Verzuchting betreffende chemises de tennis piquées, hier bekend als polo's:
Ik baal ontzettend dat nu eindelijk heeft plaatsgevonden wat ik al jaren had gevreesd: Fred Perry in de mode –bij naar-nichterige ventjes; niks tegen nichten maar surrie, precies wel tegen dat slag: te klein, te skinny, te kuifje– en het model en de maakwijze aangepast!
Nu zijn het lelijke worstenvelletjes in foute kleuren, of zelfs 'in samenwerking met een designer': rampzalige rotzooi!
Bovendien ben ik niet 'van de club' en ik krijg soms de indruk dat Fred Perry polo's onder die heren de hanky code vervangt; kan aan mij liggen, of waar ik kom, maar ik draag m'n ouwetjes op en hou het –na dik dertig jaar tevreden klant geweest zijnde– voor gezien.
Maar ik zoek dus nieuwe shirts met de 'ouwe' snit van Perry/Lacoste (oorspronkelijk identiek). Die is niet hobbezakkerig (kijk bijvoorbeeld naar een jonge Björn Borg in Perry), en vroeger kreeg ik al te horen dat ik zulke 'rare strakke polo'tjes' droeg: gewoon FP in mijn maat. (Die gingen nog op borstomvang, maatseries oplopend per inch; zou nu onbetaalbaar zijn waarschijnlijk.)
Polo's die qua snit, stof en kwaliteit in de buurt komen zijn –waren– die van YSL, maar sinds de goede man dood is maken ze die ook niet meer.
Bovendien wil ik niet met dat logo lopen. Een lauwerkrans is nog wat anders. (Oorspronkelijk het 'logo' boven de poorten van Wimbledon, waarvan ze zelf niet wisten dat het dát was –een logo–, waardoor Perry het gratis kon overnemen!)
Zelfs die croc van m'sieur René mot ik niet; kon die er vroeger nog van af getornd, nu óók al niet meer! [-(
Iemand wellicht ervaring met eigen merk polo's van La Redoute of 3Suisses?
Dat was vroeger goed spul, ziet er op foto's nog steeds niet onbehoorlijk uit, maar de lage prijzen maken me huiverig...