Inderdaad wel raar dat ik deze ex factory/ cost prijslijst heb meegkregen.
Ik bel morgen/ komende dagen even met Edward Green om na te gaan onder welke voorwaarden deze prijzen van toepassing zijn.
Eerder vandaag heb ik contact gehad met Edward Green. Het blijkt dat de behulpzame verkoper inderdaad een foutje gemaakt heeft door ' by accident' de inkoopprijslijst van de schoenen mee te geven.
Vrienden van mij keken ook al vreemd op. Als uitgesproken Edward Green fans hebben ze inmiddels toch al een aantal paren gekocht en wordt regelmatig gelachen om ' nacompetitie' C&J
Ik zie hun sprookje nu in duigen vallen omdat dit prijsverschil moeilijk uit te leggen lijkt. Zou ik zelf ook hebben. Wordt er een flinke marge doorberekend voor dure winkels op dure locaties of betaal je voor kwaliteit? Als dit de inkoopprijzen zijn, dan maakt de fabriek hier dus ook al winst op. Rolt een Edward Green voor rond de 100 Pond van de band?
Ik denk wel dat na weer met de verkoper gesproken te hebben het mogelijk is om voor deze prijzen te kopen, zeker als er meer gegadigden zijn. Bij directe afname komt er dan wel BTW bij. Misschien iets om te organiseren. Als winkels dat kunnen, waarom wij niet?