Auteur Topic: China, Polen etc.  (7148 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
China, Polen etc.
Reactie #15 Gepost op: 21 oktober 2005 – 17:35:04
Citaat van: "Immanuel"
ik weiger de chinezen te financieren, en ben voor italie en gb. punt uit.
Wat niet erg is maar hij wilde wat info vandaar.Ik kom graag in hong kong en singapore :D
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Immanuel

  • Gast
China, Polen etc.
Reactie #16 Gepost op: 21 oktober 2005 – 17:36:18
zal es vragen, heb kennis die veel naar hong kong gaat.. koopt daar uiteraard niets.. :lol:

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
China, Polen etc.
Reactie #17 Gepost op: 21 oktober 2005 – 17:38:45
Je moet er toch eens heen gaan lekker shoppen :D
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Immanuel

  • Gast
China, Polen etc.
Reactie #18 Gepost op: 21 oktober 2005 – 17:39:39
volgende maand naar baghrain..

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
China, Polen etc.
Reactie #19 Gepost op: 21 oktober 2005 – 17:41:20
Citaat van: "Immanuel"
volgende maand naar baghrain..
Dat is ook leuk.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Immanuel

  • Gast
China, Polen etc.
Reactie #20 Gepost op: 21 oktober 2005 – 17:44:35
en napoli...

Huey

  • Gast
China, Polen etc.
Reactie #21 Gepost op: 22 oktober 2005 – 00:09:58
Citaat van: "Immanuel"
volgende maand naar baghrain..

Kun je bij Wacko Jacko op bezoek. Ik zit dan in Dubai btw. Borreltje doen ;)

Immanuel

  • Gast
China, Polen etc.
Reactie #22 Gepost op: 22 oktober 2005 – 10:52:05
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Immanuel"
volgende maand naar baghrain..

Kun je bij Wacko Jacko op bezoek. Ik zit dan in Dubai btw. Borreltje doen ;)


vanaf 22e tot 25e november... weinig borreltijd vrees ik :lol:

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
China, Polen etc.
Reactie #23 Gepost op: 22 oktober 2005 – 13:57:18
ik heb echt helemaal niets met China en Polen. Polen misschien nog een beetje omdat die nog wat traditionele kleermakers (voornamelijk joods) hebben.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Re: China, Polen etc.
Reactie #24 Gepost op: 23 mei 2010 – 23:35:24
Neem aan dat je in The raffles verblijft

Nee, helaas slechts het intercontinental, gegeven paard..... maar arcade is snel gevodnenJe kan ook even aan de desk van je hotel vragen welke zij adviseren.Ze zijn namelijk wel te vinden die geen gelijmde pakken maken.Sommige rekenen voor een niet gelijmd pak als max S$800-900 .vaak in een super 130.

Ben vorig jaar in Thailand geweest en heb daar voor extreem weinig geld (15 Euro p/s) hemden laten maken. Ondanks dat ik geen MOP knopen heb en handgemaakte details vind ik de hemden van behoorlijke kwaliteit (vergelijkbaar met emmanuelle berg bv). Ik heb een paar CTTB hemden meegenomen die ik in Nederland heb laten maken en opdracht gegeven om die pasvorm aan te houden.

Dit jaar ga ik naar Singapore en uiteraard wil ik weer een berg hemden laten maken ;-)! WIe heeft er nog tips voor een leuke kleermaker? Liefst eentje die engels spreekt zodat ik nieuwe hemden kan bijbestellen per email :D

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: China, Polen etc.
Reactie #25 Gepost op: 24 mei 2010 – 11:14:30
Polen hoef je niet direct bang te zijn. Verwacht wel dat je daar voor echt fatsoenlijk bespoke werk toch ook flink wat flappen kwijt bent, maar dan heb je ook wat.
Ook rokkostuums zijn ze daar nog goed in ;).

Anyways, als je in Azië iets wil laten maken en geen tijd hebt te hunten naar een fatsoenlijke tailor die niet direct is op het verkopen van troep aan touristen kun je je risico beperken door inderdaad goed zittende kleding mee te nemen en te laten kopiëren. Dat heb je meer kans dat het goed komt.

Vragen bij de hoteldesks etc. helpt niet altijd zoveel: Vaak zijn die omgekocht of sturen je gewoon naar vrienden of familie.

Pico

  • Gebruiker
  • Berichten: 664
    • Bekijk profiel
Re: China, Polen etc.
Reactie #26 Gepost op: 24 mei 2010 – 12:18:38
Ben vorig jaar in Thailand geweest en heb daar voor extreem weinig geld (15 Euro p/s) hemden laten maken. Ondanks dat ik geen MOP knopen heb en handgemaakte details vind ik de hemden van behoorlijke kwaliteit (vergelijkbaar met emmanuelle berg bv). Ik heb een paar CTTB hemden meegenomen die ik in Nederland heb laten maken en opdracht gegeven om die pasvorm aan te houden.

Dit jaar ga ik naar Singapore en uiteraard wil ik weer een berg hemden laten maken ;-)! WIe heeft er nog tips voor een leuke kleermaker? Liefst eentje die engels spreekt zodat ik nieuwe hemden kan bijbestellen per email :D

hoe is het kleurbehoud van de stoffen van je shirts?

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Re: China, Polen etc.
Reactie #27 Gepost op: 24 mei 2010 – 12:27:12
hoe is het kleurbehoud van de stoffen van je shirts?

Goed, doet niet onder voor die shirts van menco.

Confrère, ik zoek liever een tailor waar iemand al ervaring mee heeft.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: China, Polen etc.
Reactie #28 Gepost op: 24 mei 2010 – 13:36:42
Vortex: Inderdaad de beste manier, via via (liefst iemand die je goed kent en geen lokale belangen heeft ;) ).

Je kan trouwens je stoffen ook lokaal kopen als je echt zeker wil zijn over kwaliteit. Het zijn vooral de arbeidskosten die daar laag zijn. Echte kwaliteitsstoffen zijn er lastig te krijgen, veel imitatiespul en valse labels. Veel grote stoffenhuizen hebben restjes van stoffen voor lage prijzen, ook in kleine hoeveelheden. Deze zijn geweldig om mee te nemen :).

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Re: China, Polen etc.
Reactie #29 Gepost op: 24 mei 2010 – 17:17:14
Idd goede tip Confrère om stoffen ergens anders te kopen. Dat heb ik in Thailand niet gedaan maar zal ik zeker doen in Maleisië / Kuala Lumpur.

Als iemand nog goede tailors weet houd ik me aanbevolen!