Auteur Topic: Meermin  (916248 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Meermin
Reactie #105 Gepost op: 16 mei 2012 - 15:50:21
Haha, misschien had hij al ooit eens zo'n Van Bommel schoen gezien.  Ik vroeg het maar even omdat dat momenteel mijn enige referentiepunt is.

Ik ben dan toch een beetje verbaasd dat de Sučde kwaliteit niet zo indrukwekkend is, maar zoals je zegt is een vergelijking met schoenen die een veelvoud van een Meermin kosten misschien niet zo eerlijk.

Overigens zou ik wel eens graag wat foto's zien van de Meermin schoenen, eventueel met een andere schoen erbij zodat we het kwaliteitsverschil kunnen zien.  Ik hoop dat dit mogelijk is voor jou!

Ik zal de komende dagen eens kijken of het lukt.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #106 Gepost op: 16 mei 2012 - 23:12:15
Ik ga ze ruilen voor Oxfords. Net even contact met Jose.

http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=2345#

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #107 Gepost op: 16 mei 2012 - 23:17:33
Want het sučde van de oxfords is beter...?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #108 Gepost op: 16 mei 2012 - 23:24:16

Leuk! Dat was het model dat ik ook wou gaan bestellen. Nu jij ze ook gaat hebben, wacht ik even je mening erover af. Ik ben benieuwd!
Ik vraag me wel af waarom je ze gaat ruilen, lijkt me niet dat er een groot kwaliteitsverschil zit tussen de verschillende schoenen.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 16 mei 2012 - 23:41:47

B. pak cordo oxford  :wink:
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #110 Gepost op: 16 mei 2012 - 23:42:28
Want het sučde van de oxfords is beter...?

Dit was ook meteen wat bij mij op kwam..

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 17 mei 2012 - 07:21:59
Leest, gesp en zool van de monk bevallen me niet.
Op de foto niet zo goed te beoordelen.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #112 Gepost op: 17 mei 2012 - 18:58:21
Leest, gesp en zool van de monk bevallen me niet.
Op de foto niet zo goed te beoordelen.

Weet je eigenlijk ook al hoeveel dat in totaal kost, zo omruilen?  En, zorgen zij ook voor de verzending terug naar hen, of moet je dat zelf regelen?
Als het niet al te veel kost, en je zelf niets moet regelen, is het risico voor een bijvoorbeeld te kleine maat niet zo erg meer.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #113 Gepost op: 17 mei 2012 - 20:49:43
Meermin is blijkbaar al een tijdje bekend op SF.net. Wel een geinig draadje.

Citaat
Right, just got back from Madrid.

Meermin was amazing.
They had a back room dedicated to their hand welted shoes.
I checked to be double sure and was told that the regular shoes are machine welted and the Linea Meastro are welted by hand.

Their Cordovan shoes had a last that I just couldn´t get to fit my feet, I would also say that the finishing is noticeably worse than Carmina. To be honest this is not a huge problem on some Cordovan shoes but it made the Oxford laced ones look a little sloppy.

The tassel loafers were finished to a higher standard though. The shop was incredibly busy despite only being open for 2 months. Around 25 people came in during the hour or so I spent there.
The prices are pretty unbelievable, fully handwelted, norvegese stitched shoes for €350.
Handwelted Freudenberg calf (Linea Maestro) for €250.
Dainite soled chukkas (Dainite featuring Meermin name - much like C&J do) for €160.

Only kopped one pair (There was a 70% off Cucinelli sale one block away): hand welted, choclate suede oxford, semi-brogues.

I sized down one full size from the UK portion of my EG 888 size.
I am usually a UK9.5-US10 in EG 888. On all the lasts which fit me I was an 8.5 in Meermin.
I have quite wide feet and I think the lasts are wider around the ball of the foot, thus allowing me to size down for a great fit.
They still don´t have a way to take mail and phone orders but they are working on this.

Anyway, some more pictures:

Wall of lasts

Regular shoe line

Cordovan shoes

Linea Maestro (Hand-welted) shoes

More Line Maestro
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #114 Gepost op: 17 mei 2012 - 20:50:43
Citaat
Well I'm back after trying on the shoes!

First I'll say their lasts are quite wide. I had to go down half a size compared to Carmina or Magnanni. That means I'm a 7 on Meermin, on every last I've tried. So if you have wide feet I believe you could stick to your regular size; if not, you will probably have to size down.

About their quality:

Their Linea Maestro looks great. I'd say perhaps a little above C&J benchgrade level, with nice finishing, quality leather and and fiddleback waist. The norvegese stitched ones looked really gorgeous. I don't know how will they stand the test of time, but they really seem to be a great value. They're obviusly not EGs or Carminas but no other shoes I've seen look this good for €250.

The regular line isn't as well finished but the leather seems pretty decent and overall construction looks solid. Really good value it seems. I wanted to get a suede wolecut and a dark brown full brogue, but unfortunately, they had none on a size 7, and 7.5 was a bit too big for me. Too bad, because the suede wholecut looked great... So I took a pair of black cap toe oxfords from their regular line, which I needed too since the ones I have are pretty beaten up. We'll see how they stand up...

Pics:

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #115 Gepost op: 17 mei 2012 - 21:02:17
Zie nu dat Jo... al eens naar dat draadje heeft gerefereerd. Enfin, in ieder geval wat meer ervaringen te lezen.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #116 Gepost op: 17 mei 2012 - 21:08:38
Zie nu dat Jo... al eens naar dat draadje heeft gerefereerd. Enfin, in ieder geval wat meer ervaringen te lezen.

Correct, staat heel wat informatie in.  Dat de kwaliteit van de Linea Maestro vergelijkbaar is met C&J Benchgrade, had ik nog niet gelezen.  In dat geval is dit, door de iets lagere prijs, wel een leuk alternatief lijkt me.  Ikzelf was namelijk eerst van plan om C&J te kopen als mijn volgende schoenen.  Ziet er dus naar uit dat ik eerst zo'n Sučde Wholecut ga bestellen van hun 'Classic Collection', en in de toekomst, als ze me bevallen, ook eens wat schoenen ga kopen van hun 'Linea Maestro'.  Helaas zijn er nog wat weinig modellen in die 'Linea Maestro', maar hier zou verandering in komen in de toekomst.  Daarnaast is MTO ook nog een optie waarvan de kwaliteit gelijk staat met die van de 'Linea Maestro', en waarvan de prijs maar 50 euro hoger is.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #117 Gepost op: 17 mei 2012 - 21:45:54
Ziet er allemaal prima uit. Zeker voor het geld.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 17 mei 2012 - 21:55:15
Is dat zo?
Wordt vervolgd volg. week. ;)

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #119 Gepost op: 17 mei 2012 - 22:58:20
Ga morgen bestellen. Voor 250E durf ik de gok wel aan.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.