Auteur Topic: Getailleerd leren colbertje  (14848 keer gelezen)

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Gepost op: 14 mei 2005 – 20:25:06
Vandaag heb ik maar eens een bezoekje gepleegd aan het prachtige Maastricht. Uiteraard ben ik langsgeweest bij Shoes & Shirt, maar ook bij Van Overeem Van Wissen, SuSu, P-Line etc.

Op een gegeven kwam ik langs de Hugo Boss winkel (Maast Brugstr) en zag daar een prachtig getailleerd leren colbertje. 2 Knoops, dubbele split, mooi dun lichtbruine leer en ongevoerd. Stond echt hartstikke goed, alleen ik baalde nogal van de prijs: 969 Euro  :( Voor een Euro of 500/600 had ik 'm meegenomen, maar aan de prijs was niks te doen.

Weten jullie waar nog meer van dit soort colbertjes hangen of waar ik zo'n colbertje kan laten maken?

FFW

  • Gast
Getailleerd leren colbertje
Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2005 – 20:30:22
Ik zou in ieder geval nooit meer bij HUGO BOSS BL kopen tenzij je 70%korting hebt. Het is niet echt het mooiste wat er is.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2005 – 20:36:22
Citaat van: "FFW"
Ik zou in ieder geval nooit meer bij HUGO BOSS BL kopen tenzij je 70%korting hebt. Het is niet echt het mooiste wat er is.


Dat geloof ik best, echter ben ik niet eerder zo'n jasje tegengekomen. Ben normaal gesproken ook echt niet kapot van Boss en dit was ook het enigste fatsoenlijke wat ik in die winkel tegenkwam.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2005 – 20:52:07
suede colbert vind ik ook altijd wel mooi
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2005 – 20:55:25
Citaat van: "gusto napolitano"
suede colbert vind ik ook altijd wel mooi


Is zo'n colbertje op maat te maken bij bijvoorbeeld een SuSu? Of werken die niet met leer?

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2005 – 20:58:48
volgens mij werken die niet met leer kijk ook eens in de speciale leder boetieks.Zag er laats ook mooie leder en suede colbertjes.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2005 – 21:00:41
Citaat van: "gusto napolitano"
volgens mij werken die niet met leer kijk ook eens in de speciale leder boetieks.Zag er laats ook mooie leder en suede colbertjes.


Heb enkele leder speciaalzaken bezocht, maar de meeste leren jassen zitten als een juten zak. Ook hebben ze vaak geen 2 knoops jasje met dubbele split (is mijn ervaring).

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2005 – 21:05:49
Dat is wel waar wat je zei meestal zijn dat standaard modellen.Zou het zelf zo ook niet weten waar te laten maken.Of even in de bijenkorf kijken daar hebben ze ook het merk Arma die maken mooie jasjes.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2005 – 21:15:47
Citaat van: "gusto napolitano"
Dat is wel waar wat je zei meestal zijn dat standaard modellen.Zou het zelf zo ook niet weten waar te laten maken.Of even in de bijenkorf kijken daar hebben ze ook het merk Arma die maken mooie jasjes.


Arma maakt ook colbert achtige jasjes? Dus ook met dubbele split? Vreemd dat zo'n jasje moeilijk op maat te maken is  :o

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #9 Gepost op: 14 mei 2005 – 21:21:43
met dubbel split weet ik niet maar zal wel eens opletten als ik een lederzaak zie
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2005 – 21:25:48
Citaat van: "gusto napolitano"
met dubbel split weet ik niet maar zal wel eens opletten als ik een lederzaak zie


Maar denk je dat 969 Euro voor een leren colbertje een redelijke prijs is? Vond het zelf behoorlijk aan de prijs, maar daarbij zal het toch wel een wat exclusievere jas zijn. Ze hadden er ook maar 3 hangen.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2005 – 21:32:33
Als die uit de duurdere lijn van Boss komt zal het wel de juiste prijs zijn daarvoor.Overigens jasjes van leder en suede van merken die normaliter al aan de prijs zijn zullen uiteraard duur zijn.Het type jaseje waar jij het over heb maken ze denk ik voor twee honderd euro zo na in turkije van een goede leder soort.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2005 – 21:42:43
Citaat van: "gusto napolitano"
Als die uit de duurdere lijn van Boss komt zal het wel de juiste prijs zijn daarvoor.Overigens jasjes van leder en suede van merken die normaliter al aan de prijs zijn zullen uiteraard duur zijn.Het type jaseje waar jij het over heb maken ze denk ik voor twee honderd euro zo na in turkije van een goede leder soort.


Het was inderdaad uit de duurdere lijn, volgens mij hoogste segment van Boss. Kan nog altijd naar Turkije op vakantie gaan natuurlijk  :wink:

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #13 Gepost op: 14 mei 2005 – 21:44:42
Ken iemand die daar toen ze er op vakantie was een suede heeft laten maken ook voor ongeveer 200 euro.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Getailleerd leren colbertje
Reactie #14 Gepost op: 14 mei 2005 – 21:46:16
Citaat van: "gusto napolitano"
Ken iemand die daar toen ze er op vakantie was een suede heeft laten maken ook voor ongeveer 200 euro.


Als dat daar kan moet dat hier toch ook geen probleem zijn ;) Zal alleen wat duurder zijn, tjah...