel een betere schoen krijgt.
Daarnaast las ik in het topic van de SuitSupply schoenen dat de kwaliteit van het suède niet goed is, terwijl het leer dat Meermin gebruikt toch van de betere looierijen komt.  De meeste mensen op Styleforum.net zeggen dat de kwaliteit van de 'Classic Collection' vergelijkbaar is met die van Loake 1880, met wat beter leer.
Hier trouwens nog wat foto's van zo'n schoen uit de 'Linea Maestro', als ik de foto's vergelijk, ziet de afwerking er beter uit t.o.v. de 'Classic Collection'.
Laatst bewerkt op: 16 mei 2012 - 15:25:02 door Jo...

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #97 Gepost op: 16 mei 2012 - 15:25:40
En in verhouding tot Magnanni? Ook ongeveer gelijk?

Ken Magnanni niet, geen ervaring mee.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 16 mei 2012 - 15:26:17
Ik vind deze toch wel ernstig smakelijk (voor 250E):

Kopen en je bevindingen met ons delen zou ik zeggen.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 16 mei 2012 - 15:27:51
Ken Magnanni niet, geen ervaring mee.

Welke schoenmerken heb je nog, waarmee je ze zou kunnen vergelijken?  Ik ben wel benieuwd hoe de kwaliteit is t.o.v. bijvoorbeeld een Van Bommel schoen.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 16 mei 2012 - 15:28:51
Heb ook een mailtje gestuurd voor suede oxfords voor erbij, met dainite zool voor de regenachtige dagen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 16 mei 2012 - 15:30:52
Het kan goed zijn dat de kwaliteit van de 250 euro schoenen wél beter is.  Ik verwacht dat voor de 100 euro meer t.o.v. de 'Classic Collection', je wel een betere schoen krijgt.
Daarnaast las ik in het topic van de SuitSupply schoenen dat de kwaliteit van het suède niet goed is, terwijl het leer dat Meermin gebruikt toch van de betere looierijen komt.  De meeste mensen op Styleforum.net zeggen dat de kwaliteit van de 'Classic Collection' vergelijkbaar is met die van Loake 1880, met wat beter leer.
Hier trouwens nog wat foto's van zo'n schoen uit de 'Linea Maestro', als ik de foto's vergelijk, ziet de afwerking er beter uit t.o.v. de 'Classic Collection'.

Suede kwaliteit houdt niet over.
Nu heb ik in suede alleen maar Sutor M. en Santoni en Borgioli, vergelijking is eigenlijk niet eerlijk, maar zoals al eerder vermeld lijkt het veel op SuitSupply.
VanBommel heb ik 25 jaar voor het laatst gedragen,weet ik dus niet.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 16 mei 2012 - 15:31:30
Welke schoenmerken heb je nog, waarmee je ze zou kunnen vergelijken?  Ik ben wel benieuwd hoe de kwaliteit is t.o.v. bijvoorbeeld een Van Bommel schoen.

Bogart jij loopt toch op Van Bommel.  :lol: :lol: :lol:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #103 Gepost op: 16 mei 2012 - 15:38:16
Bogart jij loopt toch op Van Bommel.  :lol: :lol: :lol:

Haha, misschien had hij al ooit eens zo'n Van Bommel schoen gezien.  Ik vroeg het maar even omdat dat momenteel mijn enige referentiepunt is.

Suede kwaliteit houdt niet over.
Nu heb ik in suede alleen maar Sutor M. en Santoni en Borgioli, vergelijking is eigenlijk niet eerlijk, maar zoals al eerder vermeld lijkt het veel op SuitSupply.
VanBommel heb ik 25 jaar voor het laatst gedragen,weet ik dus niet.

Ik ben dan toch een beetje verbaasd dat de Suède kwaliteit niet zo indrukwekkend is, maar zoals je zegt is een vergelijking met schoenen die een veelvoud van een Meermin kosten misschien niet zo eerlijk.

Overigens zou ik wel eens graag wat foto's zien van de Meermin schoenen, eventueel met een andere schoen erbij zodat we het kwaliteitsverschil kunnen zien.  Ik hoop dat dit mogelijk is voor jou!

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 16 mei 2012 - 15:43:47
Kopen en je bevindingen met ons delen zou ik zeggen.
Ik overweeg het sterk.