Dat je niet bij Charles Tyrwith kijkt heinz.
Volgens mij zijn er onderhand een redelijk aantal tevreden klanten (waaronder ikzelf) actief op het forum.
Hmmm...
Daar heb ik één hemd van en daar lagen binnen no-time
alle knopen af!
(Eerlijk is eerlijk: door eigen toedoen, maar wel omdat ze
allemaal niet goed genaaid waren en er zo'n draadje uit stak waarbij als je er aan trekt de knoop er –prrrt!– zó af komt.
Het is trouwens wel het enige behoorlijke flanellen
Tattersall-hemd in dat ik ooit in Nederland vond, dus die knopen heb ik er allemaal weer op gezet.)
Nou beginnen bij Karel Tierewiet de gewone hemden –in de fysieke winkel– al bij £ 30, en in de uitverkoop nu lijkt àlles wel
twenny squid, dus, tja, kweetniet.
(Ik droeg als knul
Lacoste waar ik letterlijk uit ben geroeid terwijl ze na 10 jaar nog helemaal prima waren, en
as we speak draag ik een
Perry die ik 28 jaar geleden in –niet op– Wimbledon kocht, tijdens een werkweek in m'n tweede Academiejaar. Met weliswaar wat stoppages, gerepareerde stikeltjes en een donorknoop in 'nieuwere stijl', maar met een fantastische
drape en een niet-te-imiteren kleurenspel veroorzaakt door zon en slijtage.)
Je begrijpt dat het vinden van een waardige opvolger een eenvoudige, noch prettige opgave is, waarbij kwalitatieve en emotionele overwegingen elkaar constant voorde voeten lopen en het laatste woord dan ook nog niet gezegd is.
Maar dank voor alle pointers; ik wijs niets bij voorbaat af, want ik ben radeloos; nogmaals: dit kan zo niet langer!