Auteur Topic: China, Polen etc.  (7147 keer gelezen)

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
China, Polen etc.
Gepost op: 21 april 2005 – 05:21:23
Ik vraag me af, na de geromantiseerde foto's van Nexus gezien te hebben, waarom niet ieder persoon een pak via Polen of in China laat maken?
Het polen-pak van Nexus is relatief heel goedkoop, als je 2 weken uit trekt in China kun je helemaal een werelddeal maken.
Waarom zou iemad nog voor een normaal Italiaans pak uit het rek gaan, als er ook op maat gemaakte pakken te verkrijgen zijn voor hetzelfde geld. Of denken jullie dat het zich toch altijd in de kwaliteit vertaald, of een Italiaans pak uit het rek komt, of een Chinees pak van de kleermaker?
ww.dezinvanluxe.nl

guest45

  • Gast
China, Polen etc.
Reactie #1 Gepost op: 21 april 2005 – 07:24:48
mijn ervarig met azieatische oakken is dat ze (slecht) geplakt zijn

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
China, Polen etc.
Reactie #2 Gepost op: 21 april 2005 – 08:50:40
Heb nog nooit een mooi pak uit China gezien. Nu wel uit Polen (schijnbaar rijke kleermakerstraditie die in de schaduw staat van Engeland en Italië).
Fashion can be bought. Style one must possess.

HotFudge

  • Gast
China, Polen etc.
Reactie #3 Gepost op: 22 april 2005 – 14:03:07
Heb je uberhaupt wel eens een goedgeklede chinees gezien?

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
China, Polen etc.
Reactie #4 Gepost op: 22 april 2005 – 17:39:34
Vandaag niet :roll:  Als ik het geld ervoor heb, ga ik me eens goed kleden 8)
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
China, Polen etc.
Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2005 – 23:22:14
Wees gewaarschuwd voor hong kong tailors!

mijn broertje is net ook terug met een te groot "maatpak". Een goede vriend van me heeft een prachtpak laten maken, helaas met john travolta saturday night fever broekspijpen eronder. :shock:  

een vriend van me heeft een "100% cashmere jas" laten maken, die allesbehalve boterzacht aanvoelt en waar ik betwijfel over er zelfs maar 10% in zit. Verder is het natuurlijk prachtig om als ambtenaar een maatoverhemd met je initialen op je borstzakje te hebben, maar daar denken wij toch anders over....

Goed zoeken uit de toeristische sector en vaak terugkomen voor een pas sessie, dan wil het nog wel lukken. o ja en vooral niet de goedkoopste stof pakken.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Huey

  • Gast
China, Polen etc.
Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2005 – 23:49:01
Het is nu eenmaal zo dat in bepaalde landen er een grotere traditie met betrekking tot bepaalde industrieën is. Zo is er in Nederland een zeer beperkte autoproductie terwijl in Duitsland er vele, vele grote autoconcerns zijn. Hebben Italië en Engeland vele goede kledingbedrijven en andere landen weer niet. China is de laatste jaren natuurlijk bovengemiddeld goed in massaal produceren, kwalitatief ook redelijk. Maar echte topproducten komen er maar weinig uit China. Maar dat is maar een kwestie van tijd natuurlijk. Ze zijn ook de overstap van communisme naar kapitalisme aan het maken.

Een Chinees kun je absoluut de vaardigheden van een kleermaker als Caraceni uitbrengen, nu nog de traditie en een begrip van hoe Europeanen kleding zien. Komt allemaal wel, heeft even tijd nodig.

Dat we in al die jaren nooit van goede Poolse kleermakers hebben gehoord zal wel te maken hebben gehad met het IJzeren gordijn?

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
China, Polen etc.
Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2005 – 00:08:31
klopt Huey, wijze woorden, vaak kost iets enige oefening

uit de spullen die mijn broertje verder heeft meegenomen kan ik je vertellen dat Chinzen tegenwoordig wel al prima Breitlings kunnen maken  :D
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
China, Polen etc.
Reactie #8 Gepost op: 21 oktober 2005 – 01:23:00
Citaat van: "Huey"
Het is nu eenmaal zo dat in bepaalde landen er een grotere traditie met betrekking tot bepaalde industrieën is. Zo is er in Nederland een zeer beperkte autoproductie terwijl in Duitsland er vele, vele grote autoconcerns zijn. Hebben Italië en Engeland vele goede kledingbedrijven en andere landen weer niet. China is de laatste jaren natuurlijk bovengemiddeld goed in massaal produceren, kwalitatief ook redelijk. Maar echte topproducten komen er maar weinig uit China. Maar dat is maar een kwestie van tijd natuurlijk. Ze zijn ook de overstap van communisme naar kapitalisme aan het maken.

Een Chinees kun je absoluut de vaardigheden van een kleermaker als Caraceni uitbrengen, nu nog de traditie en een begrip van hoe Europeanen kleding zien. Komt allemaal wel, heeft even tijd nodig.

Dat we in al die jaren nooit van goede Poolse kleermakers hebben gehoord zal wel te maken hebben gehad met het IJzeren gordijn?


Inderdaad zal het voornamelijk een kwestie van tijd zijn. Een vriend van mij heeft er 2 pakken laten maken, 1 zit echt waardeloos. De ander is niet geplakt bij de revers (verder heb ik het niet getest), en zit echt perfect. Die kleermaker wist waar hij het over had, dus normale pijpen (geen "John Travolta") etc. Mijn punt blijft dus dat je wel moet weten waar je moet zijn.
Er zijn extreem veel slecht geklede chinezen, maar de echt rijkere Chinees weet vaak wel hoe hij zich moet kleden (beter gezegd: koopt dure kleren). In de coolere Clubs heb ik mijn ogen uitgekeken.....
ww.dezinvanluxe.nl

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
China, Polen etc.
Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2005 – 10:37:24
Ben van plan volgende maand eea in singapore/kuala lumpur te laten maken (in linnen) ... zal eens kijken hoe eea uit'pakt'
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
China, Polen etc.
Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2005 – 11:27:44
Citaat van: "Solitarias"
Ben van plan volgende maand eea in singapore/kuala lumpur te laten maken (in linnen) ... zal eens kijken hoe eea uit'pakt'
Er zijn daar echt goede kleermakers die pakken leveren van een hoge kwaliteit probleem is echter je moet ze wel weten te vinden.Azie kennen we alleen van namaak en aan elkaar geplakte produkten.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
China, Polen etc.
Reactie #11 Gepost op: 21 oktober 2005 – 12:02:39
Citaat van: "Solitarias"
Ben van plan volgende maand eea in singapore/kuala lumpur te laten maken (in linnen) ... zal eens kijken hoe eea uit'pakt'
Neem aan dat je in The raffles verblijft dan kan je eens in Raffles arcade gaan kijken.Er zitten een aantal die ook Ambasades als klant hebben en o.a. Loro Piana stoffen gebruiken.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
China, Polen etc.
Reactie #12 Gepost op: 21 oktober 2005 – 15:07:08
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Solitarias"
Ben van plan volgende maand eea in singapore/kuala lumpur te laten maken (in linnen) ... zal eens kijken hoe eea uit'pakt'
Neem aan dat je in The raffles verblijft


Nee, helaas slechts het intercontinental, gegeven paard..... maar arcade is snel gevodnen
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
China, Polen etc.
Reactie #13 Gepost op: 21 oktober 2005 – 15:24:04
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Solitarias"
Ben van plan volgende maand eea in singapore/kuala lumpur te laten maken (in linnen) ... zal eens kijken hoe eea uit'pakt'
Neem aan dat je in The raffles verblijft


Nee, helaas slechts het intercontinental, gegeven paard..... maar arcade is snel gevodnen
Je kan ook even aan de desk van je hotel vragen welke zij adviseren.Ze zijn namelijk wel te vinden die geen gelijmde pakken maken.Sommige rekenen voor een niet gelijmd pak als max S$800-900 .vaak in een super 130.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Immanuel

  • Gast
China, Polen etc.
Reactie #14 Gepost op: 21 oktober 2005 – 17:29:15
ik weiger de chinezen te financieren, en ben voor italie en gb. punt uit.