Auteur Topic: Bretels  (220898 keer gelezen)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Bretels
Reactie #390 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:06:35
(...) en wordt hier zelfs erg kritisch gekeken naar het soort bretels dat men wil. Vandaar de verbazing indien je ze toch nooit toont.

Privégenoegen. :wink:

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #391 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:07:42
In mijn optiek draag je iets voor jezelf, niet om het aan anderen te showen.

Vrouwen geven bedragen uit aan lingerie waar ik heel wat schoenen voor kan kopen, zijn toch maar betrekkelijk weinig mensen die dat zien (afhankelijk van het werk natuurlijk) ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

dech

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #392 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:16:06
Tja dat wordt weer een geheel onderwerp.

Mannen dragen reukwaters die vrouwen lekker vinden. Vrouwen dragen reukwaters die mannen lekker vinden. En ook qua kleding wordt je smaak gevormd door wat doorgaans geaccepteerd en mooi gevonden wordt. Ik ken geen mensen die kleren dragen die ze zelf mooi vinden maar waarvan de rest van de wereld vindt dat ze voor lul lopen. Uiteraard draag je het voor jezelf, maar om de reden zodat je omgeving je er goed uit vindt zien.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #393 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:21:21
Tja dat wordt weer een geheel onderwerp.

Mannen dragen reukwaters die vrouwen lekker vinden. Vrouwen dragen reukwaters die mannen lekker vinden. En ook qua kleding wordt je smaak gevormd door wat doorgaans geaccepteerd en mooi gevonden wordt. Ik ken geen mensen die kleren dragen die ze zelf mooi vinden maar waarvan de rest van de wereld vindt dat ze voor lul lopen. Uiteraard draag je het voor jezelf, maar om de reden zodat je omgeving je er goed uit vindt zien.
O nee?! De 'sf'-stijl wordt door heel wat mensen als lelijk gezien, en toch blijven we er in lopen.
This, madame, is Versailles.

dech

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #394 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:23:45
De mensen met wat algemene kennis weten zelf ook wel dat dit een vorm van erkende style is. Je kan niet zeggen dat je omgeving je er niet uit vind zien met de kleding die je draagt wel?

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #395 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:29:24
De mensen met wat algemene kennis weten zelf ook wel dat dit een vorm van erkende style is. Je kan niet zeggen dat je omgeving je er niet uit vind zien met de kleding die je draagt wel?
Sommige mensen vinden het idd spuuglelijk. En wtf is een erkende style?! Ik krijg het idee dat jij nogal bezig bent met hoe je op andere overkomt, maar dat hoeft niet voor ons allemaal te gelden. :P

dech

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #396 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:34:46
Dat zeg ik niet, maar zeggen dat je iets draagt alleen omdat je het zelf mooi vindt is onzin. De enige die je daar mee voor de gek houdt ben je zelf. Je gaat niet met een strohoed en broek met rode stippen rondlopen omdat je dit zelf zo mooi vind. Je gaat zeer zeker wel van uit wat in rederlijke mate geaccepteerd is.
Laatst bewerkt op: 09 oktober 2008 - 19:37:43 door dech

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #397 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:36:33
T ken geen mensen die kleren dragen die ze zelf mooi vinden maar waarvan de rest van de wereld vindt dat ze voor lul lopen.

Aangenaam :mrgreen:
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

dech

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #398 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:38:35
Aangenaam :mrgreen:
Dus jij wilt zeggen dat mensen je slecht gekleed vinden? ;)

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #399 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:39:52
Dat zeg ik niet, maar zeggen dat je iets draagt alleen omdat je het zelf mooi vindt is onzin. De enige die je daar mee voor de gek houdt ben je zelf. Je gaat niet met een strohoed en broek met rode stippen rondlopen omdat je dit zelf zo mooi vind. Je gaat zeer zeker wel van uit wat in rederlijke mate geaccepteerd is.
Jij hoeft mij niet te vertellen wat ik wel en niet doe, dat weet jij namelijk niet, want jij kent mij niet. En nu ben ik uitgepraat met je! 8)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #400 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:47:31
Nou nou doe eens niet zo lelijk Rogier.  ;) Dech drukt zich misschien wat onhandig uit maar hij bedoeld het vast niet zo.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #401 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:54:47

Dus hieruit begrijp ik dat jij geen eigen mening / smaak hebt en je laat beïnvloeden door andere mensen.
Quotidie potest esse ultimo die

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #402 Gepost op: 09 oktober 2008 - 19:59:54
Nou nou doe eens niet zo lelijk Rogier.  ;) Dech drukt zich misschien wat onhandig uit maar hij bedoeld het vast niet zo.
Ik doe niet lelijk, maar zodra mensen die ik niet ken gaan gooien met termen als 'onzin' en 'jezelf voor de gek houden', ben ik uitgepraat.

dech

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #403 Gepost op: 09 oktober 2008 - 20:13:32
Niet zo op je teentjes getrapt Rogier, je gooit zelf toch ook met termen als "nogal met jezelf bezig zijn"? Niet dat ik daar heel veel problemen mee heb. :)

Het is wel moeilijk om mijn punt over te brengen maar zal nogmaals een poging wagen. Je draagt je kleding niet enkel en alleen omdat je het zelf mooi vind. Praktisch iedereen (behalve specefieke trendzetters misschien) kiezen een veilige keus waarvan ze vertrouwen dat meerendeel van hun omgeving dit mooi zal vinden. Dit is toch niet zo raar? Als mensen uitgaan willen ze er ook graag goed uitzien voor de vrouwen.

Mensen houden zich op dit forum toch ook veel aan kleding etiquettes? Doe je dit nou omdat je dit zelf ook toevallig zo mooi vind, of omdat dit zo hoort? Je draagt kleding tenslotte toch voor jezelf, waarom je dan aan etiquettes houden.

Ik probeer niemand aan te vallen, alleen vind ik de optiek dat je kleding enkel en alleen voor jezelf draagt verkeerd.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #404 Gepost op: 09 oktober 2008 - 20:21:21
Termen als 'onzin' ed vind ik van een andere orde. En ik snap je punt wel, maar ik denk dat in veel van de gevallen waar het sf'ers betreft, dat het merendeel van de omgeving het niet mooi vindt. En je opmerking over vrouwen vind ik ook weer typisch. Als ik uitga denk ik echt niet: 'wat zal ik eens voor de vrouwen aandoen', of iets wat daar dan maar ook mee te maken heeft. En etiquettes hebben weinig tot niets te maken met esthetiek.