Auteur Topic: Ed et al.  (4273 keer gelezen)

drawa

  • Gebruiker
  • Berichten: 402
    • Bekijk profiel
Ed et al.
Gepost op: 23 maart 2012 – 10:01:40


Ik las erover via een post op putthis.com. Het zijn schoenen vanuit Singapore, gemaakt in Vietnam. Naar het schijnt van goede kwaliteit. Met een RTW, custom en bespoke lijn.

http://edetal.sg/

Plaatjes:






Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Ed et al.
Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2012 – 11:19:03
Ed & Al? Americano's die Vietnameesjes schoenen in elkaar laten draaien... Zien er op zich prima uit maar ik vraag me echt af wat de kwaliteit is (en op sommige foto's ziet het leer er slecht uit...).
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Ed et al.
Reactie #2 Gepost op: 23 maart 2012 – 11:35:28
Ed & Al? Americano's die Vietnameesjes schoenen in elkaar laten draaien... Zien er op zich prima uit maar ik vraag me echt af wat de kwaliteit is (en op sommige foto's ziet het leer er slecht uit...).

Kosten iets van 150 e.? SuSu niveau dus?

Zeneize

  • Gebruiker
  • Berichten: 233
    • Bekijk profiel
Re: Ed et al.
Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2012 – 15:35:40
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

drawa

  • Gebruiker
  • Berichten: 402
    • Bekijk profiel
Re: Ed et al.
Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2012 – 15:57:33
In ieder geval geen amerikanen die wat laten maken in Azie. Op het journal kopje van de site zijn wel wat foto's van artikelen in bladen te vinden en aardige foto's.

http://journal.edetal.sg/






Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Ed et al.
Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2012 – 21:10:18
Misschien heb ik te snel geoordeeld. Als ik het blog zo zie vind ik het er allemaal wel cool uit zien. Alleen vraag ik me nog steeds af of de kwaliteit OK is.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Soptor

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Re: Ed et al.
Reactie #6 Gepost op: 24 maart 2012 – 14:14:51
Op het eerste gezicht vind ik ze er allemaal wel mooi uitzien. Allemaal basics, voor een hele goede prijs.



Ik vind alleen het leer er een wat rommelig uitzien op een aantal foto's. Niet helemaal glad, maar met bobbeltjes en kreukeltjes die ik niet verwacht op verkoopfoto's. Stel ik me aan, of ben ik gewoon verwend door gefotoshopte Santonifoto's?

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Ed et al.
Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2012 – 14:52:36
Een Santoni kost meer dan het dubbele. Ik mag hopen dat je dat terug ziet in het leer.

Mediaman

  • Gast
Ed et al.
Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2012 – 16:04:50
Ik mis obv de foto's de balans in bijv de zwarte boot. De verhoudingen lijken niet te kloppen.

Heinzelmann

  • Gebruiker
  • Berichten: 854
    • Bekijk profiel
Re: Ed et al.
Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2012 – 16:11:24
[...]
Ik vind alleen het leer er een wat rommelig uitzien op een aantal foto's. Niet helemaal glad, maar met bobbeltjes en kreukeltjes die ik niet verwacht op verkoopfoto's. Stel ik me aan, of ben ik gewoon verwend door gefotoshopte Santonifoto's?

Het lijkt wel of de schoenmaker met de koe heeft geworsteld, inderdaad!

(Dat zie je bij sommige Chinese handschoenen ook: de constructie is dan okee of zelfs prima, maar dan lijken de leerdelen door een blinde sadist bij elkaar gezocht. Rijp, groen, rot, hard, zacht, ruw of glad: het boeit niet!
Doodzonde: als één meneertje of mevrouwtje zou voorselecteren zou de kwaliteit direct met een factor 10 stijgen. Eén factor per vinger, that is..)
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Cassis

  • Gebruiker
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Re: Ed et al.
Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2012 – 16:38:44
Linke soep. Goeie constructie en zolen zijn waardeloos als de kwaliteit van de upper kut is. En vice versa. Dit lijken me schoentjes die verkocht moeten worden aan bloggertjes die veel plaatjes van John Lobb en Edward Green schoenen gezien hebben en denken: dat wil ik ook, maar dan voor 80 tot 90% minder duiten. Dus krijgen die schoenen alle uiterlijke kenmerken van Engelse kwaliteit maar wordt er stiekem bezuinigd op juist die dingen die voorgenoemde merken groot maken. Mooie British Racing Green doos (met handgeschreven etiketjes en kaartjes) erbij en van die aardige schoenzakjes... 'jaja meneer, is een echte kwaliteitsschoen, dat ziet u zo...'

drawa

  • Gebruiker
  • Berichten: 402
    • Bekijk profiel
Re: Ed et al.
Reactie #11 Gepost op: 25 maart 2012 – 12:32:37
Ik kan me goed voorstellen dat de kwaliteit van het leer minder is dan bij de bekende merken. Bij suede schoenen zit er vaak minder verschil in kwaliteit van leer dacht ik ergens gelezen te hebben. Klopt dat?

Anaszi

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Re: Ed et al.
Reactie #12 Gepost op: 25 maart 2012 – 12:42:32
Zijn we nu schoentjes van €150,- aan het affikken omdat ze niet on par zijn met Lobb en Green?

Doe mij maar een paar van deze

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Ed et al.
Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2012 – 18:59:39
Dus krijgen die schoenen alle uiterlijke kenmerken van Engelse kwaliteit maar wordt er stiekem bezuinigd op juist die dingen die voorgenoemde merken groot maken.

Lijkt me dat het voor een fractie van de prijs niet echt heel erg 'stiekem' is...

E.J.

  • Gebruiker
  • Berichten: 626
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Re: Ed et al.
Reactie #14 Gepost op: 25 maart 2012 – 19:49:15
Ik vind die schoenen er niet slecht uit zien, en voor 150 euro kun je de gok nog eens wagen. Desnoods direct als kroegschoen afschrijven  :)

Met bijkans beschamend gemak te plagiëren te parodiëren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.