Auteur Topic: Edward Green  (426635 keer gelezen)

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Edward Green
Reactie #1065 Gepost op: 08 mei 2013 - 18:13:13
Alsnog proficiat, JL !!
Ben je nog in de shop geweest met dezelfde initialen als jouw SF nick?
moet nog vertrekken, vorige keer werd reis geannuleerd door extreme weather conditions  :(
Zal even je naam laten vallen daar bij Lobb, zullen ze de rode loper wel uitrollen  :wink:

Ik vind EG een super"merk" maar de meerprijs tov C&J handgrade persoonlijk niet waard

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1066 Gepost op: 09 mei 2013 - 20:08:49
moeilijk leesbaar john...kan je geen pdf posten ?
ofwel moet ik om een bril..

G.J.

• Gebruiker
  • I have a very simple taste. I only want the best
    • Bekijk profiel
Reactie #1067 Gepost op: 09 mei 2013 - 21:49:16
wat voor prijzen zijn dat ? 245 pond ?  :oops:

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1068 Gepost op: 09 mei 2013 - 22:27:48
Kostprijzen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1069 Gepost op: 10 mei 2013 - 08:15:55
huh ? !!!
zou ik wel een beetje ziek van zijn...Of kunnen we misschien ergens tegen "kostprijs" kopen ? 8)
Of is het misschien Edwart Green uit PRC ?
Laatst bewerkt op: 10 mei 2013 - 08:17:48 door Jaguarlover

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1070 Gepost op: 10 mei 2013 - 08:36:32
Cost price ex factory = prijs die je betaalt als je (als leverancier) de schoenen bij de fabriek komt ophalen. Zonder enige nog bijkomende kosten meegerekend in die prijs. Ik weet niet wat de minimum afname is.

Maar het kan toch geen verrassing zijn dat dit soort prijzen veel lager zijn dan je uiteindelijk in de winkel betaalt? Wel raar trouwens dat zo'n lijst aan een klant wordt meegegeven. Normaliter zijn dit soort prijzen sec voor leveranciers die in volume afnemen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1071 Gepost op: 10 mei 2013 - 09:12:48
Je zou kunnen doen alsof je de schoenenkoning van noord NL bent en graag wel even wat wil proberen voordat je een container vol bestelt  :mrgreen: Prijzen lijken mij idd redelijk in lijn met normale marges in de detailhandel.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #1072 Gepost op: 10 mei 2013 - 09:15:07
Ik wil het niet eens weten. Who cares, je kunt die schoenen toch niet kopen voor dat bedrag.
The man with style, is the man who can smile

Charlie

• Gast
Reactie #1073 Gepost op: 10 mei 2013 - 10:38:46
Ik wil het niet eens weten. Who cares, je kunt die schoenen toch niet kopen voor dat bedrag.

QFT.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1074 Gepost op: 11 mei 2013 - 09:33:14
dat zei ik ook al Janus maar voor zo'n prijzen heb ik gerust wat pijn in m'n nek over  :wink:

Charlie

• Gast
Reactie #1075 Gepost op: 11 mei 2013 - 11:44:57
Denk je nu werkelijk dat je EG kan krijgen voor die prijs? Als dat het geval was zou iedereen het wel op de een of andere manier doen en zouden ze niet voor 800+ over de toonbank gaan.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1076 Gepost op: 11 mei 2013 - 12:24:36
denken niet, hopen wel  :)
We zullen zien met wat hij afkomt...

JohnWilliams

• Bekijk profiel
Reactie #1077 Gepost op: 11 mei 2013 - 14:38:15
Inderdaad wel raar dat ik deze ex factory/ cost prijslijst heb meegkregen.
Ik bel morgen/ komende dagen even met Edward Green om na te gaan onder welke voorwaarden deze prijzen van toepassing zijn.

Eerder vandaag heb ik contact gehad met Edward Green. Het blijkt dat de behulpzame verkoper inderdaad een foutje gemaakt heeft door ' by accident' de inkoopprijslijst van de schoenen mee te geven.

Vrienden van mij keken ook al vreemd op. Als uitgesproken Edward Green fans hebben ze inmiddels toch al een aantal paren gekocht en wordt regelmatig gelachen om ' nacompetitie' C&J :-)
Ik zie hun sprookje nu in duigen vallen omdat dit prijsverschil moeilijk uit te leggen lijkt. Zou ik zelf ook hebben. Wordt er een flinke marge doorberekend voor dure winkels op dure locaties of betaal je voor kwaliteit? Als dit de inkoopprijzen zijn, dan maakt de fabriek hier dus ook al winst op. Rolt een Edward Green voor rond de 100 Pond van de band?

Ik denk wel dat na weer met de verkoper gesproken te hebben het mogelijk is om voor deze prijzen te kopen, zeker als er meer gegadigden zijn.  Bij directe afname komt er dan wel BTW bij. Misschien iets om te organiseren. Als winkels dat kunnen, waarom wij niet?

Charlie

• Gast
Reactie #1078 Gepost op: 11 mei 2013 - 15:03:05
Dat zou wel mooi zijn.

Als wij met laten we zeggen... 10 of 15 man iets zouden kunnen organiseren, dan gaat de prijs aanzienlijk omlaag denk ik zo.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1079 Gepost op: 11 mei 2013 - 15:09:32
Ik kan die prijslijst niet lezen, maar lees een bedrag van GBP 245. Lijkt mij vrij normaal bij een winkelprijs van EUR 800-900.
Die C&Js zal de winkel voor misschien 100 euro inkopen.
Kansloos verhaal trouwens om te proberen om het voor die prijs in te kopen.