Auteur Topic: Bretels  (220890 keer gelezen)

AM__

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bretels
Reactie #375 Gepost op: 13 mei 2008 - 15:25:49
duidelijk dus: weinig aan doen en koffie drinken met het jasje aan. :lol:

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bretels
Reactie #376 Gepost op: 13 mei 2008 - 19:23:28
Een tijdje boven de waterkoker/fluitketel houden en afdeppen met een keukenrol of een schoon doekje. Plat laten rusten zodat er niets met de eventuele rekbaarheid gebeurt.
En misschien van te voren inspuiten met wat vuil/waterafstotende spray.
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

AM__

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bretels
Reactie #377 Gepost op: 13 mei 2008 - 21:28:29
van die spray is ook een goed idee, had hier zelf nog niet echt over nagedacht.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bretels
Reactie #378 Gepost op: 13 mei 2008 - 21:46:04
Het materiaal zal ook het een en ander uitmaken, lijkt me. Zijde, katoen, suède, wol, elastiek...

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bretels
Reactie #379 Gepost op: 19 mei 2008 - 20:47:56

Mooi he! Van Charvet.  :)

Dressboy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bretels
Reactie #380 Gepost op: 07 augustus 2008 - 19:58:46
Heren,

Een praktische vraag m.b.t. bretels. Enige tijd geleden heb ik een paar effen marineblauwe bretels aangeschaft bij SuitSupply. Om ze te kunnen dragen moet ik nu nog bretelknopen aanzetten. Mijn vragen zijn:

1. Welke knopen zijn kan je hier het beste voor nemen (grootte, dikte aantal boringen)
2. Op welke plaats in de broeksband behoren ze te worden geplaatst?
3. Moeten de knopen op stift of niet (gezien de dikte van het leren lusje)?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties,
Dressboy

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bretels
Reactie #381 Gepost op: 07 augustus 2008 - 22:19:22
Citaat van: "Dressboy"
Heren,

Een praktische vraag m.b.t. bretels. Enige tijd geleden heb ik een paar effen marineblauwe bretels aangeschaft bij SuitSupply. Om ze te kunnen dragen moet ik nu nog bretelknopen aanzetten. Mijn vragen zijn:

1. Welke knopen zijn kan je hier het beste voor nemen (grootte, dikte aantal boringen)
2. Op welke plaats in de broeksband behoren ze te worden geplaatst?
3. Moeten de knopen op stift of niet (gezien de dikte van het leren lusje)?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties,
Dressboy

Ik heb even gekeken naar de knopen die Albert Thurston levert bij hun bretels en dat levert het volgende op:

1. 12mm, plat, 4 boringen
2/3. Elke kleermaker die je geld waard is kan de knopen voor je op de juiste plaats en op de juiste manier aannaaien. Er is natuurlijk wel voldoende ruimte nodig om het leer/ de lus van de bretels er om heen te werken, maar als je je bretels meeneemt dan kan de kleermaker er een inschatting van maken dunkt me.

Groeten,
Don

dech

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Bretels
Reactie #382 Gepost op: 09 oktober 2008 - 12:53:57
Vroeg me af voor de bretelsdragers.

Er word hier veelal in het topic aangemerkt dat bretels dragen zonder jasje niet kan. Maar indien je ter aller tijde een jasje draagt zullen je kwaliteits bretels toch nooit het daglicht zien? Beetje zonde...

Bretels doen me overigens altijd denken aan de stijlvolle Bateman.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #383 Gepost op: 09 oktober 2008 - 12:57:32
Bretels hebben ook niet als doel om gezien te worden, ze zijn om je broek op z'n plek te houden. Iets waar ze overigens tegenwoordig nog maar zelden écht voor gedragen worden. Men draagt ze nu ook meestal i.c.m. gewone broeken en niet de speciale bretelbroeken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #384 Gepost op: 09 oktober 2008 - 13:14:24
Vroeg me af voor de bretelsdragers.

Er word hier veelal in het topic aangemerkt dat bretels dragen zonder jasje niet kan. Maar indien je ter aller tijde een jasje draagt zullen je kwaliteits bretels toch nooit het daglicht zien? Beetje zonde...

Bretels doen me overigens altijd denken aan de stijlvolle Bateman.

Tsja, regels.. Ik draag ze vaak genoeg zonder jasje. Bretelbroeken vind ik zelf niet mooi, dus ik draag ze (zoals Sergio al zegt) op normale (nette) broeken.

dech

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #385 Gepost op: 09 oktober 2008 - 18:06:04
Bretels hebben ook niet als doel om gezien te worden, ze zijn om je broek op z'n plek te houden. Iets waar ze overigens tegenwoordig nog maar zelden écht voor gedragen worden. Men draagt ze nu ook meestal i.c.m. gewone broeken en niet de speciale bretelbroeken.

Dan kun je ook zeggen dat horloges alleen tijd weergeven als doel hebben..

Bretels worden hier om style gedragen, dus vraag ik me af waarom je matchende bretels zou dragen als je altijd een jasje eroverheen draagt...

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #386 Gepost op: 09 oktober 2008 - 18:09:30
Als je een jasje over je shirt en bretels draagt, betekent dat nog niet direct dat je bretels compleet onzichtbaar zijn voor de buitenwereld. (Bijvoorbeeld bij het openen en sluiten van het jasje.) Zo kon ik laatst bij de jasjesdragende shirtboer prima zijn geweldige Albert Thurston-bretels met Skull & Bones spotten. :wink:

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #387 Gepost op: 09 oktober 2008 - 18:27:03
Dan kun je ook zeggen dat horloges alleen tijd weergeven als doel hebben..

Bretels worden hier om style gedragen, dus vraag ik me af waarom je matchende bretels zou dragen als je altijd een jasje eroverheen draagt...

Die vergelijking zie ik niet. Het horloge is voor de man een van de zeer weinig sierraden die hij kan dragen, daarnaast geeft het ook nog de tijd aan.

Zoals Jesper ook zegt zijn bretels afentoe wel zichtbaar als je er een jasje overheen draagt, dat is iets anders dan met je bretels te koop lopen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #388 Gepost op: 09 oktober 2008 - 18:37:42
Die vergelijking zie ik niet. Het horloge is voor de man een van de zeer weinig sierraden die hij kan dragen, daarnaast geeft het ook nog de tijd aan.

Zoals Jesper ook zegt zijn bretels afentoe wel zichtbaar als je er een jasje overheen draagt, dat is iets anders dan met je bretels te koop lopen.

En de (enige?) uitzondering op de regel is dit mannetje:

Eigenlijk hoort er nog een vest over je bretels heen maar met een rare bril en dito gelaatsuitdrukking kom je er misschien mee weg.

Laatst bewerkt op: 09 oktober 2008 - 18:41:53 door Daedalus

dech

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #389 Gepost op: 09 oktober 2008 - 18:56:04

Nee? Ik zie hem wel. In het geval dat je inderdaad bretels niet hoort te tonen behalve als je even je jasje open doet ben ik het ermee eens dat het doel van de bretels is om je broek omhoog te houden. Maar net als een riem, welke ook niet alleen geld om je broek omhoog te houden, pas je je bretels aan op de rest van je outfit (of omgekeerd) en wordt hier zelfs erg kritisch gekeken naar het soort bretels dat men wil. Vandaar de verbazing indien je ze toch nooit toont.