Auteur Topic: Loafers  (65956 keer gelezen)

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Loafers
Reactie #45 Gepost op: 16 maart 2009 - 20:38:19
Heren,

even een vraagje!

Voor aankomende zomer ben ik op zoek naar nieuwe moccasin's, maar ze mogen vooral niet te duur zijn (paar jaar terug enkele Tod's gekocht die na 1 zomer kapot waren!!).

Na wat zoeken kwam ik uit bij Yoox, volgens mij wel een bekende en vertrouwde internetshop. Maar tijdens het zoeken kwam ik iets tegen waar ik vraagtekens bij zette, het gaat hierom:

Tod's zoals ik ze ongeveer had, zoals te zien zit het lipje (heet dit zo?) vrij ver naar achter

Bij deze hieronder (beide van Santoni) zit het lipje vrij ver naar voren

Naar mijn idee waren de schoenen met het lipje ver naar voren voor de dames en het lipje meer naar achter voor heren. Maar nu zie ik dus 2 paar staan onder de Herensectie met het lipje vooraan. Is dit een nieuwe trend, of kan een man ook schoenen met lipjes vooraan dragen, of heb ik gelijk en is het echt iets voor vrouwen?

Graag jullie opinie hierover.
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #46 Gepost op: 16 maart 2009 - 20:40:10
De Santoni's die je hier boven aanhaalt zijn voor dames.... vandaar het verschil !
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #47 Gepost op: 16 maart 2009 - 20:49:49
Volgens mij ook. Maar ze staan op Yoox wel bij de herenschoenen.

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #48 Gepost op: 16 maart 2009 - 21:03:22
Dus het zijn wel degelijk damesschoenen, alleen dan verkeerd geplaatst?

Maar dan nog mijn vraag; is dit per definitie iets voor vrouwen? Aangezien enkele jaren terug een rok kon bij heren en sommige mannen ook schoudertassen dragen. Is dit nu ook zoiets dat bij zowel mannen als vrouwen gedragen kan worden?

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #49 Gepost op: 16 maart 2009 - 21:07:10
Dus het zijn wel degelijk damesschoenen, alleen dan verkeerd geplaatst?

Maar dan nog mijn vraag; is dit per definitie iets voor vrouwen? Aangezien enkele jaren terug een rok kon bij heren en sommige mannen ook schoudertassen dragen. Is dit nu ook zoiets dat bij zowel mannen als vrouwen gedragen kan worden?

Als je het mooi vind moet je het dragen, vind het alleen minder mooi om te zien, in verband met harige voeten en dergelijke.

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #50 Gepost op: 16 maart 2009 - 21:11:07
Hoi Duco,

het is niet zozeer een vraag voor mijzelf maar meer in de algemeenheid. Maar er zijn denk ik zo te merken geen vaste regels voor.

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #51 Gepost op: 16 maart 2009 - 21:14:39
Als je het mooi vind moet je het dragen, vind het alleen minder mooi om te zien, in verband met harige voeten en dergelijke.

+1

Van Buren, vooral aan de voet zullen de loafers die voor vrouwen zijn, pas echt opvallen. (Denk aan de balletschoentjes waarbij je nog net te teenspleten niet ziet.)
Welke maat ben je naar op zoek, heb je kleine voeten genoeg om de damesuitvoering te kunnen dragen?

Je bent mijn held als je de damesversie haalt, maar ik denk toch dat het net iets te veel opvalt...

PS: de Walsh moccasins op Yoox, mooie prijs, mooi alternatief en redelijke kleuren, heb je ze gezien?

Gegroet!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #52 Gepost op: 16 maart 2009 - 21:30:21
In het geval van schoenen denk ik dat bij een man een vrouwenschoen niet zal passen. Vrouwenvoeten zijn smaller en daarop zijn de schoenen gemaakt. Bij een man zal een vrouwenschoen dus vaak behoorlijk knellen lijkt mij.
Life is too short to drink bad wine

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #53 Gepost op: 16 maart 2009 - 21:40:25
Ik ben het met Gaja eens. Een vrouwenschoen is qua leest compleet anders dan een mannenschoen. Anatomisch logisch, ik zou het zelf dus niet doen en zelfs afraden!

Mediaman

• Gast
Reactie #54 Gepost op: 16 maart 2009 - 21:52:12
Zelf heb ik al twee of drie seizoenen een paar beige suede loafers van PRL in de zomer aan de voeten. Zien er nog heel goed uit, uiteraard goed onderhouden, echt goede kwaliteit.

Mannetje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #55 Gepost op: 16 maart 2009 - 23:05:35

De Santoni's lijken mij ook dames loafers, op de site van Santoni zie ik ze niet staan. Bij de heren collectie (spring/summer) staan wel andere vergelijkbare loafers met de normale langere heren lip.

Kijk ook eens bij Sutor Mantelassi, erg mooie kwaliteit loafers (gebruikte leer en afwerking). Een stuk mooier en duurzamer als de Tod's (eigen ervaring). 

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #56 Gepost op: 17 maart 2009 - 08:59:46
Mannetje,

Bedankt voor de tip; zie ik ook bij Sutor weer paarse moccasins, zucht...

Gegroet!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

GSA

• Gast
Reactie #57 Gepost op: 17 maart 2009 - 10:20:12
Of Arfango
Heren,

even een vraagje!

Kijk ook eens bij Arfango, dat kan ook nog schelen!

Sirbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #58 Gepost op: 03 april 2009 - 15:04:02
@ Menco  |||  Matthew Cookson

Heerlijk! ;-) :-({|=
Het meervoud van lef is leven

gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #59 Gepost op: 15 april 2009 - 23:48:03
Werkelijk prachtige schoenen.
Met de loafers heb ik meestal een nostalgisch vakantiegevoel verbonden. De warme dag loopt ten einde. Het is nog niet helemaal donker geworden en je voelt al de aankomende warme, zwoele, alles omhullende zuidelijke nacht. Het einde van de dag vergezeld door een vergankelijkheidgevoel wordt gedompeld in die zwoele, nostalgische stilte van een exotische duisternis. Alleen de warme wind zegt onthutselend dat de wereld nog bestaat.
Ik vind dat zo plezierig dat ik elke kans probeer te benutten om loafers te gaan dragen (natuurlijk zonder sokken).
Hierbij mijn nieuwste aanwinst: Ralph Lauren "Bleeker" Moc Toe Loafers

eterum censeo Carthaginem esse delendam